Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen elänyt vuoden n. 100e alle tttuen normin

Vierailija
02.06.2015 |

Olisin oikeutettu vajaa 100e toimeentulotukeen, mutta en ole hakenut. Ja olen pärjännyt ihan hyvin, ei ole tehnyt oikeastaan edes tiukkaa. Lisäksi olen maksanut hammaslääkärit, lääkärit, sähkölaskut ja lääkkeet itse, jotka normaalisti maksetaan normi toimeentulotuen päälle.

Olen kahden lapsen yh ja työtön (kelan peruspäiväraha). Ihmettelen kuinkaa tttuella ei muka pärjää?? Ja käytän myös alkoholia ja tupakkaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 19:43"]

Eli estät lapsiasi saamasta vuoden aikana noin 1000 euron arvosta opiskeluvälineitä, tietotekniikkaa, ulkomaanmatkaa tms. josta olisi hyötyä opiskelussa, hyvinvoinnin kannalta ja siinä että lapsesi olisi lähempänä samaa lähtöviivaa kuin muut ikätoverinsa.

[/quote]

Ai sinun mielestä minun pitäisi hakea sossusta rahaa, että saataisiin elektroniikkaa ja ulkomaanmatkoja?? Taidat olla todellinen sossupummi...

[/quote]

Kyllä, esim. kielikurssi ulkomailla on koulunkäynnin kannalta hyväksi. Tai jos nuori on visuaalisesti lahjakas, niin joku hyvä kamera harrastukseen. Tai urheilijalle lätkävehkeet. Myös vaatetuksessa teini-ikäisen hyvinvoinnille on hyväksi, jos kaikki vaatteet ei ole lidlin tarjouslaarista. Tätä kaikkea lapsesi jää ilman tonnilla vuodessa.

[/quote]

Sossun rahoilla uudet kamerat ja lätkävehkeet ja kielikurssit....ei ihme että ollaan konkurssissa koko maa!

Vierailija
22/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:09"]

Eli estät lapsiasi saamasta vuoden aikana noin 1000 euron arvosta opiskeluvälineitä, tietotekniikkaa, ulkomaanmatkaa tms. josta olisi hyötyä opiskelussa, hyvinvoinnin kannalta ja siinä että lapsesi olisi lähempänä samaa lähtöviivaa kuin muut ikätoverinsa.

[/quote]

Ai sinun mielestä minun pitäisi hakea sossusta rahaa, että saataisiin elektroniikkaa ja ulkomaanmatkoja?? Taidat olla todellinen sossupummi...

[/quote]

Kyllä, esim. kielikurssi ulkomailla on koulunkäynnin kannalta hyväksi. Tai jos nuori on visuaalisesti lahjakas, niin joku hyvä kamera harrastukseen. Tai urheilijalle lätkävehkeet. Myös vaatetuksessa teini-ikäisen hyvinvoinnille on hyväksi, jos kaikki vaatteet ei ole lidlin tarjouslaarista. Tätä kaikkea lapsesi jää ilman tonnilla vuodessa.

[/quote]

Sossun rahoilla uudet kamerat ja lätkävehkeet ja kielikurssit....ei ihme että ollaan konkurssissa koko maa!

[/quote]

Niin eihän köyhien neekereitten lapset mitään tarvi, kuolkoon nälkään vittu homot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän Ap:tä. Uskon, että suuri osa toimeentulotukiasiakkaista hassaa rahojaan päihteisiin ja muuhun turhaan. Joiltain vain puuttuu ne elämänhallintataidot.

Vierailija
24/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 20:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mistä päättelet etteikö lapseni voisi saada noita kaikkia?? Vaatteita ostetaan lasten mieltymysten mukaan, yleensä eivät ole halunneet mitään ihmeempiä merkkivaatteita, mutta ei sekään ole mikään ongelma niitä ostaa. Kielikurssille ei kumpikaan ole tässä vaiheessa tahtonut, joten ei ongelmaa. Jääkiekkoa toinen lapsi on pelannutkin aikoinaan. Itse asiassa meillä on sen verran edullinen jääkiekkoseura, etteikö voisi jääkiekkoa pelata nyttenkin (sopivat kamatkin löytyy).Ap

[/quote]

Toimeentulotuen perusosa aikuiselle + kahdelle yli 10v lapselle on 1189e/kk. Sinulla on siis vuokran jälkeen vajaa satanen vähemmän, n. 1100e. Ruokaan menee sanojesi mukaan 300-400e, jää jäljelle n. 750e. Maksat tästä sähkölaskun, vaatteet, pesuaineet, nettiliittymän, puhelinkulut, lääkärissä käynnit ja lääkkeet kolmelle. Lisäksi voit uusia opiskeluun tarvittavat tietokoneet ja tabletit tuosta summasta aina kun tarvii. No, edelleenkään se summa, jonka saisit sossusta, ei olisi kuin alle satanen, eli kaikki joilla on 200e kuussa enemmän, voivat tarjota lapsilleen koulunkäyntiin ja oppimiseen parempaa etua kuin sinä voisit siinäkään tapauksessa, että et kieltäisi lastesi oppimisedellytyksistä sataa euroa kuussa.

Vierailija
25/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin oon elänyt reippaasti alle toimeentulotuen normin jo yli 4 vuotta. Oon opiskelija. Rahaa jää vuokran maksamisen jälkeen käytettäväksi kuussa noin 130 euroa.

Vierailija
26/26 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, uskon! Itse olen elänyt myös reilusti alle perusosien.

Miettikää oikeasti! Sossun asiakas, esim. kuten ap, eli YH jolla kaksi lasta, saa asumiskulujen ja pakollisten laskujen (lääkäri, lääkkeet, sähkö, vesi, vakuutus) jälkeen käteen yli 1000 euroa rahaa ruokaan ja muihin menoihin! 

Millainen ihminen ei sillä elä?? Tyhjät kattilat ne eniten mölisee ja vaatii vaatimusten perään lisää ja lisää. Ettei vain ole yhtään vähempää kuin työssäkäyvillä, ja ei, on usein enemmän! Rahat valuu typeryyksiin ja sitten itketään lisää.