Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen elänyt vuoden n. 100e alle tttuen normin

Vierailija
02.06.2015 |

Olisin oikeutettu vajaa 100e toimeentulotukeen, mutta en ole hakenut. Ja olen pärjännyt ihan hyvin, ei ole tehnyt oikeastaan edes tiukkaa. Lisäksi olen maksanut hammaslääkärit, lääkärit, sähkölaskut ja lääkkeet itse, jotka normaalisti maksetaan normi toimeentulotuen päälle.

Olen kahden lapsen yh ja työtön (kelan peruspäiväraha). Ihmettelen kuinkaa tttuella ei muka pärjää?? Ja käytän myös alkoholia ja tupakkaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en usko sun juttuas.

Vierailija
2/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:18"]

[/quote]

Miksiköhän? Totta joka sana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:20"]

[/quote]

[/quote]Koska jokainen tervejärkinen ihminen ajattelisi ainakin lapsiaan.

Vierailija
4/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon kyllä. Mutta en usko että lapsesi syövät terveellisesti ja monipuolisesti. Olen työssäkäyvä perheenäiti ja meillä kuluu ruokaan 600€/kk. 2 lasta, 2 aikuista ja todellakin katsotaan mitä ostetaan.

Vierailija
5/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:20"]

[/quote]

[/quote]Koska jokainen tervejärkinen ihminen ajattelisi ainakin lapsiaan.

[/quote]

Lapsilta ei mitään puutu. 

Vierailija
6/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi aloittajalle. Toimeentulotuesta olisi varaa leikata. Itsekin sijoitin työmarkkinatuesta ollessani työtön. Tukien lasku mahdollistaisi alemman verotuksen, mikä lisäis työnteon kannattavuutta ja suomen kilpailukykyä. Alempien tukien johdosta muös palkkoja voitaisiin pienentää. Hintaso halpenisi ja vienti lisääntyisi. Palkkojeb laskusta huolimatta ostovoima lisääntisi ja elintaso paranisi.

Vierailija
7/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:23"]

Mä uskon kyllä. Mutta en usko että lapsesi syövät terveellisesti ja monipuolisesti. Olen työssäkäyvä perheenäiti ja meillä kuluu ruokaan 600€/kk. 2 lasta, 2 aikuista ja todellakin katsotaan mitä ostetaan.

[/quote]

Meillä menee 300-400e/kk ruokaan. Seuraan todella paljon tarjouksia ja juoksen niiden perässä (helppoa kun kaikki isot kaupat 3km säteellä). Syödään paljon kasviksia, kauden mukaan. Kalaa ostetaan tarjouksesta sekä kalastetaan kesäisin paljon, lähellä hyvä kalapaikka. Lihat ostan yleensä aina alelaarista ( -30%).

Ap

Vierailija
8/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea miten törsäät! Me vaan dyykataan, syödään sammalta ja keitetään pakurista teetä. Talvella asutaan iqlussa ja kesällä milloin missäkin, riippuu missä hamput kasvaa. Seuraamme jonoa.

Vierailija
9/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset oli pieniä, niin rahahuolet oli myös pieniä. Teinien kulutus, myös ruuassa, on valtaisa. En tiedä onko poikani jotain ihme hirmuja, kun syövät valtavasti ja esim. lenkkitossut kestää ehjinä 3kk. Parturi on tärkeä, mutta iso kuluerä yms. En ihan viitsi nuorten nuoruuttakaan pilata kieltämällä kaikki.

Vierailija
10/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:27"]

[/quote]

Meillä menee 300-400e/kk ruokaan. Seuraan todella paljon tarjouksia ja juoksen niiden perässä (helppoa kun kaikki isot kaupat 3km säteellä). Syödään paljon kasviksia, kauden mukaan. Kalaa ostetaan tarjouksesta sekä kalastetaan kesäisin paljon, lähellä hyvä kalapaikka. Lihat ostan yleensä aina alelaarista ( -30%).

Ap

[/quote]

Mistä saat ajan kulkea tarjousten perässä? Itse yksinhuoltajana koen ajanpuutteen kaikista raskaimpana.

Vierailija
11/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:31"]

Kun lapset oli pieniä, niin rahahuolet oli myös pieniä. Teinien kulutus, myös ruuassa, on valtaisa. En tiedä onko poikani jotain ihme hirmuja, kun syövät valtavasti ja esim. lenkkitossut kestää ehjinä 3kk. Parturi on tärkeä, mutta iso kuluerä yms. En ihan viitsi nuorten nuoruuttakaan pilata kieltämällä kaikki.

[/quote]

Minun lapset ovat 15v ja 11v. Poika ja tyttö. Tyttö on aika pieniruokainen, mutta poika syö sitten kahden edestä. Kenkiä meilläkin kuluu, alkuun sijoitin kalliimpiin kenkiin, mutta eipä ne kestäneet sen kauempaa kuin halvemmatkaan. Ostetaan nykyään tarjouksesta vaikka ei heti tarvetta olisikaan, kun löytyy lapsille mieluisat kengät.

Ap

Vierailija
12/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:27"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Mistä saat ajan kulkea tarjousten perässä? Itse yksinhuoltajana koen ajanpuutteen kaikista raskaimpana.

