Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää onko kilpirauhasen vajaatoimintaa?

Vierailija
31.05.2015 |

Vai olenko vain laiska, saamaton ja tyhmä ihminen? En haluais vaivata lääkäriä turhaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset lähtee, paino nousee, väsyttää.

Mene verikokeeseen.

Vierailija
2/13 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä. Multa löytyi sattumalta. Lääkitys on nyt, mutta en välttämättä sitä tarvitsisi. Olenkin miettinyt muita vaihtoehtoja hoitaa "vajaatoimintaani".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kilpirauhanen ei toimi täysillä niin siitä tiedät että se toimii vajavaisesti.

Vierailija
4/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeella, ei muuten.

Vierailija
5/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaivaa turhaan. Kannattaa mennä hyvissä ajoin lääkäriin ja verikokeisiin. Jos on vajaatoimintaa ja et hoida sitä niin kohta sinusta ei ole yhtään mihinkään. Kokemuksen melko syvällä rintaäänellä

Vierailija
6/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakeutua lääkäriin. Jos ei kilpparivaivaa ole, niin voihan verikokeista paljastua muu syy oireisiisi.

Vierailija
7/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko niiden verikokeiden tuloksien saapumisessa kestää vai pitääkö niiden perään itse kysellä.

Vierailija
8/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:03"]

Kauanko niiden verikokeiden tuloksien saapumisessa kestää vai pitääkö niiden perään itse kysellä.

[/quote]

Ite kävin torstaina ja sanoivat että saan maanantaina eli huomenna soitella perään.

Vierailija
9/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa kunnallisella tulokset jo seuraavana päivänä, mutta esim. työterveydessä T3V:n tulos (jota koetta lääkärit eivät kyllä yleensä osaa, eivätkä edes pyynnöstä suostu antamaan...) kesti yli viikon. Eli vaihtelee. Kyllä lääkäri yleensä soittaa ainakin jos jotain häikkää on, mutta voi niitä tuloksia itsekin kysyä. Sovitte lääkärin kanssa tulosten ilmoittamisesta kun siellä käyt, lähetettä vartenhan kuitenkin joudut aluksi käymään lääkärillä (paitsi jos saat hoitajalta lähetteet).

Komppaan seiskaa, jos ei ole kilpparivaiva niin joku muukin syy voi löytyä. Voi olla esim. B12-vitamiinin puutos tai ongelmia lisämunuaisen kanssa.

Vierailija
10/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sul on kuitenkin dominanssi ongelma tai lm-uupumusongelma. Mee funktionaaliselle lääkärille

Vierailija
11/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Kiitos

Vierailija
12/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet millaisia muutoksia lääkityksen aloitettuanne? Onko kukaan jättänyt syömättä lääkitystä ja pärjännyt ilman?

Vierailija
13/13 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajista ei voi itse aiheutta eikä itse hoitaa. Lääkitys on ainoa mikä tehoaa. Varaa heti huomenna aika verikokeisiin niin voit lopettaa pähkäilyn. Jos arvot ovat viitearvojen sisällä mutta eivät alakolmanneksessa TSH ja yläkolmanneksessa T4V ( olihan ne noin päin?) niin on sulla se muttei vielä kovin pitkälle kehittyneenä. Lääkityksen saa yleensä vasta sitten kun on viitearvojen ulkopuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme