Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa tulevat kuukautiset..

Vierailija
31.05.2015 |

Kun nyt jo viikkoa ennen kivut ovat niin kovat, että melkein itku tulee. Olen käynyt useissa tutkimuksissa ja koska ultrassa ei endoa näkynyt, ei sitä kuulemma ole vaan kyse on vain "voimakkaista kuukautiskivuista" joihin syön panacodia sekä clotamia. Kivut ovat kuitenkin kesällä paljon pahemmat jostain syystä ja pyörtyilen/parina ensimmäisenä päivänä en pysty kävelemään. Kipulääkkeet auttavat hieman. Saan kipujen takia outoja kouristuksia sekä vapisen ihan kamalasti. Minulla on kainenlisäksi korkea kipukynnys! Pelottaa milloin lyön pääni viimeistä kertaa..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty harrastamaan liikuntaa sillä tärinäkipu on niin pahana :( kaikenlisäksi kun se taju on jo kerran mennyt kaupan pihassa niin pelottaa että taju lähtee jossain missä ihmisiä ei ole.. Mulla tuntuu se kipu reisissä ja lonkissakin niin kovana että kävely sattuu ja joudun linkuttamaan :( kiitoksia paljon viesteistänne!! Ap

Vierailija
2/8 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, sekin vielä, että ulostaminen tekee todella kipeää. Vältän ulostamista viimeiseen asti mutta pakko sen on kakalla käydä. Myös pissaaminen on viimeaikoina tehnyt kipeää kuukautisten aikana. Olen myös yrittänyt lasta 3vuotta täysin tuloksetta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei :/ ehdottaisin vielä toiselle lääkärille menoa. Mulla oli ennen synnytystä samanlaiset kuukautiset, nyt synnytyksen ja imetyksen jälkeen tulevat sen verran lievempinä että pysyn tajuissani eikä tarvitse niin paljoa ottaa lääkkeitä. Teininä mulle määrättiin siis 3x1000mg panacodia ja 3x400mg buranaa/päivä, ei auttaneet mitään. Ainoa mikä vähän helpotti oli kuumavesipullo alavatsalla ja sikiöasennossa makaaminen. Orgasmi helpotti myös hetkeksi, mutta hetken päästä kivut tulivat vielä pahempina takaisin. En tiedä mistä omalla kohdalla oli kysymys, mutta en usko että ihan normaalia kuitenkaan oli. Ensimmäiset. 2 päivää piti aina olla pois koulusta, kun ei tosiaan päässyt kävelemään.

Vierailija
4/8 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: Kuulostaa kamalalta! :( olen pahoillani. Olen käynyt useaan otteeseen lääkärillä/gynellä/naistentautien pkl eikä mitään kummempaa löytynyt muutakuin että toista munasarjaa ei löytynyt ollenkaan. Sen kohdalla kivut ovat pahimmat myös vaikka kuukautisia ei olisi. Haukotteleminen/venytteleminen/nopeat liikkeet "repäisevät". Inhottaa elää epätietoisuudessa. Toivottavasti kivuillesi löytyy syy! Onnea matkaan <3 ap

Vierailija
5/8 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:02"]3: Kuulostaa kamalalta! :( olen pahoillani. Olen käynyt useaan otteeseen lääkärillä/gynellä/naistentautien pkl eikä mitään kummempaa löytynyt muutakuin että toista munasarjaa ei löytynyt ollenkaan. Sen kohdalla kivut ovat pahimmat myös vaikka kuukautisia ei olisi. Haukotteleminen/venytteleminen/nopeat liikkeet "repäisevät". Inhottaa elää epätietoisuudessa. Toivottavasti kivuillesi löytyy syy! Onnea matkaan <3 ap
[/quote]

En siis enää ole mihinkään tutkimuksiin menossa, kun nykyään tosiaan tuntuvat jo vähän inhimillisemmiltä, kivut siis :) Ainakin siihen entiseen tuskaan verrattuna. Mutta uskon että tuolloin teininä kivuille oli joku syy. 3

Vierailija
6/8 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:12"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 01:02"]3: Kuulostaa kamalalta! :( olen pahoillani. Olen käynyt useaan otteeseen lääkärillä/gynellä/naistentautien pkl eikä mitään kummempaa löytynyt muutakuin että toista munasarjaa ei löytynyt ollenkaan. Sen kohdalla kivut ovat pahimmat myös vaikka kuukautisia ei olisi. Haukotteleminen/venytteleminen/nopeat liikkeet "repäisevät". Inhottaa elää epätietoisuudessa. Toivottavasti kivuillesi löytyy syy! Onnea matkaan <3 ap
[/quote]

En siis enää ole mihinkään tutkimuksiin menossa, kun nykyään tosiaan tuntuvat jo vähän inhimillisemmiltä, kivut siis :) Ainakin siihen entiseen tuskaan verrattuna. Mutta uskon että tuolloin teininä kivuille oli joku syy. 3
[/quote]

Ja nyt kun alan miettimään niin mitähän apua tästäkin sulle oli :D no, kunhan kerroin oman kokemukseni että lapsen saamisen jälkeen helpottui. Itsellä kesti muuten 3 vuotta tulla raskaaksi, liekö sitten liittynyt jotenkin noihin kuukautiskipuihin.

Vierailija
7/8 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko liikuntaa? Itsellä auttoi jonkin verran, kun ajoitin paria päivää ennen tulvan alkua hölkkäilyn ja söin kevyemmin. Lisäki vatsa- ja selkälihasliikkeitä.  Ja kuukautisten ekana, myös tokanakin päivänä tarpeen mukaan tuota jatkoin. Joskus ei ole mahdollisuutta tehdä tuota ja silloin kipu on alaselässä kuin puukkoa kierrettäis.

Vierailija
8/8 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosihan siis ei kovin hyvin näy ultrassa, jos ollenkaan. Ehdottomasti pitäisi tehdä laparoskopia. Jaksamisia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän