Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Söinpä juuri pikkupurkin Jalostajan hernaria kokonaan itse! Eikö joskus 80-luvulla siitä syönyt koko perhe?

Vierailija
28.01.2022 |

Olen kaiken lisäksi nainen.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista että 1980-luvulla olisi syöty purkkihernekeittoa. Ei meillä ainakaan. Itse tehtiin hernekeitto.

Ysärillä muistan, että opiskelijajärjestön lehdedssä neudottiin, miten purkkihernaripurkillisesta saa riittävämmän aterianlisäämällä siihen sipulia ja keitettyä perunaa (ja sinistä lenkkiä, jos siihen oli varaa).

Meillä syötiin, vaikka yleensä ruoat tehtiin alusta alkaen itse. ap

Vierailija
22/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pieru pärisee tänä iltana

Itsellä tämä vika hernarista. Ja ei, se ei ole pari paukkua vaan otsonikerrokseenkin tulee aukko siitä kaasuttelun määrästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se menee kerralla. Eihän se ole ku yksi lautasellinen. Olen mies 178CM ja 76Kg

Vierailija
24/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen riitti helposti kahdeksikin päiväksi lapsiperheelle. Lisäksi aamulla velliä ja iltapalaksi leipäsiivu. Hyvin jaksoi koko päivän vaikka liikuttiin ja urheiltiin kaikki vapaa-ajat.

Vierailija
25/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pikkupurkki riitti neljälle ruuaksi. Leipää lisäksi ja maitoa. 80- luvulla ei enempää edes kuvitellut syövänsä yhdellä aterialla.

Vierailija
26/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katopa sitä kalorimäärää. Laihduttajillekin jää ateria vajavaiseksi kokonaisesta purkista.

Juuri kaloreista monilla ei näytä olevan mitään hajua. Suositellaan käyttämään ainoa ruokaraha johonkin kaalikerään.

Vierailija
27/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen riitti helposti kahdeksikin päiväksi lapsiperheelle. Lisäksi aamulla velliä ja iltapalaksi leipäsiivu. Hyvin jaksoi koko päivän vaikka liikuttiin ja urheiltiin kaikki vapaa-ajat.

😂 On tainnu olla melko vetistä velliä

Vierailija
28/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu meillä söi koko perhe ja varmaan jäi seuraavaksikin päiväksi:D ei ole vaarallista syödä välillä vähän kevyemmin ja antaa mahan murista.

Vierailija
29/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä söi 4 henkeä pikkupurkillisesta juuri 80 luvulla kun lapset olivat alle teini-ikäisiä. Nyt syömme siitä kahden! Mutta nyt olemmekin ylipainoisia, silloin ali-

Teidän ylipaino johtuu varmasti siitä, että syötte nykyään hernekeittoa 130 kcal annoksen sijasta 260 kcal.

Tuo kilokalorimäärä on sadalle grammalle. Purkillisessa on 435 grammaa, eli 566 kcal. Aika reilu ateria siis.

Vierailija
30/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veteen se kuuluu keittää, ahne kakka. Tulee kevyesti neljäkin annosta.

Vierailija
31/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä söi 4 henkeä pikkupurkillisesta juuri 80 luvulla kun lapset olivat alle teini-ikäisiä. Nyt syömme siitä kahden! Mutta nyt olemmekin ylipainoisia, silloin ali-

Teidän ylipaino johtuu varmasti siitä, että syötte nykyään hernekeittoa 130 kcal annoksen sijasta 260 kcal.

Tuo kilokalorimäärä on sadalle grammalle. Purkillisessa on 435 grammaa, eli 566 kcal. Aika reilu ateria siis.

Niin, he söivät ennen purkillisen neljän hengen kesken ja nykyään kahden. Puolet 566 kcal ateriasta ei ole aika reilu ateria.

Vierailija
32/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin syötiin yksi purkki neljän hengen perheessä 80-luvulla. Muistan, kuinka jossain vaiheessa ruvettiin lämmittämään kaksi purkkia kerralla. Oli kaksi aikuista ja kaksi teiniä. Iltaherkkuna oli joskus itse poimittuja marjoja pakasteesta. Että silleen.

Vierailija
33/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitti neljälle, mutta oli kiinteämpää. Ohje oli laita purkillinen vettä. Nyt jos sen tekee menee tosi ohueksi. Se on laimennettua nykyisin. Sitä ei aikoinaan saanut helpolla purkista pois. Oli niksinä avaa toinen pää ja tönää sisältö ulos.

Vierailija
34/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä söi. Lisäksi oli toki leipää ja pannukakkuakin.

Vierailija
35/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää perheelle kun tarpeeksi lisää vettä. Kasarilla ihmiset oli hoikkia ja terveitä.

Vierailija
36/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riitti neljälle, mutta oli kiinteämpää. Ohje oli laita purkillinen vettä. Nyt jos sen tekee menee tosi ohueksi. Se on laimennettua nykyisin. Sitä ei aikoinaan saanut helpolla purkista pois. Oli niksinä avaa toinen pää ja tönää sisältö ulos.

tönää? TYÖNNÄ

Vierailija
37/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaarallista jos välillä on nälkä ja maha murisee. Nykyään ihmiset syö triplakalorit päivässä mitä ennen.

Vierailija
38/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrottakoon vielä, että nelihenkisessä perheessä jaettiin yksi Fazerin sininen suklaalevy niin, että perjantaina kaikki saivat yhden rivin paloja ja lauantaina toisen rivin. Sitten jäi muistaakseni vielä jokunen rivi, jotka jaettiin kristillisesti. Ja kaikille oli riittävästi. Nythän tuosta ei tulisi kuin paha mieli.

Vierailija
39/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen jaksaa yksinkin syödä, mutta täyteen tulee. Olen kyllä aika pieni. Aiemmin riitti purkki minulle ja 2 lapselle. Nyt kun ovat lähes 10v niin pitää olla se vähän isompi purkki. Ei kuitenkaan se jättikoko.

Vierailija
40/44 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla syötiin ihmisen annoksia muutaman tunnin välein ja usein myös liikuttiin enemmän. Nykyihminen syö pääsääntöisesti ihan liikaa olipa hoikka tai lihava.