Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikäsyrjintä kukoistaa

Vierailija
28.01.2022 |

Erityisesti lähempänä neljääkymppiä olevat naiset tuntuvat sitä ahkerasti harrastavan. Ensin pääministeri Marin boomer-heittoineen ja nyt Hesarin toimittaja kolumnissaan ampuu täyslaidallisella ilkeydellä keski-ikäiset ja boomerit kaikki tyynni kanveesiin.

Herää kuitenkin kysymys, pärjäisivätkö nuoremmat todella pelkästään keskenään jos kaikki yli nelikymppiset suomalaiset katoaisivat yhtäkkiä pois?

Tähänkö on tultu? Mihin se kaikki sivistys ja muiden huomioon ottaminen on korkeahkosta koulutuksesta huolimatta tästä maasta kadonnut?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmeissäni minäkin.

Vierailija
2/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otakko kakkoseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pääministeri ole itsekin lähemmäs 40. Vai menikö mulla jotain aloituksesta ohi?

Vierailija
4/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pääministeri ole itsekin lähemmäs 40. Vai menikö mulla jotain aloituksesta ohi?

On, on. Sehän siinä niin outoa onkin.

Vierailija
5/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon eri syrjinnän muotoja käytössä. Esimerkiksi naiset eivät koskaan kunnioita miehiä niin kuin vaativat miehiä kunnioittamaan naisia

Vierailija
6/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu

7/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyksen puutetta ihmettelen joka päivä.

Vierailija
8/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit eivät ole nelikymppisiä vaan kasikymppisiä. Luulevat, että pelkkä pitkään eläminen pätevöittää nauvomaan muita ihmisiä.

Vierailija
9/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surulliseksi on mennyt. Ei voi muuta sanoa. Sivistystä saa etsimällä etsiä, eikä sittenkään meinaa löytää.

Vierailija
10/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsyrjintä on vakava yhteiskunnallinen ongelma, ja siksi se pitäisi kriminalisoida. Mutta eipä kiinnosta hallitusta eikä valtakunnansyyttäjää.

Vierailija
11/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta natomania on iskenyt takaoikeistoon,  se on ilmeisesti jokin pelastusrengas kellujille?

Vierailija
12/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan ne on kasvattanut?

Vierailija
13/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa, että tässä maassa "kauhistellaan" silmäkulma kyynelissä kuinka maailmassa on rasismia ja epätasa-arvoa, samaan aikaan kun meillä itsellämme on monikerroksista syrjintää ja henkilörasismia esim kouluissa ja työpaikoilla - ja vieläpä avoimen hyväksytysti.

Vierailija
14/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan ne on kasvattanut?

Jossain vaiheessa on alettava kasvattaa itse itseään ja oikeastaan jokainen joutuu, koska täydellisiä vanhempia ei ole olemassakaan.

Eli aika köyhää tuo loputon edellisen sukupolven syyttely omasta keskenkasvuisuudesta. Omat vanhemmat saattoi pahimmillaan olla vaikka molemmat mielisairaita, mutta näiden jälkeläisillä on silti mahkuja huomattavasti laadukkaampaan elämään. Myös toisin päin voi mennä.

Vierailija
15/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takahan työpaikat ovat kriisissä ja palkkaavat eläkeläisiä, koska nuoret rekryt eivät tajunneet, että työpaikan pitää OPETTAA ihmiset töihin. Heille tuli kiire kutsua osaajia kun laiminlöivät tärkeän vaiheen.

Vierailija
16/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään outoa ole. Ei ole henkinen taso kulkenut ikävuosien mukana vaan jäänyt hieman jälkeen. Luulee vissiin itsekin olevansa nuorempi.

Vierailija
17/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitteko kolumnin loppuun saakka?

Vierailija
18/19 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomer-moment

Vierailija
19/19 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen artikkelissa sanotaan että 50 on uusi 30, mutta minä en ole vielä viittäkäänkymmentä ja silti työelämä hylkii minua, vaikka ilmeisesti olen "uusi kakskytjarisat" ikäinen :P

https://yle.fi/uutiset/3-12658670

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme