Älkää tehkö lapsia nuorena.
Tuttava teki lapset nuorena ja meni nuoruudenrakkautensa kanssa naimisiin. Oli muutaman vuoden naimisissa ja yhtäkkiä tämä äiti erosi ja löysi ulkomaalaisen poikaystävän ja muutti ulkomaille. Suomeen jäi isälleen 3 alle kouluikäistä lasta. Ei käy tapaamassa heitä suomessa kuin harvoin. Eläkää nuoruus ilman lapsia.
Kommentit (15)
Menin nuoruuden rakkauteni kanssa naimisiin ja tehtiin lapsia kun oltiin 24 ja yhdessä ollaan vieläkin.Mikä on nuori?
Tuttava teki lapset nelikymppisenä ja meni viisikymppisen kanssa naimisiin. Oli muutaman vuoden naimisissa ja yhtäkkiä tämä äiti erosi ja löysi ulkomaalaisen poikaystävän ja muutti ulkomaille. Suomeen jäi isälleen 3 alle kouluikäistä lasta. Ei käy tapaamassa heitä suomessa kuin harvoin.
Tein lapset kaksikymppisenä, naimisissa 25 vuotta
Ai. Me teimme lapset nuorena ja menimme siis kumpikin nuorina naimisiin naimisiin (19v). Olemme nyt olleet 17 vuotta naimisissa.
Anteeksi, etten tiennyt, että minun olisi pitänyt häipyä ulkomaille. Jäin tänne räntäiseen Suomeen. Höh.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:11"]
Ai. Me teimme lapset nuorena ja menimme siis kumpikin nuorina naimisiin naimisiin (19v). Olemme nyt olleet 17 vuotta naimisissa.
Anteeksi, etten tiennyt, että minun olisi pitänyt häipyä ulkomaille. Jäin tänne räntäiseen Suomeen. Höh.
[/quote]
Ei se vielä myöhäistä ole häipyä!
Sain ensimmäisen lapseni 19 vuotiaana. Naimisiin menimme kun täytin 18 Meillä on ihanat lapset, vanhin jo 39 ja muutamana lapsenlapsi. Keskinäinen rakkautemme mieheni kanssa vain lisääntyy, kun seuraamme jälikasvua. Muta olemme aina ottaneet aikaa itsellemme, silloin kun raha oli tiukallla, eikä matkusteluun ollut varaa lähdimme telttaretkelle, lapsilla oma teltta ja meillä oma,turvallisesti vierekkäin.Nyt matkustelemme ja vanhimmat lapsenlapset välillä mukana. Mieheni on paras ystäväni. Meillä on vieläkin omia harrastuksia ja olemme matkustelleet myös eriksemme töidemme takia.Suvaitaa,rakastakaa, älkää syyllistäkö toisianne:) Lapset ottavat suurimman esimerkin teistä.
No kiva, että kaikki on onnellisia valinnastaan! Kaikki mun tutut ja kaverit, jotka on tehnyt lapset siinä just 20v tai vähän alle, sanovat että järkevämpää olis ollut elää nuoruus ensin. Eivät kadu lapsia, mutta toteavat kaikki, että vähemmän kipuilevaa olisi ollut vanhemmaksi kasvu, kun olisi hoitanut opiskelut ja elänyt itsekästä elämää ensin. Joojoo, lapsen kanssa voi opiskella, ja näin ovatkin mun kaverit tehneet, mutta raskaampaa se lasten kanssa on.
En jaksa lukea kuin otsikon. Mutta luen sen yli viisitoista vuotta myöhässä! En kadu päivääkään. Ei kadu miehenikään. Ollaan lapsista ja toisistamme onnellisia vielä parinkymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen.
Nuorena vanhemmiksi
Älä pelkää. Harva meistä nykynuorista vielä perheestä haaveilee :) Poikaystäväni 22 on joku luonnonoikku kun aina pettyy kun minulla alkaa kuukautiset :D
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:47"]
Tuttava teki lapset nuorena ja meni nuoruudenrakkautensa kanssa naimisiin. Oli muutaman vuoden naimisissa ja yhtäkkiä tämä äiti erosi ja löysi ulkomaalaisen poikaystävän ja muutti ulkomaille. Suomeen jäi isälleen 3 alle kouluikäistä lasta. Ei käy tapaamassa heitä suomessa kuin harvoin. Eläkää nuoruus ilman lapsia.
[/quote] Menin 32 vuotta sitte naimisiin 17-vuotiaana ja sain esikoisen vuotta myöhemmin.
Ei ole koskaan ollut suunnitelmia erosta, saati toetutusta. toisaalat minulla ei ole ap.n kaltaisia idiootti-tuttavia. johtuneeko siitä?
Hyvä varottaa teineja, jotka eivät vielä ole eläneet elämää tarpeeksi.
Itse olen tällähetkellä 26 ja neljä lasta ja naimisissa. Ruvettiin seurustelemaan kun mä olin 14v ja mies 16v. Ensimmäinen lapsi tarkoituksella saapui kun olin 16v. Seuraavat 18v,22v ja nyt 26v. Naimisiin mentiin kun olin 21v . Älä yleistä koska mielestäni lapset eivät ole vieneet multa mitään hyvän tukiverkoston takia :)
No minä opiskelin nuorena ja tein töitä. Lapset sain aika vanhana. Nyt neljäkymppisenä harmittaa, kun olisin mielelläni vielä pari lasta halunnut, mutta olen jo liian vanha.
Itse olen sitä mieltä, että lapset kannattaa tehdä nuorena jos on mahdollisuus. Opiskeluun ja työntekoon on aikaa koko loppuelämä.
Noin voi käydä iästä riippumatta.