Arvostelija vanhemmat!!
Nyt on kyse ulkonäostä. Miten joku voi haukkua oman lapsensa rumaksi tai kieltää jonkun tietynlaisen tyylin vain ettei itse pidä siitä?
Omaa tyttöäni en ole ikinä arvostellut ulkonäöllisesti. On hieman radikaalimpi hiustyyli ja vaatteet ovat perus punk vaatteita, mutta en ikinä edes kehtaisi arvostella häntä sen vuoksi. Lävistyksiä löytyy, annoin luvan joten ei itse ainakaan ole niitä tökännyt.
Ihmettelen miten monet vanhemmista pystyy haukkumaan lapsen tyylin rumaksi tai arvostella sitä järkyttäväksi kun kumminkin liikutaan hyvän maun rajoissa.
Kommentit (3)
Samaa itse ihmetellyt. Itsellä ja omalla lapsella on todella erilaiset maut ja värimaailma ja se ulottuu myös sisustukseen. Kyllä asunnosta näkee että täällä kaksi hyvin erilaista henkilöä asuu.
Kun lapseni päätti eskarin ja oli siirtymässä kouluun oli lto huolissaan siitä että lastani saatettaisiin kiusata kun hän pukeutuu lempiväreihinsä eikä siihen iän ikuiseen pinkkiin kuten kaikki muut tytöt. En tiennyt itkeä vai nauraa kun päiväkodissa oli oikein mainostettu että he opettavat lapsia hyväksymään erilaisuutta ja kannustavat löytämään omat jutut. Oli kuulemma pinkkiin pukeutuvat ihmetelleet miksi tämä yksi pukeutuu muihin väreihin, ilmeisesti kysymys oli suunnilleen ohitettu eikä tartuttu hyvään tilaisuuteen opettaa sitä erilaisuuden hyväksymistä.
Saa nähdä mitä kivaa tuo lapsi keksi kunhan teini-ikään pääsee =)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 20:00"]Samaa itse ihmetellyt. Itsellä ja omalla lapsella on todella erilaiset maut ja värimaailma ja se ulottuu myös sisustukseen. Kyllä asunnosta näkee että täällä kaksi hyvin erilaista henkilöä asuu.
Kun lapseni päätti eskarin ja oli siirtymässä kouluun oli lto huolissaan siitä että lastani saatettaisiin kiusata kun hän pukeutuu lempiväreihinsä eikä siihen iän ikuiseen pinkkiin kuten kaikki muut tytöt. En tiennyt itkeä vai nauraa kun päiväkodissa oli oikein mainostettu että he opettavat lapsia hyväksymään erilaisuutta ja kannustavat löytämään omat jutut. Oli kuulemma pinkkiin pukeutuvat ihmetelleet miksi tämä yksi pukeutuu muihin väreihin, ilmeisesti kysymys oli suunnilleen ohitettu eikä tartuttu hyvään tilaisuuteen opettaa sitä erilaisuuden hyväksymistä.
Saa nähdä mitä kivaa tuo lapsi keksi kunhan teini-ikään pääsee =)
[/quote]
Oma lapsi ollut aina "erilainen". Kävi läpi poikatyttö ja goottivaiheen mutta punkkari ollut jo useamman vuoden.
ap
Niin. Sain kahdeksanvuotiaana kuulla isältäni, että olen lehmä, koska kävimme äitini kanssa otattamassa minulle reiät korviin. Isän mukaan vain nautaeläimillä on reiät korvissa. Tällaista pientä kivaa olen sitten saanut kuulla vuosien varrella. Miksikö hän puhuu minulle näin? Sitä sopii miettiä. Veljeni on päässyt vähemmällä.
Luonnossa suositaan omaa poikasta ja hoivataan omaa geeniperimää. Eläinvanhempi, joka ei näin tee on jollakin tavalla sairas.