Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäis laittaa piha, mutta ahdistaa!

Vierailija
31.05.2015 |

Kun en osaa enkä tiedä, ja valikoimaa on niin paljon että en enää edes osaa valita :( Pitäisi perustaa kukkapenkkejä, laittaa kivikkoon istutuksia, tehdä alue puutarhakalusteille ja grillaukseen ja toinen alue jonne poreallas ja auringonottotuolit. Ja haluan keinunkin jonnekin ja sellaisen köynnöskaaren ja puiden siimekseen puistonpenkin ja valoja ja kaikkea :( Ja terassillekin pitäisi jotain kaunista saada.

Mistä mä aloitan kun en osaa edes kukkia valita kukkapenkkiin :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa puutarhasuunnittelija!

Vierailija
2/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukista ei kannata aloittaa, ainakaan perennoista. Hirveän vaivalloisia, loputonta kitkemistä ja joka talven jälkeen jännätään jäikö mitään henkiin. Itse rakastan perennoja, mutta hirveä duuni niiden pitämisessä hyvännäköisinä on.

Muutama marjapensas, puu, tai koristepensas. Paljon helppohoitoisempia. Kesäkukkia laatikoihin. Sitten rakentelet pikku hiljaa. Ei sitä tarvitse kerralla rysäyttää kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä neuvoa puutarhamyymälästä. Osaavat neuvoa mitkä lajit sopivat teidän pihalle (huomioiden valaistuksen, maaperän yms. tarve) ja varmasti myös osaa ehdottaa erilaisia kukkia ja miten niitä voisi asetella.

Vierailija
4/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihan laittaminen on hauskinta ikinä! Ei siitä stressiä kannata ottaa. Piirrä vaikka paperille erilaisia suunnitelmia ja toteuta sen pohjalta.

Vierailija
5/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua stressaa. Oon selaillut nettiä ja kuvia ja kaikkea ihanaa on niin paljon! Perennoja haluaisin laittaa, koska mua ärsyttää joka kevät upottaa hirveitä summia yksivuotisiin kasveihin. Mutta kun niitä perennojakin on tsiljoona ihanaa. Nyt sitten selasin yksivuotisia ja niitä on vähintään yhtä monta upeaa, jotka jotenkin pihalle haluaisin. Mutta kun en halua myöskään mitään sekamelskaa, vaan kaunista ja rauhoittavaa, mut kun en osaa :(

Ja pihasuunnittelijaan ei ole varaa.

Vierailija
6/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkukkia voi kasvattaa helposti siemenistä. Tulee halvemmaksi. Orvokit, kehäkukat, krassit nyt ainakin ovat sellaisia, että tökkäät maahan toukokuun puolivälissä ja muutaman viikon päästä ovat jo pitkällä.

Vierailija
7/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä pihasuunnittelijalla varmasti säästät pitkän pennin jos sinulla tosiaan ei ole mitään asiantuntemusta kasveista ym. 

Vierailija
8/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempi vaihtoehto on pyytää pihasuunnittelija konsultaatiokäynnille. Itse tein näin talokauppojen jälkeen kun halusin tukea siihen miten muokata valmista pihaa mieleisemmäksi. Kaksi tuntia kierrettiin, tein paljon muistiinpanoja ja laskua tuli vähän reilu satku. Tuossa ajassa ei toki pysty yksityiskohtiin mennä, mutta halvempaa kun suunnittelija ei kirjallisia töitä tee. 

Vierailija
9/9 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 08:24"]

Kukista ei kannata aloittaa, ainakaan perennoista. Hirveän vaivalloisia, loputonta kitkemistä ja joka talven jälkeen jännätään jäikö mitään henkiin. Itse rakastan perennoja, mutta hirveä duuni niiden pitämisessä hyvännäköisinä on.

Muutama marjapensas, puu, tai koristepensas. Paljon helppohoitoisempia. Kesäkukkia laatikoihin. Sitten rakentelet pikku hiljaa. Ei sitä tarvitse kerralla rysäyttää kuntoon.

[/quote]

jalostamattomat luonnon- ja maatiaisperennat ovat äärimmäisen helppoja ja sitäpaitsi tällä hetkellä hyvin trendikkäitäkin, joten niitä on hyvin saatavilla.