Risto luuli olevansa pienen poikansa isä – kertoo tv:ssä, kuinka vaimon salaisuus paljastui vahingossa
Risto (nimi muutettu) sai vaimonsa kanssa lapsen pitkän odottamisen jälkeen. Risto oli tietämättään kasvattanut lasta omanaan 1,5 vuotta kunnes paljastui että Risto ei ole lapsen biologinen isä. Lapsen biologinen isä on toinen mies. Risto teetti dna testin jonka tulos oli sama, hän ei ole lapsen biologinen isä.
Hän haluaa purkaa isyyden lapseen, mutta se ei onnistu yrityksistä huolimatta. Käräjäoikeuden ja sekä hovioikeuden päätöksellä (2021), Riston täytyy maksaa toisen miehen lapsesta elatusmaksua.
Haluaisin nähdä ne ihmiset jotka ovat antaneet näin törkeän ja epäoikeudenmukaisen päätöksen Riston tapaukseen. Ei hän ole mitenkään elatusvelvollinen.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
No voi kyynel. Olisi kasvattanut omanaan.
Horomainen kommentti! Itse olisin myös lapioinut molemmat pihalle välittömästi!
Ne ihmiset joutuvat toimimaan lain mukaan. Ristonimimuutettu sössi itse kun haki purkua liian myöhään.
Olen nainen, ja olen tästä kuullut ennenkin ja se on mun mielestäni aivan TÖRKEÄÄ! Mikä helevatu naisia vaivaa? Miten sairas täytyy olla päästään että tekee toiselle ihmiselle noin? Valehtelee ja huijaa ja vielä laittaa maksamaan loppuelämän siitä hyvästä että luotti toiseen. Sairasta. Suomen laissa on ihan liikaa noita porsaanreikiä. Joskus aijemmassa jutussa oli vielä, että olisi halunnut enenmän niitä elatusmaksuja mitä nyt jo saa.
En maksaisi senttiäkään tuollaiselle petturille ja kävisin hakkaamassa sen tuomarin, joka ei vapauta elatusmaksuista.
Menisin mieluummin vankilaan kuin elättäisin petturin käenpoikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne ihmiset joutuvat toimimaan lain mukaan. Ristonimimuutettu sössi itse kun haki purkua liian myöhään.
Ymmärtäisin tämän, mikäli laki sanoisi näin. Oikeuden on noudatettava lakia. Mutta vaikka isyyden kumoaminen on laitettu vireille liian myöhään, lain mukaan painavista syistä voidaan isyys kumota myöhemminkin. Mikähän sitten on painavampi syy, jos ei tämä?
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi senttiäkään tuollaiselle petturille ja kävisin hakkaamassa sen tuomarin, joka ei vapauta elatusmaksuista.
- tämäkö on lapsen vika? Kommentti kertoo kyllä paljon kirjoittajasta itsestään.
Oliko se 10% lapsista on lähtöisin muusta panosta, kuin puolison kanssa panemisesta.
Näin on ollut aina. Oikea isä on se kuka lapsen kasvattaa ja rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- tämäkö on lapsen vika? Kommentti kertoo kyllä paljon kirjoittajasta itsestään.
Äitihän noita elatusmaksuja halusi kun huijasi miestä. Yhteiskunta kyllä huolehtii lapsen tarpeista, ties vaikka se oikea isä vielä löytyisi jostain.
Lapseen suhtautuisin kuten muihinkin vieraiden ihmisten lapsiin. Ei mitään tietenkään mitään velvollisuuksia, maksuja tietenkin verojen muodossa, mutta se on ihan ok. (em)
Vierailija kirjoitti:
Entä jos asia olisi selvinnyt vasta yli 2 vuoden jälkeen?
Lain mukaan ei olisi mitään tehtävissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos asia olisi selvinnyt vasta yli 2 vuoden jälkeen?
Lain mukaan ei olisi mitään tehtävissä?
Ei
Vierailija kirjoitti:
No voi kyynel
Taidatkin olla varsinainen karjalainen itkijänainen 😆
Ihan niinkuin ei miehet, ja nimenomaan miehet, ole aina pettäneet vaimojaan.
Ei voi muutenkaan täysillä pelata tuo nainen. Se on aika lyhyt aika 10-15 vuotta. Silloin tämä lapsi tajuaa miten häntä on käytetty pelinappulana. Näkee kaikki keskustelut asiasta, uutiset, Armanin tekemän ohjelman. Mitenköhän hän siitä selviää, ja mitenköhän suhtautuu äitiinsä sen jälkeen. Aika lyhytnäköinen on tämä äiti.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muutenkaan täysillä pelata tuo nainen. Se on aika lyhyt aika 10-15 vuotta. Silloin tämä lapsi tajuaa miten häntä on käytetty pelinappulana. Näkee kaikki keskustelut asiasta, uutiset, Armanin tekemän ohjelman. Mitenköhän hän siitä selviää, ja mitenköhän suhtautuu äitiinsä sen jälkeen. Aika lyhytnäköinen on tämä äiti.
Miten tämääiti olisvoinut estää uutisoinninja ohjemlat? Eihänhän niitä ole suunnitellut, valeisähän ne toi julkisuuteen ja oikeuteen,ei äiti.
Äiti petti, se on selvää, mutta sitä nyt vaan tapahtuu, ja joskun siitä seuraa lapsikin. Taannoinhan täällä miehet rehenteli, kuinka he "painavat paljaalla" ketä vaan....että voi sitä ajatella noinkinpäin.
Muistan tuon ketjun. Miehet halusivat vain vailla kortusa, koska tuntuu paremmalta. Siinä sitä sastuuntuntoa olikin! Myös varattuja naisia.
Ja tämä valeisähän tuli samalla pilanneksi myös sen äidinkin maineen... Ja ei kyllä ajatellut lastakaan.
Enkä puolustele tässäkohtaa lakia. Onneton tapaus, jossa kaikki häviää.
No voi kyynel. Olisi kasvattanut omanaan.