Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilta-sanomien juttu: Ilman lapsenlapsia jääminen voi olla suuri suru. Vapaaehtoisesti lapsettomat, ymmärrättekö ollenkaan, mitä te aiheutatte?

Vierailija
27.01.2022 |

https://www.is.fi/perhe/art-2000008558485.html

Tuolla taas jotkut oikein puolustelevat sitä, kuinka "isovanhemmat eivät voi vaatia keneltäkään lapsia" ja "Jälkeläisesi eivät ole tässä maailmassa toteuttamassa toiveitasi, vaan omia toiveitaan"

https://www.is.fi/perhe/art-2000008566124.html

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sille voi jos ei pääse lisääntymään?

Poikuus 49

Vierailija
2/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi sisarusta jotka ovat antaneet vanhemmilleni 6 lapsenlasta, eiköhän se riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia pidä hankkia, jos ei itse halua tai pysty huolehtimaan.

Vierailija
4/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta aika moni pärjää varsin hyvin ilman lapsenlapsia, siitä vain ei kirjoiteta. Onhan se kamalaa, jos joku Katri tai Anne sanoisi suoraa, että ei erityisemmin toivo lapsenlapsia, mutta ei halua kertoa sitä lapsilleen. Sehän olisi itsekästä, kun toivoisi, että lapsi ei lisäänny. Jostain syystä on itsekästä toivoa päinvastaistakin.

Vierailija
5/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se harmi, jos itse on tehnyt viisi lasta eikä kukaan heistä halua omia lapsia. Yhden tai kahden lapsen tekeminen on ollut omaa tyhmyyttä.

Vierailija
6/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö tosiaan hankkia jos tietäisi ettei muksulla olisi hyvä olla? Kaikki ei sovi vanhemmaksi ja nykyisin se on ok asia tunnustaa, eikä tehdä lapsia pakolla.

Vierailija
7/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se aiheuttaa lapselle, jos hän syntyy perheeseen, johon häntä ei haluta?

Vierailija
8/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempiani olivat väkivaltaisia alkoholisteja. Nyt sitten kun lapset on aikuisia, on alkanut rutkutus, miten lapsenlapsia ei ole, vaikka muut jo kehuskelevat lapsenlapsillaan.

Aito kommentti äidiltä juuri eronneelle siskolleni: "On se perkele kumma kun niitä lapsenlapsia ei ole sinultakaan tullut. (alle sekunnin tauko) Mutta muistakaa että kun teet, minä en niitä hoida, ette niitä tänne tuo hoitoon ettekä varsinkaan jätä yökylään".

Kyllä, äiti. Teen varmasti sinulle lapsenlapsen, että saat sanoa että sinulla on lapsenlapsi. Ihan varmasti.

Vierailija
9/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta on taas meidän 70-luvulla syntyneiden äidit kaakattamassa ettemme saaneet edes lapsenlapsia aikaan heidän ilokseen...

Vierailija
10/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia tälläiseen maahan. Koronarokotustet sekä koronapassi oli viimeinen naula arkkuun tälle päätökselle eli jään velaksi.

M29

Vierailija
11/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään, kun ei lisääntymään koskaan ollut riittävän laadukas mies. Se on harvojen juttu nykyään. M35

Vierailija
12/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin kaikki potentiaaliset isovanhemmat haluaisivat ehdottomasti täyttää päivänsä (jälleen) lastenhoidolla eikä heillä olisi muuta tekemistä!

Vierailija
13/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin kaikki potentiaaliset isovanhemmat haluaisivat ehdottomasti täyttää päivänsä (jälleen) lastenhoidolla eikä heillä olisi muuta tekemistä!

Ja vielä neuvotaan, et jos ei ole omia niin pitää etsiä sijaisperheitä joiden lapsia sitten hoitamaan?! Mitvit?

Vierailija
14/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuria suruja on niin monenlaisia.

Vierailija
15/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, mutta on totta, että kukaan ei voi vaatia ketään lisääntymään. Lapset eivät ole vanhemmilleen mitään velkaa siitä, että vanhemmat päättivät saattaa lapsen maailmaan eikä lapsen tarvitse saada yhden yhtäkään lasta, jos ei halua. Piste.

Vierailija
16/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä nyt tammikuun ihan ensimmäinen vela-aloitus vai onko niitä ollut jo useampia? Yleensä niitä tulee ainakin yksi, mutta on kuukausia, jolloin niitä tulee konekiväärivauhdilla.

Vierailija
17/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat vanhempiani olivat väkivaltaisia alkoholisteja. Nyt sitten kun lapset on aikuisia, on alkanut rutkutus, miten lapsenlapsia ei ole, vaikka muut jo kehuskelevat lapsenlapsillaan.

Aito kommentti äidiltä juuri eronneelle siskolleni: "On se perkele kumma kun niitä lapsenlapsia ei ole sinultakaan tullut. (alle sekunnin tauko) Mutta muistakaa että kun teet, minä en niitä hoida, ette niitä tänne tuo hoitoon ettekä varsinkaan jätä yökylään".

Kyllä, äiti. Teen varmasti sinulle lapsenlapsen, että saat sanoa että sinulla on lapsenlapsi. Ihan varmasti.

No voishan toi isoäiti valehdella kavereilleen suut silmät täyteen että on vaikka viistoista lastenlasta. Netistä vaan kopsaa jotain random muksujen kuvia ja fotosoppaa oman lärvinsä mukaan muutamaan kuvaan. Sillä siitä pääsee.

Vierailija
18/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa mun vanhemmille lapsenlapsia niin saa jakaa omansa. Minulla ei niitä ole eikä tule. Ei veljillänikään. Ollaan vanhempien kanssa asiasta avoimesti puhuttu, he ovat surutyönsä läpi käyneet. Serkuistakaan ei kukaan ole vielä lisääntynyt vaikka tosin vanhinkin heistä on vasta vähän vajaa kolmekymppinen, minä ja veljeni neljänkympin molemmin puolin.

Vierailija
19/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko lisääntyä! Pitää tunnustaa itselleen tosiasiat ja toimia niiden mukaan. Jos ei itse edes pidä lapsista, niin miksi tehdä niitä?

Lapsi ansaitsee syntyä toivottuna. Lapsi pitää jaksaa kasvattaa.

Sosiaalinen paine hiiteen ja myös ne miehet, jotka vaan haluavat naiselle pallon jalkaan.

Vierailija
20/39 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla jollekin suuri ilokin, että ei saa lapsenlapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi