Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maistraattivihkiminen ilman juhlallisuuksia - kaduttiko?

Vierailija
31.05.2015 |

Eli: olemme mieheni kanssa arponeet naimisiinmenoa koskien perinteisten, isojen juhlien ja "arkisen", vain meidän (ja maistraatin väen) todistaman vihkimisen kesken. Naimisiin tulisi mennä lähivuosina mm. yritysasioiden vuoksi, mutta tuskin rikastumme lähivuosina niin, että voisimme järjestää haluamiamme juhlia. Emmekä välttämättä edes halua... Ajatus intiimistä vihkimisestä kuulostaa myös ihanalta.
Kysymys kuuluukin: menitkö "salaa" naimisiin maistraatissa ja olitko myöhemmin tyytyväinen päätökseen, vai jäitkö haikailemaan juhlien perään?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kaduta! Hääpäivämme oli maailman romanttisin, meidän kahden oma unelmapäivä, johon ei liittynyt mitään hössötystä eikä stressiä. Pelkkää rakkautta ja kahdenkeskistä aikaa.

Vierailija
2/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadutti, mut ei se, että valittiin maistraatti vaan se, että valitsin sen miehen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kiva päivä, ystäväpariskunta todistamassa, ja jokunen muu lisäksi sen jälkeen illallisella. Käytiin sit vielä drinkillä jossain ja seuraavana päivänä lähettiin toiselle puolelle maapalloa häämatkallle. Ei todellakaan ole kaduttanut. Nyt siitä on yli 16 v.

Vierailija
4/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli siviilivihkimisen jälkeen pieni tilaisuus lapsuudenkodissani. Paikalla olivat perheenjäsentemme lisäksi vain todistajamme. Suomen kevät oli kuuma ja kaunis, pihalla vietimme paljon aikaa. Kaikki perinteiset kakut ja pikkuleivät olivat tarjolla kahvin kanssa. Tunnelma oli lämmin, olimme onnellisia. Mitään en vaihtaisi päivästä pois, hienot muistot jäivät.

Salaa menimme naimisiin vain muilta sukulaisilta ja ystäviltämme, mutta maistraatissa meidät siis vihittiin.

Vierailija
5/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kaduta. Oli niin meidän juttu.

Vierailija
6/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät vihittiin kirkon kappelissa, todistajien läsnäollessa ja sillä se avioliitto meni. 20 vuotta yhdessä..eikä kaduttanut, tuskin se niillä isoilla häillä olisi sen pitempään kestänyt. Eikä tarvinnut stressata eikä tullut syömävelkoja ja kuitenkin vihkiminen oli kaunis ja kirkollinen toimitus..

Vierailija
7/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin salaa naimisiin 15 vuotta sitten. Ja ei kaduta.

Vierailija
8/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomari vihki ja tuomari erotti. Viimeisen kerran olen nähnyt exän oikeussalissa. Kumpikin olisi saanut jäädä tapahtumatta.

Vierailija
9/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua kaduttaa. Pikainen vihkiminen maistraatissa, todistajat talon puolesta. Näin myöhemmin tuntuu siltä, että ei ole mitään mitä muistella. Ei mitään maagista, sellaista, mitä ne, joilla on ollut "ihan kunnon häät", muistelevat. :(

Mutta mä olinkin jo ihan pikkutytöstä asti suunnittellut häitäni. Niitä vain ei koskaan tullut ihan taloudellisista syistä.

Vierailija
10/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti? Kaduttaa. Varsinkin kun nyt hyvä ystäväni on menossa naimisiin prinsessatyyliin, itse en aikoinaan halunnut edes polttareita.

Vierailija
11/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin kirkossa puoliksi salaa naimisiin. Pidettiin pienet juhlat hyvän ruuan merkeissä n. 10 ihmiselle (vanhemmat ja sisarukset). Tähän oltiin molemmat erittäin tyytyväisiä, vaikka osa sukulaisista veti herneen nenään kuultuaan "salahäistä". :D

Vierailija
12/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta, mutta me aiotaan järjestää hääjuhlat vielä erikseen. :) mutta silloinkin vain pienen budjetin. Itseäni kauhistuttaa ystävien hääsuunnitelmat lainoineen kaikkineen. Meidän häät oli ihanat ja intiimit. Ainoa mikä harmitti, oli puuttuvat "kaveribileet", mutta ne järjestetään sitten kun on rahaa vähän enemmän. :)

Vierailija
13/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 20:29"]Eli: olemme mieheni kanssa arponeet naimisiinmenoa koskien perinteisten, isojen juhlien ja "arkisen", vain meidän (ja maistraatin väen) todistaman vihkimisen kesken. Naimisiin tulisi mennä lähivuosina mm. yritysasioiden vuoksi, mutta tuskin rikastumme lähivuosina niin, että voisimme järjestää haluamiamme juhlia. Emmekä välttämättä edes halua... Ajatus intiimistä vihkimisestä kuulostaa myös ihanalta.
Kysymys kuuluukin: menitkö "salaa" naimisiin maistraatissa ja olitko myöhemmin tyytyväinen päätökseen, vai jäitkö haikailemaan juhlien perään?
[/quote]

Vastaus kysymykseen: ei kaduta. Mentiin salaa maistraatissa naimisiin.

Vierailija
14/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta. En ole ikinä halunnut järjestää häitä, en vieläkään.

Vierailija
15/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta! Yhhh, itse kammoksun juhla-juhlia yli kaiken, joten nämä oli meidän näköinen, meidän oma juttu. Sitä paitsi kivempi oli "tuhlata" ihanaan hääreissuun!

Nyt onnellisesti 15 vuotta avio-onnea takana.

Vierailija
16/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin ihan kahdestaan naimisiin eikä kaduta. Ei haluttu ketään tuttuja paikalle, vain me kaksi. Päivästä tuli meidän näköinen eikä tarvinnut kenenkään muun viihtyvyyttä miettiä.

Vierailija
17/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei menty salaa naimisiin, kerrottiin kyllä muille etukäteen että mennään naimisiin. Mutta mentiin silti kahdestaan, siellä maistraatissa oli todistajat viran puolesta. Häämatkaan ei ollut viikonloppua enempää aikaa, mutta kivaa oli silti. 

Ei ole kaduttanut pätkääkään. Minulle oli tärkeintä me kaksi ja naimisiinmeno, ei se juhlahössötys. Olin kyllä nuorempana pitänyt ihan sellaiset hössötyshäätkin, ne kaduttaa ehkä enemmän, kun tuli mentyä naimisiin ehkä enemmän niiden häiden kuin miehen vuoksi.

Vierailija
18/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta

Vierailija
19/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme 14 vuotta sitten maistraatissa naimisiin ja vielä ei ole kaduttanut. Tilaisuus oli meidän näköinen, hauska ja lyhyt, paikalla olivat vain lähimmät. Vihkimisen jälkeen menimme kauniiseen paikkaan syömään ja yöksi morsiussviittiin hotelliin. Olen suorastaan allerginen kaikille isoille jäille ja juhlille, eikä mikään häänypertäminen voisi kiinnostaa pätkääkään. N41

Vierailija
20/40 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 20:44"]

No mua kaduttaa. Pikainen vihkiminen maistraatissa, todistajat talon puolesta. Näin myöhemmin tuntuu siltä, että ei ole mitään mitä muistella. Ei mitään maagista, sellaista, mitä ne, joilla on ollut "ihan kunnon häät", muistelevat. :(

Mutta mä olinkin jo ihan pikkutytöstä asti suunnittellut häitäni. Niitä vain ei koskaan tullut ihan taloudellisista syistä.

[/quote]

Minusta se naimisiinmeno oli ihan riittävän maagista. Muistan sen ihanan tunteen kun olin ihan täpinöissäni enkä meinannut uskoa, miten mahtavan miehen kanssa pääsin naimisiin. Vieläkin, yli 15 vuoden jälkeen hykerryttää, kun muistelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi