Apua, teenkö jotain väärin (sähkösopimusjuttuja)
Muutin ensimmäiseen "omaan" asuntoon (vuokralle) tässä kuussa. Sähkösopimuksen kanssa tuli häikkää, vaihdoin yhtiötä ennen kuin sopimus alkoi (otin amatöörinä vääränlaisen sopimuksen) ja yhtiö oli huomannut että osoitteessa on kaksi sopimusta ja siitä syystä olivat peruneet ottamani sopimuksen ennen kuin ottivat yhteyttä. Heidän moka, saan siitä korvauksen, ei siinä mitään.
Mutta samalla selvisi että edellisen asukkaan sähkösopimus on vielä voimassa ensi kuun loppuun saakka, ja siksi omani astuu voimaan vasta sen jälkeen. Asiakaspalvelusta sanottiin, että ole vaan tyytyväinen, kun joku muu maksaa sähköt, mutta jäi jotenkin outo olo tuosta... Onko tosiaan näin, voinko vaan tyytyväisenä elellä ja käyttää sähköä vaikka oma sopimus alkaa vasta kuukauden päästä? Teenkö jotain väärin, pitäisikö minun ottaa johonkin yhteyttä vielä?
Kommentit (4)
tulee kinuumaan sulta maksun jos yleensä maksaa sen. riidan välttämiseksi voit sen kyllä maksaa.
Ihan normaalia on että sähkösopimus irtisanotaan päättyväksi vähän myöhemmin jotta seuraava asukas ei joudu olemaan ilman sähköä. Toki yli kuukausi on melko pitkä aika, mutta sittenkin. Eihän siinä ole kyse kovin suurista rahoista.
Jos edellinen asukas on jättänyt sopimuksen voimaan, niin antaa hänen maksaa.
Itse aikoinaan (20v sitten) muutin ensimmäiseen omaan kotiin ja sähköt oli kytkettynä, en edes tajunnut että minun olisi pitänyt tehdä oma sopimus.
Kun olin asunut puoli vuotta, niin sähköt katkesivat, edellinen asukas oli vasta silloin tajunnut katkaista sopimuksensa.
Ei tullut minulle mitään seuraamuksia, muuta kuin parin päivän sähkökatkos.
luultavasti entinen asukas tulee kinuumaan sinulta maksua jos yleensä maksaa sen. riidan välttämiseksi voit itse maksaa laskun jos näin käy.