Mikä ammattikunta ei ole sinun tyyppiäsi?
Minulla menevät sukset ristiin useimmin insinöörien kanssa. Toki heissäkin varmaan on mahtavia tyyppejä, ei vain ole osunut kohdalle.
Kommentit (29)
Minä en voi kerta kaikkiaan sietää kelloseppiä. Niiden ajatuksenjuoksu on jotain niin sairasta ja usein ovat aika ruman näköisiäkin.
Minä en voi sietää majakanvartijoita.
Myyjät. Erityisesti oikein myynti-orientoitunee elektroniikkamyyjät,usein märkätukkaisia nuoria kloppeja. Myös kempparimyyjät asuvat eri planeetalla kanssani.
Rekkakuskit. Junttipervoja pahimmasta päästä.
Tulitikkutytöt. Sanalla sanoen: kammottavia.
Ammattiurheilijan kanssa minulla ei ole mitään yhteistä.
Jakkupukeutujat, oli ammatti mikä hyvänsä. Miehissä kaikki puolimykät.
Opettajat ja hoito-, sosiaalialan ihmiset.
Insinöörit, bisnespersoonat, evankelistat.
Kaikenlaiset huijarit ja turhuuden maisterit eivät vetoa, esim. lääkärit ja lakimiehet. EU on pitkään ollut lakimiesten temmellyskenttä ja hiekkalaatikko, siellä direktiiviä, säädöksiä ja säätöjä pukkaa joka tuutista. Ovat tosiaan niin tyhmiä että luulevat että ihmiset noudattavat kaikkia älyttömiä lakeja. Koko EU tulee hajoamaan omaan mahdottomuutensa, lakimiehillä kun ei yleensä ole hajuakaan talousasioista, eikä unionia voi pitää kasassa laeilla ja direktiiveillä, jotka eivät toimi käytännössä. USA:ssa esim. havaittiin, ettei velkoja voi pitää erillisinä osavaltioiden kesken, vaan ne on kasattava yhteen. Tämä huomataan EU:ssa kun kriisiä toisen perään pukkaa, jolloin joudutaan rikkomaan lakeja ja keksimään uusia, jotta tilanne pysyisi edes jotenkin hallinnassa. Administraatiokulut -näitä nämä byrokraatit lähinnä aiheuttavat - ja kasan harmaita hiuksia muille. Korkea verotus syö koko union kilpailukykyä, joita joudutaan keräämään, koska administraatiokulut ovat niin suuria.
Noppien laaduntarkastajat. Aivan sietämättömiä.
Suurin osa opettajista, varsinkin ammattikoulun ja amk:n opettajat jotenkin on niin eri maailmasta kuin itse. Opiskellessa oli outoa kun mua opetti henkilö, joka oli tehnyt alan töitä kymmeniä vuosia sitten (jos silloinkaan). Itse tietenkin töissä opiskelujen ohella ja tiesin sitten alan uusimmista jutuista joista ope ei ollut kuullutkaan.
Viikolla olin pääsykokeissa jatko-opintoihin ja siellähän ne opettajat olivat kuten kymmenen vuotta sitten viimeksi opiskellessa: kaikki samasta muotista. Tuntui, että jokaisella oli pitkä polkkatukka, metallisankaiset rillit, kiva neule tai istuva paitapusero. Alaosana nilkkapituiset twillihousut tai polvipituinen hame ja jalassa loaferit tai korkokengät maltillisella korolla.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 19:04"]
Rekkakuskit. Junttipervoja pahimmasta päästä.
[/quote]
tätä olin tulossa sanomaan
Perhepäivähoitojat.
Ja seuraava siitä alaspäin on fanaattiset kotiäidit, vaikka se ei ammatti olekaan muiden kuin heidän itsensä mielestä.