Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TVOF 2022 keskustelu

Vierailija
28.01.2022 |

Mitä mieltä? Kommentit? Ensimmäinen laulaja oli hyvä!

Kommentit (3109)

Vierailija
2881/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustyylistä ketjusta tunnistaa fanaattisen Saara Aalto heittelin joka nyt siirtänyt vihNsa Sussuun. Haukkuu myös kissoja.

Vierailija
2882/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt Sussua voi edes verrata mitenkään Saara Aaltoon.Sussu on paljon kypsempi ja mitäs sitten vaikka joskus on myös hakenut Idolsiin ? Hyvin veti biisit.Myös Paavo lauloi hyvin.

Jos noita verrataan niin sussun vuosiakin vanhoilla kappaleilla youtubessa tai spotifyssä on muutama tuhat kuuntelua. Jos siis jätetään idols- ja voice esitykset huomioimatta kun nuo saa muualta huomiota. Vähän voi ihmetellä että mistä tää jättimäinen fanijoukko äänestyshetkellä ilmestyi ja miksei se kuuntele idolinsa kappaleita?
Saaran kuuntelumäärät on satoja tuhansia tai miljoonia, ja noiden teknisissä taidoissakin on aika massiivinen ero saaran hyväksi.
Olen kuunnellut jotain sussun covereita ja tuo tosiaan menee samalla yksitotisella tyylillään joka kappaleen läpi, oli se sitten leeviä tai jotain klassikoita. 

Saara on nykyisin ihan nobody.
Teknisesti taitava, mutta hukkasi mahdollisuutensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2883/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskaksi laulu kuulosti hyvältä, mutta se mäkättävä vibrato alkoi heti kun vaihtoi suomeen.

Vierailija
2884/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin Sussustakin, mutta kyllä Keira olisi ansainnut voittaa. Oli finaalissa selkeästi paras ja muutenkin tosi lahjakas. Toivottavasti joku löytää hänet muuten ja pääsee tekemään musiikkia. Paavo myös tosi hyvä, mutta hänenlaisensa varmaan löydetään jonkun hevibändin solistiksi, vaikka ei voittanutkaan. Ja hyvä oli Roosamariakin.
Sussulla on hieno oma tyyli ja ääni, mutta jotkut biisivalinnat olisi voineet olla vielä parempia. Minusta paras häneltä oli se ihan ensimmäinen veto Ääni ratkaisee -vaiheessa. En käsitä miksi lauloi / laitettiin laulamaan Edith Piafia, jonka matkimisesta häntä juuri on syytetty (itse en tätä niinkään allekirjoita). Ranskan kielikään ei tainnut olla niin viimeisen päälle hallussa.
Luulen, että äänestyksessä kävi niin, että kaikki ajattelivat Keiran saavan tosi paljon ääniä joka tapauksessa, ja äänestivät siksi sen sijaan sellaista, josta itse myös tykkäsivät paljon. Lopulta sitten Keira jäikin vähemmälle.

Minusta taas Keira oli finaalissa pieni pettymys, vaikka on aiemmin ollut niin vahva.
Jotenkin se outo ylipitkä mekko toi mieleen nuken huonolla tavalla ja muutenkin laulullisesti ehkä jännitti ja siksi jäi parhaasta tasostaan. Toinen laulu sujui hyvin, mutta oliko se hiukan liikaa kopioitu. En tiedä.
Joka tapauksessa finaalissa onnistuivat Paavo ja Sussu. Siksi en äänestänyt Keiraa, vaikka aiemmin olenkin juuri hänelle äänen antanut. Meillä kotona muutkin sanoivat, että Keira ei ollut yhtä hyvä kuin aiemmin, suhteessa toisiin.

Ai, no kyllä asia sitten on varmasti näin, kun teillä kotonakin kaikki niin sanoivat.

Äänten määrästä sen tietää, kenestä pidettiin eniten.

Ethän sinä siitä puhunut, vaan Keiran suorituksesta.

Vierailija
2885/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin Sussustakin, mutta kyllä Keira olisi ansainnut voittaa. Oli finaalissa selkeästi paras ja muutenkin tosi lahjakas. Toivottavasti joku löytää hänet muuten ja pääsee tekemään musiikkia. Paavo myös tosi hyvä, mutta hänenlaisensa varmaan löydetään jonkun hevibändin solistiksi, vaikka ei voittanutkaan. Ja hyvä oli Roosamariakin.
Sussulla on hieno oma tyyli ja ääni, mutta jotkut biisivalinnat olisi voineet olla vielä parempia. Minusta paras häneltä oli se ihan ensimmäinen veto Ääni ratkaisee -vaiheessa. En käsitä miksi lauloi / laitettiin laulamaan Edith Piafia, jonka matkimisesta häntä juuri on syytetty (itse en tätä niinkään allekirjoita). Ranskan kielikään ei tainnut olla niin viimeisen päälle hallussa.
Luulen, että äänestyksessä kävi niin, että kaikki ajattelivat Keiran saavan tosi paljon ääniä joka tapauksessa, ja äänestivät siksi sen sijaan sellaista, josta itse myös tykkäsivät paljon. Lopulta sitten Keira jäikin vähemmälle.

Minusta taas Keira oli finaalissa pieni pettymys, vaikka on aiemmin ollut niin vahva.
Jotenkin se outo ylipitkä mekko toi mieleen nuken huonolla tavalla ja muutenkin laulullisesti ehkä jännitti ja siksi jäi parhaasta tasostaan. Toinen laulu sujui hyvin, mutta oliko se hiukan liikaa kopioitu. En tiedä.
Joka tapauksessa finaalissa onnistuivat Paavo ja Sussu. Siksi en äänestänyt Keiraa, vaikka aiemmin olenkin juuri hänelle äänen antanut. Meillä kotona muutkin sanoivat, että Keira ei ollut yhtä hyvä kuin aiemmin, suhteessa toisiin.

Ai, no kyllä asia sitten on varmasti näin, kun teillä kotonakin kaikki niin sanoivat.

Ei. Äänten määrästä sen tietää, ketä äänestettiin eniten.

Vierailija
2886/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt Sussua voi edes verrata mitenkään Saara Aaltoon.Sussu on paljon kypsempi ja mitäs sitten vaikka joskus on myös hakenut Idolsiin ? Hyvin veti biisit.Myös Paavo lauloi hyvin.

Jos noita verrataan niin sussun vuosiakin vanhoilla kappaleilla youtubessa tai spotifyssä on muutama tuhat kuuntelua. Jos siis jätetään idols- ja voice esitykset huomioimatta kun nuo saa muualta huomiota. Vähän voi ihmetellä että mistä tää jättimäinen fanijoukko äänestyshetkellä ilmestyi ja miksei se kuuntele idolinsa kappaleita?
Saaran kuuntelumäärät on satoja tuhansia tai miljoonia, ja noiden teknisissä taidoissakin on aika massiivinen ero saaran hyväksi.
Olen kuunnellut jotain sussun covereita ja tuo tosiaan menee samalla yksitotisella tyylillään joka kappaleen läpi, oli se sitten leeviä tai jotain klassikoita. 

Saara on nykyisin ihan nobody.
Teknisesti taitava, mutta hukkasi mahdollisuutensa.

Saara on nuorempi kuin sussu joten jos saaran iässä voi heittää toiveet roskiin niin turha sussunkaan on sitten enää koittaa saavuttaa mitään. 

Vierailija
2887/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kymmenen vuotta vanhassa seiskan haastattelussa Sussu puhuu vielä "normaalisti".

https://www.seiska.fi/Uutiset/Idols-Susanna-Hieman-negatiivinen-fiilis/…

Pohjanmaan murteen jatkuva vääntäminen voice-kisassa oli silkkaa teatteria ja laskelmointia.

Vierailija
2888/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mennyt oikein, että Apikset olisi ottaneet Sussun omalle stadionkeikalleen. Mitä pahaa Juha Tapio on tehnyt, kun joutuu ottamaan tuon jodlaavan kloonin omalle stagelleen? Wirtanen oli aika hiljaista poikaa ihan alkua lukuunottamatta, ei mene oikein, että Sipe on siellä päättämässä. Ensi kauden siamilaisina kaksosina on varmaan Jannika B ja Santapukki.

Vierailija
2889/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Äänten määrästä sen tietää, ketä äänestettiin eniten.

Ainahan voi lohduttautua, että takuulla ne jotka eivät äänestäneet ja varsinkin ne, jotka eivät katsoneet koko ohjelmaa, olivat samaa mieltä kuin minä.

Vierailija
2890/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kymmenen vuotta vanhassa seiskan haastattelussa Sussu puhuu vielä "normaalisti".
Pohjanmaan murteen jatkuva vääntäminen voice-kisassa oli silkkaa teatteria ja laskelmointia.

Oho! Onpa kyllä puhetyyli muuttunut ihan täysin erilaiseksi.

Vierailija
2891/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pidä Sussun saundista, se on liian kova, korkea ja vailla sellaista pehmeyttä, mistä itse pidän naislaulajien äänessä. Mutta onhan Sussun äänessä voimaa, enkä yhtään ole yllättynyt voitosta. Varmasti löytyy ihmisiä, jotka hänen soundistaan tykkäävät. Kaikki tsempit vaan Sussulle

Vierailija
2892/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sussun nimi on Sussu eikä Susanna, suski yms

Idolssissa taisi olla vielä Susanna?

Vierailija
2893/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussu on jotenkin niin kireän oloinen laulaessaan että häntä kuunnellessa ei itsekään voi täysin rentoutua. Muutama nuotti ei mennyt ihan kohdilleen, niin vähän jopa pelotti välillä että miten homma tulee menemään.

Vierailija
2894/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän otti tuon Pohjanmaa-asian esille heti karsintavaiheessa, kun ilmoitti, ettei mene toisen pohjanmaalaisen tiimiin, vaikka moni niin luulisi. Kova likka.

Vierailija
2895/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse pidä Sussun saundista, se on liian kova, korkea ja vailla sellaista pehmeyttä, mistä itse pidän naislaulajien äänessä. Mutta onhan Sussun äänessä voimaa, enkä yhtään ole yllättynyt voitosta. Varmasti löytyy ihmisiä, jotka hänen soundistaan tykkäävät. Kaikki tsempit vaan Sussulle

Mitähän musiikkia häneltä voisi odottaa ensimmäisellä sinkulla?

Vierailija
2896/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paavo oli ehdottomasti finaalinelikon lahjakkain, ylivoimaisesti teknisesti paras laulaja. Hän ei voittoa edes tarvitse, tulee menemään heviskenessä vielä pitkälle!
Mutta tämän kauden biisivalinnat on tosiaan ollut ihan tajuttoman huonoja. Vanhoja, puhkikuluneita kappaleita. En tiedä saako valmentajat vai laulajat enemmän vaikuttaa biisivalintaan, mutta joku roti nyt.

"Paavo oli ehdottomasti finaalinelikon lahjakkain, ylivoimaisesti teknisesti paras laulaja."
Jos on mielestäsi jo ammattilainen ja maailmantähti niin miksi sitten osallistuu tämmöiseen kisaan, jota niin kovin vähän näytetään arvostavan ja kyseenalaistetaan esim Sussun osallistuminen näillä samoilla teorioilla? Miksi Paavo ole lyönyt itseään läpi ja jo pyydetty vokalistiksi Iron Maideniin?
Muuten jonkun hevitähden joka oli Paavoa kehunut piti mukamas tulla paikalle mutta teki oharit. Semmosia ne tähdet. Ei ne kehut ja lupaukset tarkoita niin kauheasti kuin mitä suomalainen ottaa tosissaan. Kulttuuriero.

Paavo kävi jo USAssa laulamassa. Sen lisäksi hän on vasta 26-vuotias ja tämä on ensimmäinen kilpailu, johon osallistuu.
Hän ei siis ole nelikymppinen päätä seinään takova kehäraakki.

Paavolle ei tule mitään lisäpisteistä siitä että on 26 ja aiemmin kilpailuun osallistumaton. Miten ihmeessä tulisi?? Ei mitään paremmuusperusteita tässä.  Miten arvotat ihmisiä iän perusteella tai siitä että joku on jossain joskus ollut? Suuri osa voittajista on osallistunut Idolsiin, Airistola, Railio, Juffi Seponpoika ja muistan että Ilari Hämäläinenkin on ollut molemmissa, näitä löytyy vaikka kuinka. 

Suomessa hevigenre on vaan niin suosittua.  Itsekin pidän hevistä ja kierrän konsertteja.  Suomea pidetään nyt Hevin mekkana, ja ulkomaalaisia aina ihmetyttää se, miten meillä voi esittää laulukisoissa ja telkkarissa niin paljon raskaampaa rokkia, kun se ei ole muualla mitään mainstreamia vaan ihan marginaalia jopa. Aina kun joku laulaa heviä laulukisoissa, niin se leviää hevipiireihin youtuben kautta.  Kannattaa laulaa heviä, niin aina ulkomailla huomatataan. Ja kannattaa olla ruma ja lihava rekkamies niin se vaan lisää sitä karismaa. :-D  Hevimiehen on lupa olla epäsiisti ja ylipainoinen, koska samanlaiset miehet pystyy samaistumaan.  Toivoisin että Jarkko Aholakin kutsuttais ulkomaille koska häntä hypetetään ympäri maailmaa, ja vetoaa myös naisiin kun on niin syötävä. Olen neljä kertaa konserteissaan ollut. Ties vaikka on jo mitä soppareita tekeillä? 

Minusta on vaan hauskaa, että löytyy jokaiselle jotakin. Ja iloitsen jos Paavo pääsee myös toteuttamaan unelmaa. En voi ymmärtää tätä, että jonkun voitto olis joltain toiselta pois. Näkyvyys on tuolla tärkeintä, ja nelossijoituskin voi tuoda pitkän uran. Pääasia että pääsee ainakin semeihin asti näyttämään mitä osaa ja saa hyvät kontaktit. Voin täysillä kehua Paavoa ihan samalla voimalla kuin Sussuakin.  Edustavat niin eri ääripäitä, vaikka Sussukin on laulanut raskasta musiikkia.  Mielenkiinnolla odotan Sussun tulevaa biisiä.

Vierailija
2897/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta vaan on niin makiaa kun Sussu voitti valtavalla äänivyöryllä. Vaikken muuten olisi niin hehkuttanut niin ihan vaan olen vahingoniloinen. Täällä häntä on lytätty alusta saakka. Heti kun huomattiin että hän herättää ihastusta  alkoi arvon vieminen kaikella lailla. Se vain innosti minuakin äänestämään lisää ja lisää ihan myötätunnosta. Olen itsekin yllättynyt miten nautin Sussun voitosta kun olen lukenut tätä ketjua alusta saakka. Hunajata, hunajata. 

Vierailija
2898/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta vaan on niin makiaa kun Sussu voitti valtavalla äänivyöryllä. Vaikken muuten olisi niin hehkuttanut niin ihan vaan olen vahingoniloinen. Täällä häntä on lytätty alusta saakka. Heti kun huomattiin että hän herättää ihastusta  alkoi arvon vieminen kaikella lailla. Se vain innosti minuakin äänestämään lisää ja lisää ihan myötätunnosta. Olen itsekin yllättynyt miten nautin Sussun voitosta kun olen lukenut tätä ketjua alusta saakka. Hunajata, hunajata. 

Mä en Sussun aiempia esityksiä oikein noteeranut. Finaalissa oli kyllä hyvä. Kiva että voitti. Pari muuta aiemmin pudonnutta kiinnostaa myös, ois hauska kuulla livenä keikalla joskus.

Vierailija
2899/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hämmentävä toi loppu, ihan kun olisi tullut valtava kiire siinä lopussa, että nonnis, saatiinhan se voittajan nimi nyt jo sanottua, pillit pussiin ja heippa! Miksei voisi olla voittaja isojen aplodien ja jonkun konfettisateen keskipisteenä vaikka edes 15 sekuntia?! No pysyväthän nöyränä, sitä nyt niin tartte voittoa juhlistaa kenenkään (sarkasmia, ymmärrättehän).

Vierailija
2900/3109 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aikas hyvä finaali. Ihmettelin tätä jo UMK-karsinnoissa, että miten ihmeessä YLEn showssa ammattilaiset harjoittelee kuukausia toinen toistaan hirveämmältä kuulostavia ja näyttäviä esityksiä, ja toisaalta taas joku Keira vetäisee kaksi näin kovaa kattausta kasaan yhdessä (1) viikossa?! Jumalauta, peruskoululainen lapsi?!