Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

STM tiedotustilaisuus: kaikki aukeaa paitsi anniskeluravintolat!

Vierailija
27.01.2022 |

Matalan riskin tilat, joihin kieltorajoituksia ei enää kohdennettaisi tämän jälkeen:
torit, messut, elokuvateatterot, kuorolaulu alle 10 hengen tilaisuuksissa, konsertit (oltava istumapaikat), kirjastot, museot, taidenäyttelyt, galleriat, teatterit, urheilukatsomot, harrastajateatterit, huvi- ja teemapuistot, tivolit, kuntosalit ja yksilöurheilun tilat, yleiset saunat, uimahallit, sisäleikkipuistot.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo rokotepassi.. Testitulos tai sairastettu tauti  ei riittäisi passiin, vain 3 rokotusta, (kohta 4, 5...) Ei mene minun jakeluuni että väkisin halutaan kaikille rokotukset, vaikkei edes se kolme rokotusta takaa sitä etteikö tautia voisi saada/ levittää.

Fakta on, että tämä nykyinen tartunta-aalto lähti liitoon kun passit tuli. Tätä ei huomioi kukaan virallinen taho missään. Miksei? Jos rokote vuotaa näin paljon, voidaanko vaatia sitä kaikilta ja mihin perustuen?

Ei ole kyse koronasta enää kyllä.

Vierailija
22/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kädet ylös, kuinka moni on menossa ottamaan omicron-rokotteen huhtikuussa.

En minä ainakaan XD

Voi kuule jos meillä on koronapassi käytössä niin kyllähän sinä senkin otat koska muuten menetät oikeuden käydä paikoissa missä koronapassia vaaditaan. Nyt ne vissii ajaa koronapassia työpaikoille eli sinun on pakko ottaa rokotteet mitä tarjotaan koska muuten et voi tehdä töitä etkä käydä juurikaan missään.

Ennen koronaa Suomen talouden suurimmat haasteet oli: työttömyys, ja nuorten syrjäytyminen. Näistä puhuttiin sävyyn, että jos ei numerot kohene, eläkeikä siirtyy kaikilla vuosia eteenpäin.

Ja nytten sinä ihan väkisin haluaisit ajaa nuoria ihmisiä syrjäytymisen tielle koronapassilla? Oletko miettinyt, mitä siinä tapauksessa tapahtuu omalle eläkeiällesi ja niille eläkkeille, joita luulet koko ajan säästeleväsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passia ei nyt kysellä. Nauttikaa elämästä.

Vierailija
24/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reidet myös?

Onko kotona ollu pidempään kiinni?

Vierailija
25/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aivopestyt Jyväskylässä kiitellään että perusoikeuksia rikkova passi tuli liikuntatiloihin, esim uimahalliin, ensin sai kaikki tulla,sitten vain lupa levittää ja tartuttaa passilaiset sitten taas kaikki ja nyt taas lupa tartuttaa ja levittää passilaiset,,on se kumma kun vieläkään ei nähdä tätä kontrollia ja kiusantekoa!

Vierailija
26/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo rokotepassi.. Testitulos tai sairastettu tauti  ei riittäisi passiin, vain 3 rokotusta, (kohta 4, 5...) Ei mene minun jakeluuni että väkisin halutaan kaikille rokotukset, vaikkei edes se kolme rokotusta takaa sitä etteikö tautia voisi saada/ levittää.

Fakta on, että tämä nykyinen tartunta-aalto lähti liitoon kun passit tuli. Tätä ei huomioi kukaan virallinen taho missään. Miksei? Jos rokote vuotaa näin paljon, voidaanko vaatia sitä kaikilta ja mihin perustuen?

Ei ole kyse koronasta enää kyllä.

Ei ole koskaan ollutkaan,kaikki on suunniteltua näytelmää, enemmän kuolee ja sairastuu näistä "vapaaehtoisista" rokotteista!

Vierailija
27/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan XD

Voi kuule jos meillä on koronapassi käytössä niin kyllähän sinä senkin otat koska muuten menetät oikeuden käydä paikoissa missä koronapassia vaaditaan. Nyt ne vissii ajaa koronapassia työpaikoille eli sinun on pakko ottaa rokotteet mitä tarjotaan koska muuten et voi tehdä töitä etkä käydä juurikaan missään.

Henkilökohtaisen riskiarvion perusteella, en tarvitse kolmatta rokotetta. Otin kaksi ensimmäistä kantaakseni korteni kekoon näissä talkoissa ja saadakseni itselleni matkustus asiakirjan jota työssäni tarvitsen. Olen valmis jäämään yhteiskunnan ulkopuolella, ennemmin kuin ottamaan tarpeettomia tehosterokotteita muutaman kuukauden välein ja riskeeraamalla terveyteni mahdollisella rokotehaitalla.

Vierailija
28/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tartuntoja oli alle 100 päivässä, Suomi oli kiinni, nyt kun tartuntoja on tuhansia päivässä, mutta hieman vähemmän kuin viime viikolla, Suomi avaa ovat tapahtumiin. Sori vaan, mutta logiikka on ihan outo. Vaikka noista tuhansista suurimmalla osalla on lievä tauti, niin oli silloinkin kun tartuntoja oli vähän.

Olen ihan iloinen että tapahtumat vapautuvat, mutta päätöksenteon logiikka on ihan älytön.

Vierailija
29/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, mutta miten minulla on tunne, että anniskeluravintoloita pidetään kiinni enemmän moraalisyistä, kuin tartuntojen takia... Ja ei, itselläni niihin ole tarvetta päästä, mutta oikeudenmukaisuus olisi tässäkin paikallaan.

En usko. Sinulla on tunne, mutta se on vain tunne

Vierailija
30/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitta on täysi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan XD

Henkilökohtaisen riskiarvion perusteella, en tarvitse kolmatta rokotetta. Otin kaksi ensimmäistä kantaakseni korteni kekoon näissä talkoissa ja saadakseni itselleni matkustus asiakirjan jota työssäni tarvitsen. Olen valmis jäämään yhteiskunnan ulkopuolella, ennemmin kuin ottamaan tarpeettomia tehosterokotteita muutaman kuukauden välein ja riskeeraamalla terveyteni mahdollisella rokotehaitalla.

Kovat on puheet mutta oletko oikeasti valmis menettämään saavutetut edut noin helposti... yleensä ihmisille jos annetaan joku etuus esimerkiksi käydä baarissa tai töissä niin ei he siitä kovinkaan helposti luovu... 

Vierailija
31/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta on se, ettet ymmärrä mitään.

Vierailija
32/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitta on täysi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan XD

Kovat on puheet mutta oletko oikeasti valmis menettämään saavutetut edut noin helposti... yleensä ihmisille jos annetaan joku etuus esimerkiksi käydä baarissa tai töissä niin ei he siitä kovinkaan helposti luovu... 

Kyllä, haaveissa on vauva ja se menee kaiken edelle, kaiken.

Vierailija
33/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö ryhmäliikuntatilaisuuksia avattu vieläkään?

Kauheasti varmaan leviäisi virus meidän jooga- ja pilatesryhmissä, missä kymmenkunta ihmistä istuu matoillaan. Turvavälitkin riittävät.

Vierailija
34/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan XD

Ennen koronaa Suomen talouden suurimmat haasteet oli: työttömyys, ja nuorten syrjäytyminen. Näistä puhuttiin sävyyn, että jos ei numerot kohene, eläkeikä siirtyy kaikilla vuosia eteenpäin.

Ja nytten sinä ihan väkisin haluaisit ajaa nuoria ihmisiä syrjäytymisen tielle koronapassilla? Oletko miettinyt, mitä siinä tapauksessa tapahtuu omalle eläkeiällesi ja niille eläkkeille, joita luulet koko ajan säästeleväsi?

Höpö höpö

Vierailija
35/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakta on se, ettet ymmärrä mitään.

Tai sitten se, ettet sinä ylimielisyydessäsi haluakaan yrittää ymmärtää. 

Vierailija
36/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsenkö teatteriin tai taidenäyttelyyn joskus vielä ilman koronapassia?

Koronapassi on poissa käytöstä ainakin 15.2. asti eli sitä ennen ei ole koronapassia käytössä, pääset siihen asti näihin ilman passia. Paikat saavat "huvikseen" passia edelleen kysellä, mutta pakko ei ole eikä sillä voi kiertää mitään rajoituksia.

Eli en pääse? Helsingin museot ainakin järjestään vaativat passia nytkin. Huvikseen?

Minäkin luen tuon niin ettei pääse lataamatta passia. Joten en mene. Hyvin tässä on pärjätty ilman ylimääräisiä menija ja ravintoita niin pärjätään siihenkin asti että koko passisekoilu on ohi.

Vierailija
37/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tartuntoja oli alle 100 päivässä, Suomi oli kiinni, nyt kun tartuntoja on tuhansia päivässä, mutta hieman vähemmän kuin viime viikolla, Suomi avaa ovat tapahtumiin. Sori vaan, mutta logiikka on ihan outo. Vaikka noista tuhansista suurimmalla osalla on lievä tauti, niin oli silloinkin kun tartuntoja oli vähän.

Olen ihan iloinen että tapahtumat vapautuvat, mutta päätöksenteon logiikka on ihan älytön.

Maailma muuttuu Esko.

Vierailija
38/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsenkö teatteriin tai taidenäyttelyyn joskus vielä ilman koronapassia?

Koronapassi on poissa käytöstä ainakin 15.2. asti eli sitä ennen ei ole koronapassia käytössä, pääset siihen asti näihin ilman passia. Paikat saavat "huvikseen" passia edelleen kysellä, mutta pakko ei ole eikä sillä voi kiertää mitään rajoituksia.

Ihan hullua, että sitten ei pääsisi enää.

Vierailija
39/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passia ei nyt kysellä. Nauttikaa elämästä.

Missä ei kysellä? Minua ei huvita mennä ovien taakse itse kyselemään mitä kaikkea vaaditaan että pääsen sisään.

Vierailija
40/86 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi