Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL puhuu raisusta Valtteri-matalapaineesta. Mitä raisu sinusta tarkoittaa? Ei saa tarkistaa!

Vierailija
28.01.2022 |

?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoa

Vierailija
2/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkama Raisu.

Vierailija
4/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raju, villi.

Vierailija
5/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtterille uusi fillari ja heti!

Vierailija
6/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan ylivilkas muttei välttämättä aggressiivinen.

Vierailija
7/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi, tai varomaton. Mutta myös mopomerkki.

Vaikka koiranpentu on raisu leikeissään kun ei osaa varoa hampaitaan.

Vierailija
8/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette oikeilla jäljillä (minä tarkistin). Itselleni nimittäin tuli mieleen, että raisu olisi jollain tavalla irvokas tms. Mutta eipä olekaan. ap

Vierailija
9/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raju, riehakas, voimakas ja hieman arvaamaton. Ihan hyvä adjektiivi säästäkin puhuttaessa.

Vierailija
10/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette oikeilla jäljillä (minä tarkistin). Itselleni nimittäin tuli mieleen, että raisu olisi jollain tavalla irvokas tms. Mutta eipä olekaan. ap

Outoa jos sulle tuli tuollainen mielikuva. Ei tuo niin harvinainen sana ole.

Vierailija
11/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raju, riehakas, voimakas ja hieman arvaamaton. Ihan hyvä adjektiivi säästäkin puhuttaessa.

Toki. Ihan hyvä, että ip-lehdissäkin näkee joskus edes hiukan harvinaisempia sanoja osuvasti käytettynä. ap

Vierailija
12/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetäänköhän raisu-sanaa enemmän jollain tietyllä murrealueella? ap

Vierailija
13/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisu on vähän sama kuin roisi, vaikka on siinä vivahde-ero. Roisi on vähän roisimpi, kun raisu voi viitata vaikka leikkeihin, jne. Roisikaan ei välttämättä viittaa mihinkään härskiin sinänsä, mutta usein sitä nykyään käytetään niin, että roisia aikuisviihdettä jne.

Vierailija
14/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raju, villi, hurja

Vierailija
15/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Varsinais-Suomesta ja täällä käytetään kyllä raisua.

Vierailija
16/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetäänköhän raisu-sanaa enemmän jollain tietyllä murrealueella? ap

No enpä tiedä... ainakin Helsingissä esiintyy useammankin ihmisen kutsumanimessä. Ovat varmaan olleet villejä lapsia.

Vierailija
17/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Mietin jo otsikkoa lukiessani miksi kenenkään pitäisi tarkistaa noin tavallinen sana, mutta näköjään se pitää paikkansa, että nuorilla on nykyisin todella suppea sanavarasto.

Vierailija
18/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Mietin jo otsikkoa lukiessani miksi kenenkään pitäisi tarkistaa noin tavallinen sana, mutta näköjään se pitää paikkansa, että nuorilla on nykyisin todella suppea sanavarasto.

Ei minulla edes ole suppea sanavarasto, mutta se ei nyt liity tähän. En vain ole eläissäni käyttänyt sanaa raisu, ja olen nelikymppinen. ap

Vierailija
19/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla edes ole suppea sanavarasto, mutta se ei nyt liity tähän. En vain ole eläissäni käyttänyt sanaa raisu, ja olen nelikymppinen. ap

Mutta etkö ole koskaan lukenut kirjoja?

Vierailija
20/21 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta etkö ole koskaan lukenut kirjoja?

Olen. Tämän sanan kanssa nyt vain on näin. Elämä on myös pitkä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme