Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain jonkun oudon poissaolokohtauksen.

Vierailija
28.01.2022 |

Olin tapaamisessa ja yks kaks tajusin etten ollut kuullut ollenkaan mitä toinen ihminen puhui. Tuijotin eteeni ja yks kaks "havahduin" missä olen ja että joku puhuu minulle. Tämä ei varmaan kestänyt kauaa koska tuo toinen ihminen ei edes huomannut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Koko elämäni ajan tullut tuota. Sitä voi tuijottaa toista eikä kuule eikä ymmärrä sanaakaan mitä toinen sanoo. Toisaaltaan voi pitkäänkin katsoa vieraskielistä elokuvaa vaikkapa saksaksi, jota en ole lukenut kuin pari vuotta. Sitä havahtuu vasta kun tekstitys palaa. Silti koko ajan on ymmärtänyt täysin mitä puhutaan.

Vierailija
2/15 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärissä. Voi olla merkki aivoverenkierron häiriöstä tai pahimmassa (harvinaista) tapauksessa aivokasvaimesta. Vaikka todennäköisyys on pieni, niin haitta on niin suuri, ettei kannata ottaa riskiä olla menemättä lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso TIA kohtaus

Vierailija
4/15 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollinen tia-kohtaus. Käy lääkärissä heti, jos oli tia, se voi ennakoida vakavampaa kohtausta, varsinaista aivoinfarktia lähitulevaisuudessa. Voi myös olla tietyn tyyppistä epilepsiaa.

Vierailija
5/15 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suosittelen poissulkumielessä varaamaan ajan terveyskeskukseen. Voi tosiaan olla TIA tai epilepsia.

Vierailija
6/15 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin kesken keskustelun. En itse muistanut edes mistä puhuimme ja havahduin siihen kun keskustelukumppanit sanoivat minulle "se on eri asia".

Vierailija
7/15 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suosittelen poissulkumielessä varaamaan ajan terveyskeskukseen. Voi tosiaan olla TIA tai epilepsia.

Migreenin omaavilla voi olla myös joskus tiloja, jossa veri ei kierrä kohtauksen vuoksi normaalisti aivoissa. Migreeni on sukua epilepsialle. Ja osalla voi olla halvausoireita tai muita outouksia, mutta niistä yleensä toivutaan. Miten tia, infarktialttius ja muu erotetaan niistä. Yleiskysymys siis.

Vierailija
8/15 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan normaalilta työpäivältä.

Vierailija
9/15 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla epilepsia. Joillakin se näyttäytyy juuri noin. Tuijottaa ja on selkeästi poissaoleva. Voi olla lyhytkestoinen, eikä kohtauksen saanut välttämättä edes itse tiedosta sitä. Toisten tuijotus saattaa olla ainoa asia, jonka vuoksi kysyy, olinko jotenkin outo.

Vierailija
10/15 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla epilepsia. Joillakin se näyttäytyy juuri noin. Tuijottaa ja on selkeästi poissaoleva. Voi olla lyhytkestoinen, eikä kohtauksen saanut välttämättä edes itse tiedosta sitä. Toisten tuijotus saattaa olla ainoa asia, jonka vuoksi kysyy, olinko jotenkin outo.

Niinpä. Kannattaa katsoa myös e-pillerien ja lääkkeiden haittavaikutukset. Tai onko käytössä mitään haitta-aineita: esim. alkoholi, kofeiini, väärä hammastahna joka jää suun pintaan, valkoisen salvian savu jne. 

Vierailija
11/15 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Migreenin omaavilla voi olla myös joskus tiloja, jossa veri ei kierrä kohtauksen vuoksi normaalisti aivoissa. Migreeni on sukua epilepsialle. Ja osalla voi olla halvausoireita tai muita outouksia, mutta niistä yleensä toivutaan. Miten tia, infarktialttius ja muu erotetaan niistä. Yleiskysymys siis.

Itse ei mitenkään. Siksi juuri on tärkeää hakeutua lääkäriin. Varsinkin jos ei ole todettu aiemmin migreeniä tai se ei ole vastaavaa aiheuttanut.

Vierailija
12/15 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ennen ole sattunut, niin ilman muuta lääkäriin. Itselläni tuollainen ihan normaalia add tyyppistä kontaktista putoilemista. Pitkässä keskustelussa tai jossain luennolla saatan yhtäkkiä huomata etten yhtään tiedä mistä puhutaan (jos siis useampi henkilö mukana, eikä puhetta osoiteta minulle henkilökohtaisesti). Sama elokuvaa katsoessa. Voin tuijottaa ruutua sen näköisenä kun katsoisin elokuvaa, mutta en yhtään tiedä mitä siinä tapahtuu jos joku kysyy.

Vierailija
13/15 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi samoin kesken keskustelun. En itse muistanut edes mistä puhuimme ja havahduin siihen kun keskustelukumppanit sanoivat minulle "se on eri asia".

dissosiaatio

Vierailija
14/15 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa mut mulla onki add.

Vierailija
15/15 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ADHD ja on tollasta ihan jatkuvasti. Välillä on ku irtaantuis ihan kokonaan omasta kehosta. Monet ADHD:t kuvailee, et aivot käy ylikierroksilla ja niinhän se onkin, mut uskon et noi hetket on nimenomaan niitä ku aivot kiehuu liikaa ja sit niiden pitää hetkeks tyhjentyä