Onkos täällä muita erityisherkkiä ihmisiä?
Ja tarkoitan nyt tätä ominaisuutta:
http://erityisherkat.wix.com/erityisherkat#!erityisherkkyys/c1gy2
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 23:27"]
Täällä. Jännitän vieraiden ihmisten tapaamista, inhoan sukujuhlia, kättelyä ja esittäytymistä. Pelkään työpaikkahaastatteluja ja tenttejä. Tarvitsen yksinoloa ja rauhaa. Inhoan meteliä ja hajuja. Jne jne.
[/quote]
Kuulostat ujolta. itsekin olin tuollainen nuorena, pääsin siitä eroon kolmekymppisenä
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 23:42"]Täällä hep! Tai ainakin minussa on piirteitä: pelkään uusia tapaamisia, jännitän töissä epäonnistumisia, ärsyynnyn liiasta melusta tai ihmispaljoudesta, tarkkailen ihmisten reaktioita ja vältän aiheuttamasta negatiivisia, itken helposti (liikutun helposti)....nuorempana turrutin viinalla itseni, nyt vain koitan opetella elämään tällaisena.
[/quote]
Tapahtuiko lapsuudessasi jotain koska teksti kuulostaa ns.kiltin tytön syndroomalta. Oletko käynyt ammattilaisen luona?
Te jotka pystytte "lukemaan ihmisiä kuin avointa kirjaa", älkää tukeutuko tähän liikaa. Olen tuntenut ylianalysoivia henkilöitä jotka näkevät merkityksiä joka helkkarin asiassa, myös siellä missä niitä ei ole. Myös olen useamman kerran törmännyt ilmiöön, jossa sanojani ei oteta todesta. Vaan luullaan että tarkoitankin jotain muuta kuin mitä sanon koska luetaan muka jotain eleitä. Tällaisten henkilöiden seurassa on väsyttävää olla, sitä alkaa jo tarkkailla että lähetänköhän nyt tällä kulmakarvan asennollani jotain signaaleja vai en. Enkä ole mikään asperger vaan ihan tavallinen ihminen, joka kyllä lukee ihmisten eleitä ja olemusta mutta tietää ettei ole silti ajatustenlukija.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:08"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:48"]
Olen enkä voi sille mitään. Masennun niin helposti parisuhteessakin, kun toinen on paljon kylmempi ja etäisempi enkä kestä mm. torjuntaa.
[/quote]
Tuolle ei voi mitään. Tuon herkkyyden kanssa on vaan opittava elämään :)
[/quote]
Voi kunpa oppisinkin. Olen niin surullinen, kun katson tois(t)en vain hoitavan tilanteessa kuin tilanteessa kylmästi asiat jotka pitää, kun itse menetän yöuneni ja mielenrauhani niin helposti.