[/quote]

Päivällä on aikaa, kun lapset koulussa. Nyt lapset tietty lomalla, mutta pärjäävät sen tunnin tai kaksi kotona kun käyn kaupassa, elleivät sitten tule mukaan.

Ap

Vierailija
13/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli estät lapsiasi saamasta vuoden aikana noin 1000 euron arvosta opiskeluvälineitä, tietotekniikkaa, ulkomaanmatkaa tms. josta olisi hyötyä opiskelussa, hyvinvoinnin kannalta ja siinä että lapsesi olisi lähempänä samaa lähtöviivaa kuin muut ikätoverinsa.

Vierailija
14/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somput saa tuon kaiken tuplana: lapsille ja vanhemmille samat tuet.

Vierailija
15/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:43"]

Eli estät lapsiasi saamasta vuoden aikana noin 1000 euron arvosta opiskeluvälineitä, tietotekniikkaa, ulkomaanmatkaa tms. josta olisi hyötyä opiskelussa, hyvinvoinnin kannalta ja siinä että lapsesi olisi lähempänä samaa lähtöviivaa kuin muut ikätoverinsa.

[/quote]

Ai sinun mielestä minun pitäisi hakea sossusta rahaa, että saataisiin elektroniikkaa ja ulkomaanmatkoja?? Taidat olla todellinen sossupummi...

Opiskeluvälineet ovat ihan ajan tasalla. Tietokoneet ja muu elektroniikka meiltä löytyy (on pelikoneet ja tietokoneet,läppäri ja tabletit). Ulkomaanmatkoilla ei käydä, mutta kotimaassa tehdään jokin reissu kerran vuodessa. Ulkomailla käydään taas kun saan töitä.

Ap

Vierailija
16/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ihmisten elämäntilanteet on erilaisia. Sinä saatat saada paljon enemmän lasten isisltä elatustukea, sulla saattaa olla asumismenot paljon pienemmät, sulla saattaa olla laajempi ja vahvempi tukiverkko kuin muilla jne. 

Itse en ylpeilisi noin vakavalla aiheella.

Vierailija
17/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:48"]

[/quote]

Ai sinun mielestä minun pitäisi hakea sossusta rahaa, että saataisiin elektroniikkaa ja ulkomaanmatkoja?? Taidat olla todellinen sossupummi...

[/quote]

Kyllä, esim. kielikurssi ulkomailla on koulunkäynnin kannalta hyväksi. Tai jos nuori on visuaalisesti lahjakas, niin joku hyvä kamera harrastukseen. Tai urheilijalle lätkävehkeet. Myös vaatetuksessa teini-ikäisen hyvinvoinnille on hyväksi, jos kaikki vaatteet ei ole lidlin tarjouslaarista. Tätä kaikkea lapsesi jää ilman tonnilla vuodessa.

Vierailija
18/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:54"]

Kaikkien ihmisten elämäntilanteet on erilaisia. Sinä saatat saada paljon enemmän lasten isisltä elatustukea, sulla saattaa olla asumismenot paljon pienemmät, sulla saattaa olla laajempi ja vahvempi tukiverkko kuin muilla jne. 

Itse en ylpeilisi noin vakavalla aiheella.

[/quote]

Saan itseasiassa alle minimin elatustukea (koska joku indeksikorotus jäi joskus väliin) 290e kahdesta lapsesta.

Asumismenot ovat melko normaalit. En ylpeile tällää asialla, mutta kuten sanoin aloitusviestissä, ihmettelen kuinka joku ei muka pärjää toimeentulotuella??? Mitä teette niillä rahoilla?? Sossu maksaa kuitenkin kaikki reseptilääkkeet, sairaskulut yms. ylimääräiset.

Tosin itse en omista autoa, että se voi sitten olla yksi suuri rahareikä...

Ap

Vierailija
19/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:48"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä, esim. kielikurssi ulkomailla on koulunkäynnin kannalta hyväksi. Tai jos nuori on visuaalisesti lahjakas, niin joku hyvä kamera harrastukseen. Tai urheilijalle lätkävehkeet. Myös vaatetuksessa teini-ikäisen hyvinvoinnille on hyväksi, jos kaikki vaatteet ei ole lidlin tarjouslaarista. Tätä kaikkea lapsesi jää ilman tonnilla vuodessa.

[/quote]

Mistä päättelet etteikö lapseni voisi saada noita kaikkia?? Vaatteita ostetaan lasten mieltymysten mukaan, yleensä eivät ole halunneet mitään ihmeempiä merkkivaatteita, mutta ei sekään ole mikään ongelma niitä ostaa. Kielikurssille ei kumpikaan ole tässä vaiheessa tahtonut, joten ei ongelmaa. Jääkiekkoa toinen lapsi on pelannutkin aikoinaan. Itse asiassa meillä on sen verran edullinen jääkiekkoseura, etteikö voisi jääkiekkoa pelata nyttenkin (sopivat kamatkin löytyy).

Ap

Vierailija
20/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta lapsesta saa jo jonkin verran isomman rahasumman eri tukia kuin yhdestä saisi tai yksinasuva saisi. Mitä enemmän lapsia, sitä helpompi sossun rahoilla on elää. Osittain tämä johtuu ihan tukien suuruudesta ja osittain siitä, että vuokrat tulevat suhteessa halvemmiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän