Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pliis tsempatkaa mua, ennen kuin mitään pysyvämpää vahinkoa tapahtuu

Vierailija
31.05.2015 |

+9 kg kuukaudessa. Osa tosin turvotusta, mutta ei kaikki. Olen syönyt 4000-6000 kaloria päivässä, ahminut. En tiedä mitä teen. En halua enää lihoa. Auttakaa

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että hitaasti syöminen oikeasti auttaa. Ahmiminen on vähentynyt huomattavasti, kun maistelen ruoan makuja ja keskityn ruokailuun ja syön rauhallisesti. Sitten ruokailun jälkeen ei tunnu, että olisin jäänyt jostain paitsi. Toisin kuin ahmimisessa, kun ahmii, niin tuntuu ettei ole saanut nauttia ruoasta tarpeeksi, kun syö niin nopeasti, siksi tekee mieli ahmia lisää. Kiitos paljon asiallisesti vastanneille! :)

t. Ap

Vierailija
2/19 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 23:14"]

Unohdin äskeisestä viestistä, että mua on auttanut myös syömisen rauhoittaminen. Eli kun syön, en tee mitään muuta (suljen tv:n ja tietokoneen, en räplää kännykkää). Vain syön. Pureksin rauhallisesti jokaisen suupalan ja maistan kaikki ruoan maut.

Tämä on vähentänyt ahmimista ja auttanut huomaamaan, milloin on kylläinen eikä enää haluta syödä (kylläinen olo tulee aina viiveellä).

17

[/quote]

Niin kannattaa syödä sen minkä syö vain ja ainoastaan lautaselta, ruokailuvälineillä, ruokapöydän ääressä. Ei siis pidä lappaa tarpeettomia suupaloja, karkkia pussista, purkista tai kaapista suoraan naamaan, eikä muuenkaan napostella mitään seisovilta jaloilta ja ohimennen. Ruoka ruokana, ja muut välisyömiset ja "herkkupalat" pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla siis ahmimishäiriö? Siihen voi saada apua.

Vierailija
5/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun tulee tehdä ihan itse lopettamispäätös. Tietoisesti teet koko ajan kerta toisensa jälkeen avata suusi ja lapata sitä ruokaa sisään.

Ei täällä kukaan sua pysty motivoimaan, se lähtee itsestä :)

Vierailija
6/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuiko kuukausi sitten joka mikä tuon ahmimisen sai aikaan vai mistä moinen?

Vierailija
7/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka = jotain t. 5

Vierailija
8/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen akka.

Vierailija
9/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo diagnosoitu ahmimishäiriötä. Ja olin vain huolissani, mutta turhaan, mutta tämä vaan jäi ns päälle. Ja nyt taas stressaa muut asiat.

Vierailija
10/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota avuksi täsmäsyöminen, syö joka päivä n5 kertaa tavallista ruokaa, n 4h välein. Vaikka ahmimiskohtaus tulisi älä paastoa sen jälkeen vaan jatka säännöllistä syömisrytmiä.

Vierailija
11/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkoutta.

Vierailija
12/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö ahdistuneena? Surullisena?

Vierailija
13/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 22:56"]

No sun tulee tehdä ihan itse lopettamispäätös. Tietoisesti teet koko ajan kerta toisensa jälkeen avata suusi ja lapata sitä ruokaa sisään.

[/quote]

Kiva kun totuutta alapeukutetaan. Noh, tunnetustihan av-mammat on läskejä ihrapalloja :D

Tosiaan olen ex-ahmimishäiriöinen, nykyisin terve :)

Vierailija
14/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö surullisena, vaan stressaantuneena. Alipainon puolella vielä kuukaus sitten, 9 kg kuukaudessa ja ne määrät mitä syön vaan järkyttää. En tiiä enää.

Vierailija
15/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 22:56"]

[/quote]

Kiva kun totuutta alapeukutetaan. Noh, tunnetustihan av-mammat on läskejä ihrapalloja :D

Tosiaan olen ex-ahmimishäiriöinen, nykyisin terve :)
[/quote]
Ei, kyllä sä oot sairas edelleen.

Vierailija
16/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun pitää löytää keinoja purkaa stressiä. Ruoka ei auta siihen.

Vierailija
17/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mikä läskitankkeri. Kuuttatuhatta kaloria päivässä ei syö edes hevonen varmaan. Tarkoittaa kuin söisit 6-7 täysikokoista pizzaa päivässä.

Vierailija
18/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin: on hyvä, että tiedostat tilanteen ja haluat siihen muutosta. Se on jo sinänsä iso askel, ja sinä olet ottanut sen.

Minulla on myös ollut ahmimisongelmaa. Siihen on auttanut lähinnä se, että oon miettinyt, miksi ahmin. Mikä tunnetila mulla silloin on päällä. Ja mitä tarpeita mulla on, joiden tyydyttämiseksi syön.

Mä huomasin omalla kohdalla, että söin häpeään, suruun ja vihaan. Nykyään pyrin purkamaan näitä tunteita jotakin muuta kautta (esim. raskas liikunta). Joku víisas onkin sanonut, että ruoka ei auta muuhun kuin fyysiseen nälkään.

Toisekseen olen huomannut, että syön liikaa, koska koen olevani yksinäinen enkä usko, että saisin itselleni sosiaalisia suhteita. Tätäkin ajatusmallia yritän muuttaa pienin askelin ja ajatella, että mulla on mahdollisuus saada ystäviä ja mielekästä tekemistä.

Jos haluat lukea aiheesta, niin ainakin tällaisia kirjoja on:
Keski-Rahkonen, Meskanen & Nalbantoglu (toim.): Irti ahminnasta
Jan Chozen Bays: Tietoinen syöminen
Thich Nhat Hanh: Maistele ja nauti - tasapainoiseksi tietoisen syömisen avulla.

Ehdottaisin, että miettisit, mitkä tunteet ja tarpeet sinun kohdallasi ovat syömisen takana. Ja se tärkein: muistathan olla armollinen itsellesi, mitä tahansa tapahtuukin! Paljon tsemppiä sinulle!

Vierailija
19/19 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin äskeisestä viestistä, että mua on auttanut myös syömisen rauhoittaminen. Eli kun syön, en tee mitään muuta (suljen tv:n ja tietokoneen, en räplää kännykkää). Vain syön. Pureksin rauhallisesti jokaisen suupalan ja maistan kaikki ruoan maut.

Tämä on vähentänyt ahmimista ja auttanut huomaamaan, milloin on kylläinen eikä enää haluta syödä (kylläinen olo tulee aina viiveellä).

17