Mummot ja papat vaan kadulle.
Jos ei elämänsä aikana ole saanut edes pientä osaketta hommattua sietääkin joutua kadulle. Turhaa ruikutusta siis eläkkeensaajien asumistuen lopetuksen takia.
Kommentit (16)
Hmh. Mitä tapahtui lasten velvollisuudelle hoitaa vahempia? Sitähän kailotetaan jokaisessa ketjussa, missä puolustetaan syntyvyyttä ja lapsiperheiden tukia?
Siis mitä? Eikö eläkeläiset saa enää asumistukea? Eivätkö ne ole enää ihmisiä? Miten eu:n tuomioistuin regoi tällaiseen asiaan?
Miten olisi Saksan malli: vanhusten elämisen ja hoidon maksut otetaan lapsilta.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:20"]
[/quote]
Saksa on vauras, suomi on köyhä. Pitäisikö täys verovapaus antaa niille jolla eläkeiän ylittäneitä vanhempia?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:02"]
Juuri näin. Muistatteko, kuinka eläkeläiset lähettelivät ennen vaaleja eri viestimiin tulikivenkatkuisia mielipiteitä siitä, miten ei saa äänestää demareita koska ne vain leikkaavat eläkeläisiltä. Kuinkas kävikään? xD
Ja juu: minun mielestäni eläkkeitä tulisi kyllä leikata jo sen vuoksi, että suomalaisilla on aivan liian hyvä eläketurva siihen nähden, miten sen rahoittamiseen on itse aikoinaan osallistuttu. Ei meillä ole varaa maksaa kotona makaamisesta. Itse asiassa eläkeläiset pitäisi velvoittaa eläkettä vastaan jonkinlaisiin töihin, esim. pitämään seuraa vanhainkodeissa oleville.
[/quote]
Entäs sairaseläkeläiset sitten?
[/quote]
Entä jos ei ole lapsia? Mitä tekisit esim. nuorten eläkeläisten suhteen?
Jos oletetaan 4 % tuotto, minulla tulee olemaan miljoonaomaisuus, kun olen eläkeikäinen. Ja olen nipin napin keskituloisessa työssä ja elän keskiluokkaista elämää ilman kituuttamista. Tilanne on tietysti huonompi, jos ei ole töitä, mutta kyllä eläkeikään mennessä pitäisi jonkin verran omaisuutta olla koossa. Hankkii sitten vaikka yhden lapsen vähemmän. Siinäkin säästää jo satoja tuhansia, kun sijoittaa ne rahat, jotka kuluisivat lapseen.
[/quote]
Ei lapsella ole mitään velvollisuuksia vanhempiaan kohtaan. Vain vanhemmalla on velvollisuuksia lastaan kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:51"]Jos ei elämänsä aikana ole saanut edes pientä osaketta hommattua sietääkin joutua kadulle. Turhaa ruikutusta siis eläkkeensaajien asumistuen lopetuksen takia.
[/quote]
Toivottavasti vanhempasi tunnistavat kirjoituksesi.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:51"]Jos ei elämänsä aikana ole saanut edes pientä osaketta hommattua sietääkin joutua kadulle. Turhaa ruikutusta siis eläkkeensaajien asumistuen lopetuksen takia. [/quote] Toivottavasti vanhempasi tunnistavat kirjoituksesi.
[/quote]
Siltä osin se on totta että se on täysin totta!
Sipilän unelma on saada persaukiset vanhukset kadulle.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:57"]
Mummot ja papat soluasuntoihin.
[/quote]
Johan he asuvat. Niitä kutsutaan vanhainkodeiksi.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:17"]
Siis mitä? Eikö eläkeläiset saa enää asumistukea? Eivätkö ne ole enää ihmisiä? Miten eu:n tuomioistuin regoi tällaiseen asiaan?
[/quote]
Siis eläkeläisten asumistuki muuttuu vastaavaksi kuin yleinen asumistuki. En tiedä miksi ihmeessä heillä on koskaan ollut oma järjestelmänsä?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:57"]
Mummot ja papat soluasuntoihin.
[/quote]
Johan he asuvat. Niitä kutsutaan vanhainkodeiksi.
[/quote]
Kaikki mummot ja papat eivät ole vanhainkotiasumisen tarpeessa. Miksi vanhukset eivät hyödynnä enemmän kimppa-asumista? Asumiskulut per henkilö olisivat pienemmät ja olisi monille turvallisempaa kun olisi toinen ihminen samassa asunnossa.
Juuri näin. Muistatteko, kuinka eläkeläiset lähettelivät ennen vaaleja eri viestimiin tulikivenkatkuisia mielipiteitä siitä, miten ei saa äänestää demareita koska ne vain leikkaavat eläkeläisiltä. Kuinkas kävikään? xD
Ja juu: minun mielestäni eläkkeitä tulisi kyllä leikata jo sen vuoksi, että suomalaisilla on aivan liian hyvä eläketurva siihen nähden, miten sen rahoittamiseen on itse aikoinaan osallistuttu. Ei meillä ole varaa maksaa kotona makaamisesta. Itse asiassa eläkeläiset pitäisi velvoittaa eläkettä vastaan jonkinlaisiin töihin, esim. pitämään seuraa vanhainkodeissa oleville.