Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkapäivä. Maksoin laskut ja laitoin 1500€ säästöön.

Vierailija
02.06.2015 |

Ostin nettikaupoista uusia, kivoja vaatteita, varasin ja maksoin kaksi hotellia kesälomamatkaa varten (lennetään yhteen kaupunkiin, vuokrataan auto ja ajetaan toiseen kaupunkiin), ostin parit konserttiliput syksylle. Tulin juuri kaupasta, josta ostin 140 eurolla ruokaa vieraita varten täksi illaksi. Kävin Alkossa ja ostin kolme viinipulloa, meni 43 euroa. 

Lähetän kolme lasta loppupäiväksi Lintsille, kunhan heräävät. Saavat rahaa mukaan, niin voivat syödä siellä. Mitäköhän siihenkin lystiin menee, ainakin 200 euroa rannekkeineen?

Tilille jäi palkasta 4300 euroa. 

Arvatkaapa, miksi nautin tästä? Siksi, että 10 vuotta sitten olimme opiskelijoita kumpikin, asuimme HOASin kaksiossa kolmen lapsen kanssa, rahaa ei ollut mihinkään. Sain minimiäitiyspäivärahaa ja haaveilimme juustosta leivän päällä. 

Nyt todellakin osaan arvostaa sitä, että olemme omalla säästeliäällä elämäntyylillämme, ankaralla opiskelulla ja työnteolla päässeet tähän pisteeseen. Mikään ei tule ilmaiseksi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet työksesi ? Niin ja onnittelut että olet onnistunut.

Vierailija
2/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa mukavalta :) Itsekin haaveilen olevani vielä joskus tuossa tilanteessa . Onnea ja hyvää kesää teille! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

And..?

Vierailija
4/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:16"]

[/quote]

Ala on sen verran pieni, etten halua sanoa. Teen töitä kotoa käsin ja näin olen aina tehnyt, olen siis aina ollut kotona lasten kanssa. Mies on edennyt urallaan, koska minä olen voinut hoitaa lapsiin ja kotiin liittyvät asiat tarvittaessa. Aikatauluista ei ole tarvinnut sopia, koska kokousten venymiset tai työmatkat eivät ole olleet ongelmia.

Matkassa on ollut todella paljon myös onnea ja hyviä valintoja. Osaamme arvostaa sitä, mitä meillä on, kun olemme molemmat aloittaneet yhdessä täysin nollasta.

ap

Vierailija
5/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennuksia: siis jäikö kaiken tuon jälkeen 4300 euroa, vai siis palkkaa tuli verojen jälkeen tuon verran? Onko kyse vain omasta palkastasi vai teidän yhteenlasketusta?

Vierailija
6/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Meidän perheellä ei jää kuussa kuin 6100e käteen ja siitä lähtee vielä 3 vuotta 1100e kuussa talolainaan jota oli alunperin 200 000e. Onneksi on suht uudet autot ja 7v vanha vene niin pärjäillään niillä kunnes saadaan talolaina maksettua. Olisihan se kivaa jos voisi noin huolettomasti kuin ap elellä, mutta osaan kyllä olla iloinen tästäkin tilanteesta jossa olemme.

Vierailija
7/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:28"]

Tarkennuksia: siis jäikö kaiken tuon jälkeen 4300 euroa, vai siis palkkaa tuli verojen jälkeen tuon verran? Onko kyse vain omasta palkastasi vai teidän yhteenlasketusta?

[/quote]

Palkasta jäi kaiken tuon shoppailun ja laskujen maksamisen jälkeen 4300 euroa nettona. Oma palkka kyseessä. Puolisolla epäsäännölliset tulot.

ap

Vierailija
8/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:29"]

Hienoa! Meidän perheellä ei jää kuussa kuin 6100e käteen ja siitä lähtee vielä 3 vuotta 1100e kuussa talolainaan jota oli alunperin 200 000e. Onneksi on suht uudet autot ja 7v vanha vene niin pärjäillään niillä kunnes saadaan talolaina maksettua. Olisihan se kivaa jos voisi noin huolettomasti kuin ap elellä, mutta osaan kyllä olla iloinen tästäkin tilanteesta jossa olemme.

[/quote]

Muistan senkin ajan oikein hyvin, kun mies meni töihin ja minä vielä opiskelin. Palkka tuntui kohtuuttoman suurelta ja mietin, miten ihmeessä voimme tottua sellaiseen rikkaaseen elämään opintotukikärvistelyn jälkeen. Puolison palkka oli tuolloin noin 9 vuotta sitten 1900 euroa kuussa. Silloin tuntui siltä, että ostimme ihan älyttömästi kaikenlaista, eikä se raha kulunut millään. Huonekaluja, vaatteita, sitä juustoa leivän päälle, lapsille leluja ja lahjoja jne.

ap

Vierailija
9/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä palkka sinulla siinä tapauksessa, ei voi muuta kuin onnitella! 

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:28"]

[/quote]

Palkasta jäi kaiken tuon shoppailun ja laskujen maksamisen jälkeen 4300 euroa nettona. Oma palkka kyseessä. Puolisolla epäsäännölliset tulot.

ap

[/quote]

Vierailija
10/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun vakituinen kuukausipalkkasi siis n. 13 000e bruttona/kk (n. 150-155.000e/v)? Aika hyvin!!

Vierailija
11/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ei voi olla onnellinen toisen puolesta. Alapeukuttajat makaavat sohvalla ja lottoavat ja nurisevat, kun raha ei kasva puussa. 

ONNEA AP! Hienoa!

Vierailija
12/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:38"]

Onko sun vakituinen kuukausipalkkasi siis n. 13 000e bruttona/kk (n. 150-155.000e/v)? Aika hyvin!!

[/quote]

Taitaa olla niin, että palkka tulee silloin kun töitä on...

Ja sitten täytyy laittaa haisemaan

Vierailija
13/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kyllä kovasti, mikä ala on sellainen, että kotoa käsin työskentelemällä voi päästä reilusti yli kymppitonnin vakituisiin kuukausituloihin. Samalla lapsia hoitaen. 

Vierailija
14/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä. Puolisolla 4400 €/kk perustulo, mutta kahdesti vuodessa tulee (aika paljon) ylimääräistä. Mies on oikeastaan paljon pidemmällä urallaan kuin minä, mutta palkka on huonompi kuin minulla. Yksityisen ja julkisen palkkasektorin erot näkyvät aika hyvin meidän perheessä.

ap

Vierailija
15/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:42"]

Kiinnostaa kyllä kovasti, mikä ala on sellainen, että kotoa käsin työskentelemällä voi päästä reilusti yli kymppitonnin vakituisiin kuukausituloihin. Samalla lapsia hoitaen. 

[/quote]

Yrittäjä. Varaa valita asiakkaat ja määritellä itse hintataso.

ap

Vierailija
16/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:41"]

[/quote]

Taitaa olla niin, että palkka tulee silloin kun töitä on...

Ja sitten täytyy laittaa haisemaan

[/quote]

Ei, kyllä tämä tulee melkeinpä sadan euron tarkkuudella kuukausittain ympäri vuoden. Maksan itse itselleni palkkaa.

ap

Vierailija
17/17 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 10:16"]

[/quote]

Ala on sen verran pieni, etten halua sanoa. Teen töitä kotoa käsin ja näin olen aina tehnyt, olen siis aina ollut kotona lasten kanssa. Mies on edennyt urallaan, koska minä olen voinut hoitaa lapsiin ja kotiin liittyvät asiat tarvittaessa. Aikatauluista ei ole tarvinnut sopia, koska kokousten venymiset tai työmatkat eivät ole olleet ongelmia.

Matkassa on ollut todella paljon myös onnea ja hyviä valintoja. Osaamme arvostaa sitä, mitä meillä on, kun olemme molemmat aloittaneet yhdessä täysin nollasta.

ap

[/quote]

Toki työlläkin on iso merkitys, ilmaiseksi ei tule asioita kuin oikeaan sukuun syntyneillä. Mutta kuten itsekin sanot, sekään ei riitä, tarvitaan myös tuuria.

t: nollasta kovalla työllä ja opiskelulla kohtuulliseen elintasoon puurtanut ja takaisin köyhyyteen työttömyyden myötä romahtanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän