Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kelalta peruspäivärahaa 260e

Vierailija
02.06.2015 |

Olen hakenut työttömyys- ja asumistukea huhtikuun 28.päivästä lähtien, ja nyt tuli eka raha kelalta, peruspäiväraha 260e. Viestissä ei ole muuta tietoa, esim miltä ajalta tuo on. Mun mielestä olisi kyllä enemmän pitänyt tulla...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait ilmaista rahaa. Lisäksi sinulle maksetaan asuminen, vakuutukset, sähkö, vesi, lääkkeet ja monta muuta.

Ole onnellinen. Me työssä olevat emme saa vastaavaa.

Vierailija
2/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:34"]

Sait ilmaista rahaa. Lisäksi sinulle maksetaan asuminen, vakuutukset, sähkö, vesi, lääkkeet ja monta muuta.

Ole onnellinen. Me työssä olevat emme saa vastaavaa.  [/quote]

Miten niin maksetaan. Saan työmarkkinatukea ja asumistukea. Asuminen, vakuutukset, sähkö, vesi, lääkkeet ja moni muu maksetaan niistä.

ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et vielä ole saanut päätöstä kotiin niin kirjaudu pankkitunnuksilla kelan asiointipalveluun, sieltä näkyy päätökset ja maksupäivät. Kannattaa myös toimittaa muutosverokortti kelaan etteivät ota liikoja veroja.

Vierailija
4/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:34"]Sait ilmaista rahaa. Lisäksi sinulle maksetaan asuminen, vakuutukset, sähkö, vesi, lääkkeet ja monta muuta.

Ole onnellinen. Me työssä olevat emme saa vastaavaa.

[/quote]

Niin, onneksipa ette saa palkkaa joka on moninkertainen tuohon reiluun 200e verrattuna.

Vierailija
5/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sieltä kelan sivuilta itse näet mitä tapahtuu kulissien takana.

Vierailija
6/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Katsoin e asionti-sivulta, ja tuo saamani raha on 5.5-18.5 ajalta. Mitä ihmettä. Miksei se ole siitä päivästä kun jäin työttömäksi ja ilmoittauduin työkkäriin? Kai saan kaikki takautuvasti? Myös netissä oli muistutus asumistuen liitteistä, vaikka olen toimittanut ne itse kelan toimistoonm tää on ensimmäinen kerta kun olen työttömänä.

Vierailija
7/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei ole puhuttu muutosverokortista? Meneekö nyt tuistani sama veroprosentti kuin palkastani? Ap

Vierailija
8/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:38"]

Miten niin maksetaan. Saan työmarkkinatukea ja asumistukea. Asuminen, vakuutukset, sähkö, vesi, lääkkeet ja moni muu maksetaan niistä.

ei ap

[/quote]

NO sossuun! Toimeentulotukea hakemaan!

Vierailija
9/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ap

[/quote]

itsekö olet tienannut asumistuen, jolla asumisesi maksetaan, vaan tarkoitettiinkohan juuri sitä? sossu maksaa vuokrasta sen mikä asumistuesta menee yli ja lisäksi veden, sähkön, lääkärissäkäynnit ja reseptilääkkeet, vakuutukset ja muut.

Vierailija
10/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:41"]

Ap tässä. Katsoin e asionti-sivulta, ja tuo saamani raha on 5.5-18.5 ajalta. Mitä ihmettä. Miksei se ole siitä päivästä kun jäin työttömäksi ja ilmoittauduin työkkäriin? Kai saan kaikki takautuvasti? Myös netissä oli muistutus asumistuen liitteistä, vaikka olen toimittanut ne itse kelan toimistoonm tää on ensimmäinen kerta kun olen työttömänä.

[/quote]

kun jäät työttömäksi, joudut odottelemaan karenssiajan ennenkuin tuet alkavat juoksemaan. ne eivät koskaan ala siitä päivästä, kun jäit työttömäksi.

Vierailija
11/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:38"]

ei ap

[/quote]

itsekö olet tienannut asumistuen, jolla asumisesi maksetaan, vaan tarkoitettiinkohan juuri sitä? sossu maksaa vuokrasta sen mikä asumistuesta menee yli ja lisäksi veden, sähkön, lääkärissäkäynnit ja reseptilääkkeet, vakuutukset ja muut.
[/quote]

Ei se kyllä ihan noin mene.

Vierailija
12/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:41"]

[/quote]

Jos siis jäit 28. päivä työttömäksi, niin menee 5 arkipäivää ns. omavastuuaikaa, jolloin ei saa mitään tukea. Vasta sen jälkeen alkaa tuet juosta. Muuten takautuvasti saa työttömyystukia hakea 3kk ajalta, mutta sun tapauksessa taitaa olla ihan oikein laskettu noin. Vero% ainakin ansiosidonnaisessa on kait 2% enemmän kuin tuloveroprosentti työssäkäyvänä.

Vierailija
13/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita, itse menit äänestämään Persuja.

Vierailija
14/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:42"]

ei ap

[/quote]

NO sossuun! Toimeentulotukea hakemaan!

[/quote]

Jep, sossu laskee tuon 260e tuloksi. =)

Vierailija
15/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllähän se on mennyt ihan oikein. 5 päivän omavastuuaika (5 arkipäivää luonnollisestikin), joten 5. päivästä eteenpäin sitä vasta kuuluukin tulla. 5.-18.5 on 9 arkipäivää (helatorstai välissä, arkipyhiltä ei makseta), joten sehän on näköjään nettona 28,88 €/päivä. Paljonko sä oikein kuvittelit rikastuvasi peruspäivärahalla? :D

Vierailija
16/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuvitellut rikastuvani, vaan ihmettelin miks summa on ajalta 5-18.5, eikä kuun loppuun. Tuleeko ajalta 19-29.5 vielä päivärahat joskus? Ja edelleen 1.6---x? Ja milloin asumistuki tulee?

Vierailija
17/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää :/ muutenkin hävettää jäädä työttömäksi, ja täälläkin suurin osa piikittelee.

Vierailija
18/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:04"]

En kuvitellut rikastuvani, vaan ihmettelin miks summa on ajalta 5-18.5, eikä kuun loppuun. Tuleeko ajalta 19-29.5 vielä päivärahat joskus? Ja edelleen 1.6---x? Ja milloin asumistuki tulee?

[/quote]

Jos sulla on pankkitunnukset, käytä niitä ja tulet paljon viisaammaksi! Pääset lukemaan työttömyysturvan päätöksen. Asumistuen päätöstä ei ole vielä tehty. Kun se on tehty, voit lukea senkin netistä. Asumistuki maksetaan päätöksen teon yhteydessä, jos se myönnetään. 

Vierailija
19/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:04"]

[/quote]

Ensimmäinen työmarkkinatuki maksetaan 2 vkon erässä. Sen jälkeen maksut 4 vkon välein (tai joissakin tapauksissa kuukausi kerrallaan).

Vierailija
20/30 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Kela alkaa maksamaan niin ensimmäinen maksuerä on kahdelta viikolta. Tämän jälkeen saa hakea neljän viikon välein, eli n. 15/16. päivä kesäkuuta voit tehdä hakemuksen ajalta 19.5.-16.6. Aina voit myös soittaa sinne, työttömyysasoissa numero on:

Työttömyysajan tuet 020 692 210

Ja muut puhelinnumerot:

http://www.kela.fi/palvelunumerot

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi