Söinpä juuri pikkupurkin Jalostajan hernaria kokonaan itse! Eikö joskus 80-luvulla siitä syönyt koko perhe?
Kommentit (44)
Katopa sitä kalorimäärää. Laihduttajillekin jää ateria vajavaiseksi kokonaisesta purkista.
Niin se käsitys kohtuullisesta annoskoosta on muuttunut aikojen saatossa.
Meitä söi 4 henkeä pikkupurkillisesta juuri 80 luvulla kun lapset olivat alle teini-ikäisiä. Nyt syömme siitä kahden! Mutta nyt olemmekin ylipainoisia, silloin ali-
Ennen tulitikkurasian kokoinen karkkiaski oli normiannos, nyt on megapussit. Kahvikuppikin oli desilitran vetoinen, nyt mukillinen on yksi kuppi. Ei ihme että kansa paksuuntuu.
Silloin kun meillä syödään hernekeittoa, niin lämmitän 2 pikkupurkillista, joista vaimo ottaa suunnilleen neljänneksen ja minä saan loput. Kyllä siitä hetkeksi nälkä lähtee isommaltakin ukolta. Meillä muuten tykätään Lidlin sopasta.
Vielä 2020 meillä söi koko perhe. Nyt kun talossa on teini, pari purkkia täytyy lämmittää. Useimmin kyllä teen hernarin itse, tulee parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Meitä söi 4 henkeä pikkupurkillisesta juuri 80 luvulla kun lapset olivat alle teini-ikäisiä. Nyt syömme siitä kahden! Mutta nyt olemmekin ylipainoisia, silloin ali-
Teidän ylipaino johtuu varmasti siitä, että syötte nykyään hernekeittoa 130 kcal annoksen sijasta 260 kcal.
Ex ja kaksi teiniä ovat syöneet siitä lounaan, kuvitteli ex että minullekin riittäisi, no ei riitä.
En muista että 1980-luvulla olisi syöty purkkihernekeittoa. Ei meillä ainakaan. Itse tehtiin hernekeitto.
Ysärillä muistan, että opiskelijajärjestön lehdedssä neudottiin, miten purkkihernaripurkillisesta saa riittävämmän aterianlisäämällä siihen sipulia ja keitettyä perunaa (ja sinistä lenkkiä, jos siihen oli varaa).
Vierailija kirjoitti:
Söitkö kylmänä suoraan tölkistä?
En, vaan höyryävän kuumana. ap
Vierailija kirjoitti:
Niin se käsitys kohtuullisesta annoskoosta on muuttunut aikojen saatossa.
Tämä oli ensimmäinen kerta, kun söin sen yksin. Yleensä syömme puoliksi miehen kanssa. ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hoikka. Hernari oli ylimääräinen ateria päivään. Illallinen oli ollut salaatti. ap
Ei syönyt.