Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kelalta peruspäivärahaa 260e

Vierailija
02.06.2015 |

Olen hakenut työttömyys- ja asumistukea huhtikuun 28.päivästä lähtien, ja nyt tuli eka raha kelalta, peruspäiväraha 260e. Viestissä ei ole muuta tietoa, esim miltä ajalta tuo on. Mun mielestä olisi kyllä enemmän pitänyt tulla...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on tehty noin hankalaksi? Tai siis mitä hakemuksia sinne teen? Samanlaisia kuin tosta ekastakin? Miksei kukaan kelassa tai työkkärissä oo neuvonut mua lainkaan? Asumistukeenkin laitan hakemuksen joka kuukausi?

Vierailija
22/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astukea haet kerran. Se on vuoden voimassa. Mikäli tulot ei nouse sulla. Pvrahaa haet eka 2vklta. Sitten 4vk jaksoissa. Helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun asumistukihakemus hyväksytään, sitä ei tarvitse stressata vuoteen. Mutta työttömyystuen teen aina kerran kuukaudessa? Joudunko aina toimittamaan ne liitteet, jotka ekalla kerralla toimitin? Vai voinko olettaa että ne on kelalla tallessa?

Kauhea kun ahdistaa, itkin äsken hieman :/

Vierailija
24/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:47"]Eli kun asumistukihakemus hyväksytään, sitä ei tarvitse stressata vuoteen. Mutta työttömyystuen teen aina kerran kuukaudessa? Joudunko aina toimittamaan ne liitteet, jotka ekalla kerralla toimitin? Vai voinko olettaa että ne on kelalla tallessa?

Kauhea kun ahdistaa, itkin äsken hieman :/
[/quote]
Johan sulle sanottiin että lue se päätös!!!
Jos et jotain ymmärrä soita huomenna Kelaan.
Ihmeellistä uusavuttomuutta...

Vierailija
25/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toimitin liitteet Kelaan ensimmäisellä kerralla. Seuraavaan täytettävään lomakkeeseen piti laittaa vain rasti ruutuun "olen ollut työtön koko yllä mainitun ajan" ja allekirjoitus. Ja tietysti ilmoitus jos on jotain muutoksia perhesuhteissa tai tiloissa. Ei ollut vaikeaa.

Vierailija
26/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:41"]

Ap tässä. Katsoin e asionti-sivulta, ja tuo saamani raha on 5.5-18.5 ajalta. Mitä ihmettä. Miksei se ole siitä päivästä kun jäin työttömäksi ja ilmoittauduin työkkäriin? Kai saan kaikki takautuvasti? Myös netissä oli muistutus asumistuen liitteistä, vaikka olen toimittanut ne itse kelan toimistoonm tää on ensimmäinen kerta kun olen työttömänä.

[/quote]

kun jäät työttömäksi, joudut odottelemaan karenssiajan ennenkuin tuet alkavat juoksemaan. ne eivät koskaan ala siitä päivästä, kun jäit työttömäksi.

[/quote]

Siis omavastuuaika ei karenssi.

Vierailija
27/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:57"]

no kyllähän se on mennyt ihan oikein. 5 päivän omavastuuaika (5 arkipäivää luonnollisestikin), joten 5. päivästä eteenpäin sitä vasta kuuluukin tulla. 5.-18.5 on 9 arkipäivää (helatorstai välissä, arkipyhiltä ei makseta), joten sehän on näköjään nettona 28,88 €/päivä. Paljonko sä oikein kuvittelit rikastuvasi peruspäivärahalla? :D

[/quote]

Kyllä peruspäiväraha maksetaan arkipyhiltäkin.

Vierailija
28/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:04"]

En kuvitellut rikastuvani, vaan ihmettelin miks summa on ajalta 5-18.5, eikä kuun loppuun. Tuleeko ajalta 19-29.5 vielä päivärahat joskus? Ja edelleen 1.6---x? Ja milloin asumistuki tulee?

[/quote]

Ensimmäinen maksujakso on lyhyempi. Seuraavat ovat sen neljä viikkoa.

Vierailija
29/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:57"]

no kyllähän se on mennyt ihan oikein. 5 päivän omavastuuaika (5 arkipäivää luonnollisestikin), joten 5. päivästä eteenpäin sitä vasta kuuluukin tulla. 5.-18.5 on 9 arkipäivää (helatorstai välissä, arkipyhiltä ei makseta), joten sehän on näköjään nettona 28,88 €/päivä. Paljonko sä oikein kuvittelit rikastuvasi peruspäivärahalla? :D

[/quote]

Se on kyllä 10 päivää, helatorstailta maksetaan myös.

Vierailija
30/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuen ja työttömyystuen hakeminen on vielä helppoa! Jouduin hakemaan perheelleni poikkeuksellisesta tilanteestamme johtuen kuukauden ajalle toimeentulotukea ja hakemuksen liitteitä tuli koko perheeltä varmaan lähemmäs sata! Tulostin lauloi ja mustetta kului... Luultavasti sieltä ei mitään tukia edes tule, mutta onpahan tämäkin kortti sitten katsottu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan