Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat mielestäsi vaativia ammatteja

Vierailija
02.06.2015 |

ja perusteluja myös. 

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi yllättävää, että monet pitävät juuri omaa ammattiaan niin kauhean vaativana... Harvempi kehtaa sanoa, että itse asiassa työni on helvetin helppoa ja siitä vielä maksetaan ihan hyvin.

Vierailija
22/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 21:45"]Tosi yllättävää, että monet pitävät juuri omaa ammattiaan niin kauhean vaativana... Harvempi kehtaa sanoa, että itse asiassa työni on helvetin helppoa ja siitä vielä maksetaan ihan hyvin.
[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja.

Vierailija
24/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt en varmaan ymmärtänyt kysymystä, kun täällä niin kovin siivoojaa huudellaan (??), muttä ap:n "vaativana ammattina" pitäisin kyllä neurokirurgia ihan ylivoimaisena ykkösenä sydänkirurgien ohella.

Ensinnäkin ihmishenki on näissä ammateissa aina kyseessä. Tai jos ei henki, niin ainakin vammautumisriski on erittäin korkea.

Toiseksi jo opiskelu on vaativa ja pitkä prosessi, silti osa kirurgeista jää mieluummin avustavan kirurgin rooliin kuin ottaa päävastuun.

Vierailija
25/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusalan ammatit ovat minusta vaativia. Varsinkin esim. FinnHems lääkärit ja ensihoitajat, he ovat paikalla yleensä vaan kun on todellakin hätä.

Vierailija
26/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:52"]

Pelastusalan ammatit ovat minusta vaativia. Varsinkin esim. FinnHems lääkärit ja ensihoitajat, he ovat paikalla yleensä vaan kun on todellakin hätä.

[/quote]

Ja sitten kun tarvitset apua ja ambulanssi kurvaa paikalle, siellä voi olla ensihoitajana juuri paljon parjattu lähihoitaja. Itse et sitä ehkä tiedäkkään.

Vierailija
27/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:45"]Psykologin työ, henkisesti raskasta ja vaativaa. Etenkin kun työtä tehdään koko omalla persoonalla.
[/quote]
Opettaja samoin perustein lisänä laaja aineenhallinnan vaatimus sekä henkinen kuormitus ulkoa päin.

Vierailija
28/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensihoitaja

Vierailija
29/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:03"]

ensihoitaja

[/quote]

Joka voi olla koulutukseltaan vaikka lähihoitaja.

Vierailija
30/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labrahoitaja sairaalassa. Käsien lävitse kulkee kaikkien potilaiden näytteet. Jokaisen näytteen on oltava laadukas ja varma tuloksesta, huolehdittava kiirellisistä näytteistä nopeasti. Ilman oikeita tutkimustuloksia voi lääkäri tehdä kohtalokkaan hoitovirheen. Sairaalan näkymätön tukipilari.

Vierailija
31/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palomies, poliisi, ensihoitaja, neonatologi.

Vierailija
32/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:45"]Psykologin työ, henkisesti raskasta ja vaativaa. Etenkin kun työtä tehdään koko omalla persoonalla.
[/quote]
Opettaja samoin perustein lisänä laaja aineenhallinnan vaatimus sekä henkinen kuormitus ulkoa päin.
[/quote]

Kyllä varmasti näin. Haluaisin kuitenkin vielä lisätä, että psykologin työ on erittäin intensiivistä oman persoonan käyttöä. Toisin sanoen oma persoona nimenomaan on psykologin tärkein työväline.

Vierailija
33/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensiavun lääkäri, kirurgi, lentäjä, ministeri, presidentti, suuryrityksen esimies

Vierailija
34/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:09"]

Labrahoitaja sairaalassa. Käsien lävitse kulkee kaikkien potilaiden näytteet. Jokaisen näytteen on oltava laadukas ja varma tuloksesta, huolehdittava kiirellisistä näytteistä nopeasti. Ilman oikeita tutkimustuloksia voi lääkäri tehdä kohtalokkaan hoitovirheen. Sairaalan näkymätön tukipilari.

[/quote]

Näytteen voi ottaa lähihoitaja.

Vierailija
35/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 21:25"]

eläinten hoito,muutama päivä sitten bongasin oravan tontiltamme joka ei reagoinut mihinkään vaikka yritin sitä saada reagoimaan käteni liikkeeseen.No minä siitä sitten oravaa lääkärille viemään,että pannaan orava kuntoon ja vaikka tiputukseen että pääsee taas syömään jyviä lintulaudaltamme.

Lääkäriin päästyämme siellä oleva hoitaja oli hiukan huulipyöreänä siitä kun huikkasin jo ovella että minulla olisi täällä villiorava että laittakaa se kuntoon.Hoitajan tullessa lähemmäksi hän kertoi että eläinklinikat ottavat vastaan vain lemmikkejä eikä villieläimiä,sitten oli minun vuoroni olla huulipyöreänä että eivätkö eläinklinikat ota vastaan villieläimiä eikö edes oravaa,mitähän tässä nyt pitäisi tehdä.Hoitajalla oli siihen minulle vain yksi neuvo,minun tulisi viedä orava takaisin sinne mistä sen löysinkin ja tarkkailtava tilannetta jospa orava siitä itse tokenisi,yritin vielä puhua jotain tiputuksesta mutta hoitaja vain hymyili minulle ja osoitti katseellaan kohti ovea.

kotiin päästyämme vein oravan takaisin siihen mistä sen olin löytänytkin ja toden totta orava oli häipynyt parin tunnin päästä häkistään,ilmeisesti oravalla oli tuuria kun selvisi tällä kertaa.Mieleeni tuli kuitenkin että mitä jos joku villieläin tarvitsee apua niin mistä sitä voi löytää,netistä selaamalla selvisi että suomessa on vain kaksi paikkaa missä otetaan villieläimiä vastaan,korkeasaari ja toinen taisi olla mikkeli lisäksi selvisi että valtio tukee vain näitä kahta paikkaa,lisäksi on olemassa eläinlääkäreitä jotka ottavat villieläimiä hoidettavaksi omalla ajallaan ja maksavat hoidon omasta pussista,jos asiakas ei ole valmis hoidosta maksamaan.

Että näin huonosti ovat villieläinten asiat meillä täällä suomessa.ne on jätetty selviämään oman onnensa nojaan,samalla suomen laki kuitenkin velvoittaa auttamaan hädässä olevaa eläintä,mutta valtio ei tue toimintaa yksityisellä puolella,häpeällistä.

Haluaisin auttaa myös tontillamme konkkaavaa fasaania,mutta valitettavasti täältä on liian pitkä matka korkeasaareen tai mikkeliin,no onneksi meillä on noita jyviä ja lisää saa kaupasta.

[/quote]

lisää tarvittaisiin sinunlaisia, tulipa kyllä hyvä mieli tästä viestistä :) 

Vierailija
36/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan ei oo vielä ilmaissut ravintolatyöntekijää? Tarjoilijan ja baarimikon ammatti on aivan hiton raskasta työtä, ja pääsyy tähän on usein asiakas. Ravintolatyöntekijää kun saa monen näkökulman mukaan kohdella kuin orjaa, ei kuten toista ihmistä. Pidän ammatistani, mutta päivittäin silti toivon ihmisten ymmärtävän sen, että mäkin olen ihminen.

Jos kannan pöytään kolmea tai neljää tulikuumaa ja painavaa lautasta, älä napsuttele tai viheltele, saatika töki minua saadaksesi mun huomion. Se, että oot maksava asiakas, ei oo peruste sille, että voit jättää pöydän hyvillä mielin niin paskaseen kuntoon kuin mahdollista. Miksi on niin hankalaa käydä ravintolassa, ja toimia kuten kotonakin toimitaan? Mun suurimpia toiveita olis, että asiakkaana voisit ottaa sillon tällön perspektiivin ihan sen työntekijänkin kannalta. Voisin puhua tästä niin kauan. 

Vierailija
37/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:41"]

Siis nyt en varmaan ymmärtänyt kysymystä, kun täällä niin kovin siivoojaa huudellaan (??), muttä ap:n "vaativana ammattina" pitäisin kyllä neurokirurgia ihan ylivoimaisena ykkösenä sydänkirurgien ohella.

Ensinnäkin ihmishenki on näissä ammateissa aina kyseessä. Tai jos ei henki, niin ainakin vammautumisriski on erittäin korkea.

Toiseksi jo opiskelu on vaativa ja pitkä prosessi, silti osa kirurgeista jää mieluummin avustavan kirurgin rooliin kuin ottaa päävastuun.

[/quote]

niin se neurokirurgi ja sydänkirurgi tarvitsee myös sen työskentely tilan missä harjoittaa ammattiaan.Arvaas kuka sen työskentely tilan pitää sitten puhtaana ja steriilinä.Ilman heitä se neuro tai sydänkirurgi ei voisi harjoittaa ammattiaan.Mutta jos ei lanttu leikkaaa niin,parasta laskeutua maan pinnalle ja miettiä hiukkasen uudestaan sitä mikä on sitten kuiteskin se vaativin ammatti.

Vierailija
38/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki asiakaspalvelutyö. Ei uskoisi, miten tylyjä ja töykeitä asiakkaat pystyy olemaan ja sanoin ja elein viestimään ylemmyyttä ja nirsoilemaan. Arvostan asiakaspalvelijoita, kun he pystyy näissäkin tilanteissa säilyttämään ystävällisen asenteen ja auttamaan ihmisiä. En jaksaisi itse tätä työtä päivääkään. 

Vierailija
39/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 21:25"]

eläinten hoito,muutama päivä sitten bongasin oravan tontiltamme joka ei reagoinut mihinkään vaikka yritin sitä saada reagoimaan käteni liikkeeseen.No minä siitä sitten oravaa lääkärille viemään,että pannaan orava kuntoon ja vaikka tiputukseen että pääsee taas syömään jyviä lintulaudaltamme.

Lääkäriin päästyämme siellä oleva hoitaja oli hiukan huulipyöreänä siitä kun huikkasin jo ovella että minulla olisi täällä villiorava että laittakaa se kuntoon.Hoitajan tullessa lähemmäksi hän kertoi että eläinklinikat ottavat vastaan vain lemmikkejä eikä villieläimiä,sitten oli minun vuoroni olla huulipyöreänä että eivätkö eläinklinikat ota vastaan villieläimiä eikö edes oravaa,mitähän tässä nyt pitäisi tehdä.Hoitajalla oli siihen minulle vain yksi neuvo,minun tulisi viedä orava takaisin sinne mistä sen löysinkin ja tarkkailtava tilannetta jospa orava siitä itse tokenisi,yritin vielä puhua jotain tiputuksesta mutta hoitaja vain hymyili minulle ja osoitti katseellaan kohti ovea.

kotiin päästyämme vein oravan takaisin siihen mistä sen olin löytänytkin ja toden totta orava oli häipynyt parin tunnin päästä häkistään,ilmeisesti oravalla oli tuuria kun selvisi tällä kertaa.Mieleeni tuli kuitenkin että mitä jos joku villieläin tarvitsee apua niin mistä sitä voi löytää,netistä selaamalla selvisi että suomessa on vain kaksi paikkaa missä otetaan villieläimiä vastaan,korkeasaari ja toinen taisi olla mikkeli lisäksi selvisi että valtio tukee vain näitä kahta paikkaa,lisäksi on olemassa eläinlääkäreitä jotka ottavat villieläimiä hoidettavaksi omalla ajallaan ja maksavat hoidon omasta pussista,jos asiakas ei ole valmis hoidosta maksamaan.

Että näin huonosti ovat villieläinten asiat meillä täällä suomessa.ne on jätetty selviämään oman onnensa nojaan,samalla suomen laki kuitenkin velvoittaa auttamaan hädässä olevaa eläintä,mutta valtio ei tue toimintaa yksityisellä puolella,häpeällistä.

Haluaisin auttaa myös tontillamme konkkaavaa fasaania,mutta valitettavasti täältä on liian pitkä matka korkeasaareen tai mikkeliin,no onneksi meillä on noita jyviä ja lisää saa kaupasta.

[/quote]

lisää tarvittaisiin sinunlaisia, tulipa kyllä hyvä mieli tästä viestistä :) 

[/quote]

Luulin, että tuo alkuperäinen vuodatus oli vitsi.

Vierailija
40/81 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:03"]

ensihoitaja

[/quote]

Joka voi olla koulutukseltaan vaikka lähihoitaja.

[/quote]

Ja joka ei tee työstä sen helpompaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän