Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten järkyttävät ulkonälliset itetunto-ongelmat voi korjata?

Vierailija
31.05.2015 |

Olen 26-vuotias Helsinkiläinen nainen, jolla on koko elämän ollut tosi pahat ulkonälliset itsetunto-ongelmat. Eli ajattelen varmaan päivittäin olevani läski, ruma jne. Avomieheni toitottaa kokoajan etten ole läski ja olen kaunis jne. mutta ei sillä tunnu olevan mitään väliä. Ainoalla mitä on väliä, on sillä mitä itse ajattelen itsestäni?

Olen 180cm ja 84kg eli kyllä mielestäni olen lihava.

Miten tälläisistä ongelmista pääsisi eroon? Olen käynyt psykologilla joskus muutaman vuoden, ei mitään apua. Olen myös yrittäny laihduttaa varmaan koko elämäni, eikä sekään ole tuottanut mitään tulosta? Luulisi että jos vihaa itseään näin paljon olisi kehittynyt joku anoreksia jonka avulla laihtuisi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 20:53"]Siis mun äidistä kaikki on alkanu. Se on aika hullu ihminen ja pakottanu mut laihduttaa varmaan 10 vuotiaasta asti ettei oo vaikee vastata kysymykseen miks oon tällänen.

Mun tissit on aika isot jo :D Btw toiseen kyssäriin siis
[/quote]

Surullista kuulla. Se tunne että et ole tarpeeksi "hyvä" vanhemmillesi jättää kyllä jälkensä. :/ Oletko missään väleissä äitisi kanssa?
Sun pitää oppia rakastamaan itseäsi, vaikka se vaikealta tuntuisikin.

Vierailija
22/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:01"]

Miestä en voi saada,..

[/quote]

Kai tiedostat, ettei tuo ole mikään fakta? Asia on täysin pääsi sisällä. Katso ympärillesi, niin näet vaikka minkä näköisiä pariskuntia.

Ai että harmittaa, kun ihmiset ovat niin armottomia itseään kohtaan. Olen itsekin, en tosin ulkonäön vaan muiden asioiden suhteen. Pääsisi niin paljon helpommalla, kun asiat osaisi ottaa sellaisina kuin ne on. Opettelisi oikeasti pitämään itsestään, ulkonäöstään, hyväksyisi virheensä ja puutteensa. Elämä olisi niin paljon mukavampaa.

[/quote]

Olen kasvanut miesten keskellä, minulla on veljiä, serkkuja ja miesvaltainen työ, joten olen saanut niin paljon palautetta ulkonäöstäni, että tiedän tuon olevan fakta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:03"]

Niin... Paitsi että hyvällä ulkonäöllä saa kumppanin, sisäisellä kauneudella ei. 

[/quote]

Kumppanin? Ehkä yhdeksi illaksi, mutta ei pelkällä ulkonäöllä pitkälle pötkitä.

[/quote]

Siitä se lähtee. Jos ei saa edes yhdeksi illaksi, ei aivan varmasti saa muutenkaan. 

Vierailija
24/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 20:56"]

Muista että ulkonäköihanteet palvelevat vain markkinointitarkoituksia, ei meitä ihmisiä. 

[/quote]

Niin... Paitsi että hyvällä ulkonäöllä saa kumppanin, sisäisellä kauneudella ei. 
[/quote]

No ei ole ihan noin yksinkertaista. Kyllä mulla tutuista löytyy ihmisiä joilla on merkittävää ylipainoa eikä mikään missin naama mutta kyllä he ovat löytäneet rakastavan kumppanin ja vaikuttavat nauttivan elämästä kiloista huolimatta.
Itse olen suht nätti ja normaalipainoinen mutta sos. ahdistuksen ja surkean itsetunnon takia en juurikaan pysty treffeillä/juhlissa olemaan normaalisti, jos saan itseni edes minnekään lähtemään. Saan toki paljon viestejä Tinderissä kuvani perusteella mutta siihen se sitten jääkin.

Vierailija
25/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perse penkistä ylös ja lähde lenkille hyvän musiikin tahdissa! Hanki uutta sisältöä elämään.

Vierailija
26/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen ongelma vieläpä! ☺ Itseään on valitettavan helppoa vertailla muihin tai antaa negatiivisten ajatusten kierteen jatkua. Itse kyllästyin energian hukkaamiseen ja päätin jossain sopivassa elämänvaiheessa, että jos johonkin häiritsevään asiaan voi tehdä muutoksen, senkun vain hommiin! - Ja jos taas ei asialle voi tai halua mitään tehdä, niin mitäpä sillä päätä sen enempää vaivaamaan. Eihän se muutos kerralla tule, kuin salama kirkkaalta taivaalta, mutta vähitellen on oppinut ympäröimään itsensä niillä ihmisillä ja asioilla, jotka tuo esiin juuri parhaat puolet itsestä. Tsemppiä sinnekin itsetuntoprojektin kanssa ja anna itsellesi lupa nauttia elämästä! ♥ 

Vierailija
27/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä rumatkin saa miehiä ainakin suhteeseen koska näkee kyl semmossia pareja joskus et huh huh. Esim kaks sairaan lihavaa ihmistä. Jos on ylikaunis ni se ulkonäkö voi olla ongelmaki jos ettii vain suhdetta.

Vierailija
28/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 20:48"]

1. No on mulla aine miehiä ollu ja sitä oonki miettiny et miten...

2. No oon yrittäny laihduttaa mut se ei oo vaa toiminu :S Oon nii laiska liikkumaan

[/quote]

Se liikunta just vois auttaa tuohon ongelmaan. Ei laihtumisen puolesta vaan itsetunnon puolesta: se piristää ja kun tuntee että voi tehdä asioita kropallaan, sitä alkaa arvostaa enemmän. Paino sulla on semmosissa lukemissa että mun mielestäni et missään nimessä oo lihava, jonkin verran pullukka vaan.

Vierailija
29/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä löytää niitä hyviä puolia itsestäsi - klisee tai ei. En usko noiden mittojen perusteella että olisit mitenkään lihava. Saisit kuitenkin varmasti muutaman kilon pois ja paremman olon jos löytäisit jonkun liikuntaharrastuksen.
Olen muuten kateellinen pituudestasi - olet varmasti näyttävä jos löydät itsevarmuutta ja pidät pääsi pystyssä! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme