Sydän muljahdellut koko viikon
jättää ikään kuin lyönnin välistä (tai hiukan pidempi väli). Tuntuu ikävältä. Viime viikolla oli hengenahdistusta. Pitkä flunssa takana. Lääkärissä kävin mutta määräsi vain Ventolinea. Kehtaako tällaisen asian takia soittaa päivystykseen? Vai onko "normaalia" tällaiset muljahdukset? Mulla on korkea kynnys mennä lääkäriin :(
Kommentit (44)
Mulla on ollut lisälyöntejä siitä asti kuin muistan. Hankalaksi homma menee, jos syke on tiuha samanaikaisesti. Oma pulssini on ollut aina nopea riippumatta fyysisestä kunnosta. Ennätyslukemat mittasi lääkäri. Silloin syke oli 200/min.
Lisälyöntejä tulee varsinkin huonosti nukutun yön jälkeen, liiallisen kahvin juonnin takia ja kuumeisena. Välillä vaan muljahtelee ilman mitään ymmärtämääni syytä.
Kammiotakykardian vuoksi olen ollut sairaalahoidossa. Beetasalpaajat ovat sen jälkeen kulkeneet mukana.
Ventoline lisää itselläni tiheälyöntisyyttä, samoin kuin Oxis ja Bricanyl oli pahin. Koronarokotus ei vaikuttanut pumpun toimintaan mitenkään.
En ole ylipainoinen ja harrastan säännöllisesti liikuntaa.
Lisäreitten syitä: väsymys, valvominen, ylirasitustila, liikaa kofeiinia, liian vähän vettä. Kannattaa kiinnittää huomio omiin tekemisiin.
Sydänfilmin otto onnistuu varmasti lähimmällä terveysasemallakin.
Vierailija kirjoitti:
Itse korona aiheuttaa tuollaisia paljon enemmän kuin rokote.
Onko todellakin näin?
Itselle ilmaantui syksyllä kyseisenlaisia sydänoireita, eivätkä ole poistuneet.
En ole missään vaiheessa ollut "kipeä" tänä korona-aikana.
Veriarvot ihan ok.
Olen näitä kirottuja rokottamattomia, joten rokotteesta ei voi aiheutua.
Ja turha tuosta on alkaa syyllistämään, kyllä itse omat "syntini" kannan,
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut lisälyöntejä siitä asti kuin muistan. Hankalaksi homma menee, jos syke on tiuha samanaikaisesti. Oma pulssini on ollut aina nopea riippumatta fyysisestä kunnosta. Ennätyslukemat mittasi lääkäri. Silloin syke oli 200/min.
Lisälyöntejä tulee varsinkin huonosti nukutun yön jälkeen, liiallisen kahvin juonnin takia ja kuumeisena. Välillä vaan muljahtelee ilman mitään ymmärtämääni syytä.
Kammiotakykardian vuoksi olen ollut sairaalahoidossa. Beetasalpaajat ovat sen jälkeen kulkeneet mukana.
Ventoline lisää itselläni tiheälyöntisyyttä, samoin kuin Oxis ja Bricanyl oli pahin. Koronarokotus ei vaikuttanut pumpun toimintaan mitenkään.
En ole ylipainoinen ja harrastan säännöllisesti liikuntaa.
Näinhän se tavallisesti menee.
Vierailija kirjoitti:
Ekg?
Jos lisälyönnit ei tule tarpeeksi tiheään ei näy Ekg:ssä. Mulla näkyi, kun muljahteli koko ajan. Lääkäri totesi eteiskammion lisälyönneiksi ja lääkkeeksi joka päivä liikuntaa ulkona. Se auttoikin. Mut kannattaa tilata aika lekuriin. Jos sulla on joku laite, joka mittaa pulssia, niin normipulssia korkeampi pulssi onkin hälyyttävämpi merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse korona aiheuttaa tuollaisia paljon enemmän kuin rokote.
Onko todellakin näin?
Itselle ilmaantui syksyllä kyseisenlaisia sydänoireita, eivätkä ole poistuneet.
En ole missään vaiheessa ollut "kipeä" tänä korona-aikana.
Veriarvot ihan ok.
Olen näitä kirottuja rokottamattomia, joten rokotteesta ei voi aiheutua.
Ja turha tuosta on alkaa syyllistämään, kyllä itse omat "syntini" kannan,
No on juuri näin. Mikä tahansa infektio voi aiheuttaa sekä akuutisti noita, että sydänlihakseen tulehduksen. Rokotteessa tämä on ollut hyvin, hyvin harvinainen haittavaikutus ja lähinnä nuorilla miehillä. Sitä ei moni tiedä, mikä sairauksien kirjo liittyy jälkitauteina ja muuten sairastettuihon viruksiin ja bakteereihin. Koronan jälkivaikutusten kirjo on vielä poikkeuksellisen laaja.
Flimmeri? Syke nousee levossakin korkeaksi ja laskee ja nousee......
Siihen saa lääkityksen ja jos ei auta niin pysäyttävät sydämen ja starttaavat uudelleen.
Itselläni ollut jo 5 v ja todettu lisälyönneiksi jotka on inhottavia mutta vaarattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekg?
Jos lisälyönnit ei tule tarpeeksi tiheään ei näy Ekg:ssä. Mulla näkyi, kun muljahteli koko ajan. Lääkäri totesi eteiskammion lisälyönneiksi ja lääkkeeksi joka päivä liikuntaa ulkona. Se auttoikin. Mut kannattaa tilata aika lekuriin. Jos sulla on joku laite, joka mittaa pulssia, niin normipulssia korkeampi pulssi onkin hälyyttävämpi merkki.
Eteiskammion lisälyönti? Siis eteisen vai kammion? Eteiskammiota ei ole olemassa.
"Mulla alko n 10 päivän sisällä toisesta rokotuksesta 5. tammikuuta. Eikä mene ohi."
Nehän kertoivat jo, että kun ihmiset pelkäävät rokotetta, niin heille tulle kaikenlaisia "itseluotuja" oireita, käsien toimimattomuutta, sydämenpysähdyksiä, jopa veritulppasaattaa olla mielen aiheuttama häiriö. Eli älkää miettikö sitä rokotteen haittana, vaan lakatkaa ajattelemasta koko asiaa.
Minulla on ollut kanssa monena päivänä peräkkäin, ihmettelin että , mitä tämä oikein nyt on. Verenpaineet aika alhaalla oli kyllä, että sekn saattoi sen tehdä. Käy kävelylenkiellä vai käytkö päivittäin, se auttaa ellei ole jotain muuta. Jos huolettaa, niin käy lekurissa, ottavat sydänfilmin ja kokemuksesta voin sanoa ettei varmaan silloin näy mitään ainakaan ne muljahtelut. En tiedä ehdottavatko sit kotiseuranta laitetta.
Vierailija kirjoitti:
Rokote aiheuttanut paljon tuollaista.
Itselläni on taipumusta lisälyönteihin, välillä niitä tulee jatkuvasti esim. viikon ajan. Kummankaan koronarokotteen jälkeen niitä ei kuitenkaan tullut lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Lisäreitten syitä: väsymys, valvominen, ylirasitustila, liikaa kofeiinia, liian vähän vettä. Kannattaa kiinnittää huomio omiin tekemisiin.
Sydänfilmin otto onnistuu varmasti lähimmällä terveysasemallakin.
Stressi (myös tiedostamaton) aiheuttaa myös lisälyöntisyyttä.
Mulla on ollut epämääräistä muljahtelua 5 vuotta. Alkoi pitkän stressiputken päätteeksi. Kävin silloin sydänfilmissä, eikä siellä todettu mitään vikaa sydämessä. Inhottaa se muljuaminen, mutta minkäs voi. Pitää vaan elää sen kanssa ja yrittää välttää ylimääräistä stressiä, koska se selvästi pahentaa joka kerta tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
"Mulla alko n 10 päivän sisällä toisesta rokotuksesta 5. tammikuuta. Eikä mene ohi."
Nehän kertoivat jo, että kun ihmiset pelkäävät rokotetta, niin heille tulle kaikenlaisia "itseluotuja" oireita, käsien toimimattomuutta, sydämenpysähdyksiä, jopa veritulppasaattaa olla mielen aiheuttama häiriö. Eli älkää miettikö sitä rokotteen haittana, vaan lakatkaa ajattelemasta koko asiaa.
No lisälyöntejä tulee aivan varmasti jos oikein jännittää rokotetta. Esimerkiksi piikkejä kammoksuville antiwaxer-pelkureille tulisi aivan varmasti jos jonkinlaista psykosomaattista oiretta jos rokotteen uskaltaisivat ottaa (eivät uskalla).
Mulla alkoi muljahdukset kun aloin syömään kalaöljy kapseleita. Ja loppui siihen kun lopetin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi muljahdukset kun aloin syömään kalaöljy kapseleita. Ja loppui siihen kun lopetin.
Mulla ihan sama juttu eli lyhyeen loppui mun kalaöljyttely.
Toivottavasti ei johdu rokotteista.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla omikronia. Minulla oli tuollaista vajaan viikon verran eikä pyörälläkään jaksanut paria kilometriä enempää hengästymättä. Nyt kaikki on jo normaalia.
Lisätään vielä että en ole ottanut ensimmäistäkään rokotetta.
Kyllä, jos sydän lyö jatkuvasti vähän ohitse ja tilanne on jatkunut päiviä niin on kiire! Äkkiä päivystykseen!