Kandidaatin tutkinnon juhliminen
Onko kandidaatiksi valmistumista tapana juhlia? Valmistun itse pian kandidaatiksi ja mietin juhlien järjestämistä. Sinänsä pienimuotoiset juhlat olisivat kivat, kun on opiskellut ja nähnyt vaivaa hyvien arvosanojen eteen. Toisaalta taas mietin, että onko hölmöä pitää juhlat, kun joka tapauksessa jatkaa maisteriksi ja valmistuu parin vuoden päästä. Tuntuu jotenkin vähäpätöiseltä. Äitini haluaisi ehdottomasti pitää juhlat, mutta itse en ole varma. En ole itse ainakaan kuullut kenenkään juhlivan kandiksi valmistumista. Taitaa olla ihmiskohtaista? Kyllähän eri ihmiset juhlivat eri asioita, kuten pyöreitä vuosiakin?
Mitä mieltä olette? Oletko itse juhlinut kandiksi valmistumista tai ollut jonkun juhlissa?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:58"]
Pieni kahvihetki tai perheen kanssa syömään. Ei missään nimessä mitään mikä vaati kutsuja tai vieraita. Maisterintutkinnon kanssa sitten eri asia, jos siinä vaiheessa huvittaa. Monet jättää juhlat väliin koska valmistuvat työttömäksi.
[/quote]
Miten niin "ei missään nimessä kutsuja tai vieraita"? Et sinä sitä päätä. Ihmiset juhlii etkä sinä sitä määrää. Ikävää ettet päässyt yliopistoon. Ensi kerralla parempi onni sitten, nyt vaan luet ahkerasti.
[/quote]
Terveisin opettaja. Sovelsin tuossa lukuisten tuttavaperheiden tapaa. Meidän aikaan sitä ei vielä juhlittu kun tutkintojärjestelmä ei ollut kaksiportainen. Voihan ap halutessaan vaikka varata Vanajalinnan ja järjestää ilotulitukset ja siunaustilaisuuden. Ymmärsin kuitenkin että tässä tiedusteltiin mikä on ollut tapana.
[/quote]
Ai oikein opettaja. Oletpa "ihana" ja "kannustava", oppilaistasi tulee varmaan suuruuksia. Tiedoksi vaan, että sinun tuttavaperheidesi tavat eivät sanele muille mitä "ei missään nimessä" eikä edes mikä on ollut tapana. Se että sinun tuttavaperheesi hyssyttelevät hiljaa kotona kahvihetkensä kanssa ei todellakaan tarkoita että muiden pitää tehdä samoin.
[/quote]
Onpa surullista, että käsityksesi perheen kanssa juhlimisesta on tuollainen.
[/quote]
Ai kenen käsitys?
"Pieni kahvihetki tai perheen kanssa syömään. Ei missään nimessä mitään mikä vaati kutsuja tai vieraita. --- Sovelsin tuossa lukuisten tuttavaperheiden tapaa."
Olen ollut oikein mukavissa koiranristijäisissä missä oli ihan kutsukortit ja voileipäkakkua ja lahjapöytä ja musiikkinumero. Jos itse saisin kutsun, niin kyllä pitää juhlatkin olla sellaiset että kannattaa tulla. Lahjat on sitten vähän niin ja näin.
Minä "juhlin" kandintutkintoani tarjoamalla psykologilleni pieniä cupcakeja.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:58"]
Pieni kahvihetki tai perheen kanssa syömään. Ei missään nimessä mitään mikä vaati kutsuja tai vieraita. Maisterintutkinnon kanssa sitten eri asia, jos siinä vaiheessa huvittaa. Monet jättää juhlat väliin koska valmistuvat työttömäksi.
[/quote]
Miten niin "ei missään nimessä kutsuja tai vieraita"? Et sinä sitä päätä. Ihmiset juhlii etkä sinä sitä määrää. Ikävää ettet päässyt yliopistoon. Ensi kerralla parempi onni sitten, nyt vaan luet ahkerasti.
[/quote]
Terveisin opettaja. Sovelsin tuossa lukuisten tuttavaperheiden tapaa. Meidän aikaan sitä ei vielä juhlittu kun tutkintojärjestelmä ei ollut kaksiportainen. Voihan ap halutessaan vaikka varata Vanajalinnan ja järjestää ilotulitukset ja siunaustilaisuuden. Ymmärsin kuitenkin että tässä tiedusteltiin mikä on ollut tapana.
[/quote]
Ai oikein opettaja. Oletpa "ihana" ja "kannustava", oppilaistasi tulee varmaan suuruuksia. Tiedoksi vaan, että sinun tuttavaperheidesi tavat eivät sanele muille mitä "ei missään nimessä" eikä edes mikä on ollut tapana. Se että sinun tuttavaperheesi hyssyttelevät hiljaa kotona kahvihetkensä kanssa ei todellakaan tarkoita että muiden pitää tehdä samoin.
[/quote]
Onpa surullista, että käsityksesi perheen kanssa juhlimisesta on tuollainen.
[/quote]
Ei, sehän on sinun ja niiden lukuisten tuttavaperheidesi käsitys. Meillä perhe syö joka päivä yhdessä, joten se ei ole mikään harvinainen luksus, että joskus nähdään toisiamme. Kun juhlitaan, niin mukaan otetaan katsos muitakin. Annetaan riemun raikaa, pukeudutaan parempiin ja jaetaan vähän sitä iloa, jota Suomessa ei ole koskaan liikaa!