Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten järkyttävät ulkonälliset itetunto-ongelmat voi korjata?

Vierailija
31.05.2015 |

Olen 26-vuotias Helsinkiläinen nainen, jolla on koko elämän ollut tosi pahat ulkonälliset itsetunto-ongelmat. Eli ajattelen varmaan päivittäin olevani läski, ruma jne. Avomieheni toitottaa kokoajan etten ole läski ja olen kaunis jne. mutta ei sillä tunnu olevan mitään väliä. Ainoalla mitä on väliä, on sillä mitä itse ajattelen itsestäni?

Olen 180cm ja 84kg eli kyllä mielestäni olen lihava.

Miten tälläisistä ongelmista pääsisi eroon? Olen käynyt psykologilla joskus muutaman vuoden, ei mitään apua. Olen myös yrittäny laihduttaa varmaan koko elämäni, eikä sekään ole tuottanut mitään tulosta? Luulisi että jos vihaa itseään näin paljon olisi kehittynyt joku anoreksia jonka avulla laihtuisi?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot on joko laihduttaa tai sitten opetella pitämään itsestään sellaisena kuin on. Suosittelen jälkimmäistä.

Ei kaikkien todellakaan tarvitse olla mallin mitoissa. Eikä kenenkään tarvitse olla mallin mitoissa ollakseen kaunis.

Vierailija
2/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must tuntuu et ainot tapa olla onnellinen on laihtua. Tuntuu sit et tän mun masennuksen takia en laihdu, vaik haluun sitä eniten maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihuus ei tuo onnea. Usko pois.

Vierailija
4/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on surkea itsetunto ja häpeän itseäni ja ulkonäköäni, vaikka tiedän että olen muiden silmissä varmasti ihan ok näköinen ja hoikka.
Luultavasti itsetuntosi kohenisi hieman jos laihtuisit, mutta eipä se mikään avain onneen ole. Ei sitä koskaan kuitenkaan ole 100% tyytyväinen joten ei tosiaan kannata perustaa ihmisarvoaan ja itsetuntoaan pelkän ulkonäön varaan!

Vierailija
5/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Miten olet saanut miehen, jos olet tosi ruma?

2. Mikset korjaa niitä asioita, joihin olet tyytymätön? Niin minäkin tein, enkä jäänyt kierimään itsesääliin.

Vierailija
6/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin josksus lukiossa laiha enkä kyl sillonkaan ollut onnellinen joten :/ Haluisin vaan tietää miten täst kierteestä pääsee pois et oppis pitämään itsestään.

Vierailija
7/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. No on mulla aine miehiä ollu ja sitä oonki miettiny et miten...

2. No oon yrittäny laihduttaa mut se ei oo vaa toiminu :S Oon nii laiska liikkumaan

Vierailija
8/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ottaisin vaikka 20 kg ylipainoo jos vaa saisin naaman kuntoon :D

Vierailija
9/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautitko sä työstäsi tai onko sulla harrastuksia jossa koet olevasi hyvä?
Ei me kaikki voida olla hoikkia ja kauniita, sellaista se nyt vain on.
Helpommin sanottu kuin tehty mutta yritä välttää liikaa ulkonäön miettimistä (kokeile kuitenkin jotain uutta pukeutumistyyliä) ja pakota itsesi kokeilemaan uusia asioita, vaikka vähän pelottaisikin!
Negatiiviset ajatukset toisesta korvasta ulos. :)

Vierailija
10/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nuo ajatukset on saaneet alkunsa, että olisit ruma/ lihava? Onko joku kiusannut tms.?

Yritä keskittyä hyviin puoliin. Ei pelkästään ulkonäön suhteen, mutta myös sen. Sopiva pukeutuminen auttaa paljon ja hyvin istuvat, oman vartalon malliin sopivat vaatteet parantavat kummasti olemusta.

Vierailija
11/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta ja osta tissit, toimi mulla.

Vierailija
12/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun äidistä kaikki on alkanu. Se on aika hullu ihminen ja pakottanu mut laihduttaa varmaan 10 vuotiaasta asti ettei oo vaikee vastata kysymykseen miks oon tällänen.

Mun tissit on aika isot jo :D Btw toiseen kyssäriin siis

Vierailija
13/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 20:47"]No mä olin josksus lukiossa laiha enkä kyl sillonkaan ollut onnellinen joten :/ Haluisin vaan tietää miten täst kierteestä pääsee pois et oppis pitämään itsestään.
[/quote]

No kuulostaa vähän siltä että ulkonäkösi ei ole se ongelma. Yritä löytää ihmisiä ympärillesi joiden seurassa tunnet itsesi hyväksi. Mieti missä olet hyvä (varmasti joku juttu löytyy) ja kehity siinä. Kävele luonnossa ja nauti auringosta.
Itsesäälissä kieriminen ei valitettavasti tule auttamaan!

Vierailija
14/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pidä siitä miltä näytän. Lähinnä kasvojen muoto, vinot hampaat, huono ryhti jne. Kaikenlisäks en oo edes mitenkään kirjaviisas.

Vierailija
15/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että ulkonäköihanteet palvelevat vain markkinointitarkoituksia, ei meitä ihmisiä. 

Vierailija
16/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 20:53"]

Siis mun äidistä kaikki on alkanu. Se on aika hullu ihminen ja pakottanu mut laihduttaa varmaan 10 vuotiaasta asti ettei oo vaikee vastata kysymykseen miks oon tällänen.

[/quote]

Ongelmahan ei ole ylipaino vaan  äitisi. Vanhemmat voi olla joskus todella julmia lapsiaan kohtaan, tosin joskus hyvääkin tarkoittaen.

Vierailija
17/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin pahoja itsetunto-ongelmia ulkonäköni suhteen, etten mistään hinnasta näyttäytyisi miehen edessä alasti, joten jos sinulla on avomies, niin ei sinulla kovin huono itsetunto ole. Sanoisin vinkiksi, että rakenna sitä itsetuntoa muiden asioiden varaan; etsi juttuja, joissa olet hyvä, keskity luonteeseen, jne. Kaikki ei voi olla kauniita, mutta kaikista löytyy jotain hyvää. Minä olen ruma kuin riihipiru, mutta olen kiltti, rehellinen, fiksu, jne. Miestä en voi saada, mutta kokonaisuus on silti ihan ok. 

Vierailija
18/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 20:56"]

Muista että ulkonäköihanteet palvelevat vain markkinointitarkoituksia, ei meitä ihmisiä. 

[/quote]

Niin... Paitsi että hyvällä ulkonäöllä saa kumppanin, sisäisellä kauneudella ei. 

Vierailija
19/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:01"]

Miestä en voi saada,..

[/quote]

Kai tiedostat, ettei tuo ole mikään fakta? Asia on täysin pääsi sisällä. Katso ympärillesi, niin näet vaikka minkä näköisiä pariskuntia.

Ai että harmittaa, kun ihmiset ovat niin armottomia itseään kohtaan. Olen itsekin, en tosin ulkonäön vaan muiden asioiden suhteen. Pääsisi niin paljon helpommalla, kun asiat osaisi ottaa sellaisina kuin ne on. Opettelisi oikeasti pitämään itsestään, ulkonäöstään, hyväksyisi virheensä ja puutteensa. Elämä olisi niin paljon mukavampaa.

Vierailija
20/29 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:03"]

Niin... Paitsi että hyvällä ulkonäöllä saa kumppanin, sisäisellä kauneudella ei. 

[/quote]

Kumppanin? Ehkä yhdeksi illaksi, mutta ei pelkällä ulkonäöllä pitkälle pötkitä.