Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkuraskauden oireet ensimmäisessä raskaudessa?

Vierailija
30.05.2015 |

Mistä tajusitte, että kannattaisi tehdä testi muuta kuin menkkojen pois jäämisestä? Ja kertokaapa minkälaisia oireita teillä on ollut kun olette odottaneet ensimmäistä lasta? :) Itsellä heräsi epäilyt kun n. viikko sitten yöllä alamahaan tuli kouristuksia jotka meni ja tuli eikä kestäneet kauaa aina kerralla ja tuo oli vain yhtenä yönä. Nyt ollut tunne koko viikon että menkat alkaisi eli ollut ns. menkka juilintaa ja joka päivä aattelin että no nyt alkaa kun alamahaan kipristää mutta ei ja yhtenä päivänä tuntui että valahti mutta olikin vain valkovuotoa. Lisäksi on närästänyt joinakin päivinä ja sekin kestää aina vähän aikaa. Meille tämä olisi ensimmäinen lapsi. :) Testiä en aivan vielä viitsi tehdä kun ei tiedä jos alkaakin kuitenkin pian..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas aamupäivällä ihmeellinen tunne alamahassa vähä niinku olis painanu tai että olis just syöny ja tullu täyteen.. Tietty asento kun oli niin ei tuntunu.. Nyt eletään kyllä jännittäviä aikoja.. :D

Vierailija
2/23 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut yhtään mitään oireita. Tai no hieman palelin viikko ennen plussatestiä. Raskaus oli myös lähes oireeton, samoin toinen raskauteni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! :) Pitää nyt jännätä vielä jonkin aikaa miten käy alkaako vai ei ja ilmaantuuko muita oireita.. Onhan se aina pieni pettymys jos alkaakin kuukautiset..

Vierailija
4/23 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, itse tein ihan vastaavilla oireilla kuin sinulla on ihan yllättäen plussatestin :) Menkat oli jo lähes viikon myöhässä ja olin niitä vain hyväuskoisesti odotellut kun joka päivä juili menkkamaiseen tapaan. Olin myös ehtinyt jo vähän ihmetellä erittäin runsasta valkovuotoa mutta en kuitenkaan uskonut että olisi tärpännyt. Yksi aamu tein testin muuten vaan ja se olikin plussa! Voi että sitä tunnetta, ihanaa aikaa :) Toivon sinullekin samanlaista tulosta!

Vierailija
5/23 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen poisjäänti oli syy hakea testi. Muita oireita oli just siihen aikaan, kun olisi menkkojen kuulunu alkaa, tuli tiputteluvuotoa. Luulin, että siitä menkat alkoi, mutta kesti vaan päivän ja vuoto oli vähäistä. Menkkamainen juilinta oli oireena, mutta kun sehän olisi voinut olla menkkoihinkin liittyvää.

Toivottavasti tärppäsi :)

Vierailija
6/23 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 20:38"]Ei mitään muita oireita kuin menkkojen poisjäänti yhdessäkään kolmessa raskaudessa.
[/quote]
Täällä sama juttu.

Vierailija
7/23 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelu ja hillitön väsymys. Rinnat olivat myös herkät.

Vierailija
8/23 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt ei ole oire mutta tiesin olevani raskaana, kun meidän koira alkoi hyppimään mua päin. Tein testin ja plussaa näytti.. Viikon päästä laskettu aika.

Vierailija
9/23 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys ja pissatti useammin, oli myös outo olo, en ollut oma itseni. Nämä siis ennen kuukautisten pois jäämistä.

Vierailija
10/23 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niukkaakin niukempaa vuotoa kuukautisten aikaan, olivat ns.valekuukautiset. Niitä tuli kolmet. Ja molemmissa raskauksissa.

Vierailija
11/23 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin yritetty jo kolme vuotta joten en seurannut enää edes kiertoa. Muistan että kun kuukautisten piti alkaa, oli menkkakipuja ja tunne että nyt alkaa. Silloin muistan ajatelleeni että no niin, sieltä ne taas tulee pian, ja sitten ihan kirjaimellisesti unohdin koko asian. Kaksi viikkoa myöhemmin oltiin kaupassa ostamassa juhannusjuomia ja ruokia ja tuli vaan tunne että pitäiskö huvikseen ostaa raskaustesti. En muistanut ollenkaan että menkat oli edes myöhässä, tuli vaan sellanen hassu tunne että pitäisköhän ostaa varmuuden vuoksi kun ollaan juomassa seuraavana päivänä. Olin kuitenkin samalla varma että nega se on, en ollut edes testannu ainakaan vuoteen enää. Seuraavana aamuna mietin vielä että pitäiskö nyt tehdä se testi vai odotanko huomiseen, kun ollaan jo noi juhannusjuomatkin ostettu niin ei mene sitten hukkaan - eli siis jollain tasolla arvasin mitä sieltä on tulossa. Testasin kuitenkin heti varmuuden vuoksi, eihän siitä illasta olisi mitään tullut jos olisin miettinyt sitä testiä. No plussahan sieltä pärähti. Olin aivan äimän käkenä ja heti kun olin näyttänyt miehelle tuloksen, juoksin kalenterille laskemaan että milloin suunnilleen olis pitänyt menkat alkaa. Ja noin pari viikkoa ne tosiaan oli myöhässä, joskin silti plussa oli aika vaalea. Tämä siksi että ovis oli ollut viikon myöhässä vaikka kierto on ollut aina tasainen 30-31 päivää suunnilleen. Noin viikko testin jälkeen alkoi sitten paha pahoinvointi joka kesti synnytykseen saakka.

Toisessa raskaudessa olikin sitten toisin päin. Imetin vielä ja oli ollut vasta yhdet menkat silloin kun esikoinen täytti 5kk. Oltiin kuitenkin annettu toisellekin lupa tulla. Viikko ennen kun toisten menkkojen piti alkaa alkoi imetys yhtäkkiä sattua. Ihmettelin sitä ja vitsailin siskolleni että jos nyt onkin tärpännyt jo. Pian alkoi myös kamalat mielialanvaihtelut, pillitin aivan ihme asioista (tätä ei ollut koskaan aiemmin, edes edellisessä raskaudessa). Tein ensimmäisen testin jo useampi päivä ennen kun menkkojen piti alkaa. Sinä päivänä, kun menkkojen piti alkaa, alkoi tutut menkkakivut ja tunne että menkat alkaa, mutta ei vuotoa. Jossain tässä vaiheessa alkoi myös issias vaivata. Testailin vielä muutaman päivän mutta ei mitään. Kun viikon olin testannut, luulin että menkat on silloin jo viikon myöhässä. Laskettiin sitten esikoisen 6kk-neuvolassa päiviä ja menkat oli oikeasti vasta joitain päiviä myöhässä. Sain sitten lähetteen ja sovittiin että käyn neuvolan pissatestissä muutamaa päivää myöhemmin, eli kun menkat on viikon myöhässä. Silloin oli siis siinä vaiheessa testannut kaksi viikkoa, toki vahingossa aloittanut aaaaivan liian aikaisin testaamisen. Testiaamuna muistan että asfaltoinnista tuleva haju tuntui todella voimakkaana ja kuvotti kamalasti. No sinä päivänä tuli sitten labrassa vihdoinkin haalea plussa pissatestistä. Jälleen ovulaatio oli tapahtunut viikon myöhässä eli silloin kun imetys alkoi sattua, tämä siis ultran mukaan. Luulen kyllä että ultra valehteli sen muutaman päivän mitä kiinnittymiseen menee koska oireet alkoivat niin selvinä.

Vierailija
12/23 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas ollut taukoa menkkajuilinnoista mutta välillä närästää, välillä tuntuu ihan pieniä vihlaisuja hyvä jos edes tuntuu ja välillä semmosta tunnetta jossain tuola alamahan/munatorvien kohdilla niin kuin pistelisi vähän niinku esim. Sama tunne kun joku puutuu ja alkaa pistelemään.. :) Saa nähä kuinka käy.. Onko vaan mielikuvituksen tuotetta..

Vierailija
13/23 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensin ennen kuin menkat edes oli myöhässä. Jatkuva kuvotus.

Vierailija
14/23 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä ootte te ketjun ekaa kertaa raskaanaolevat?

Vierailija
15/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään muita oireita kuin menkkojen poisjäänti yhdessäkään kolmessa raskaudessa.

Vierailija
16/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensimmäinen raskaus myös :) oikeastaan en huomannut muita oireita kuin rintojen arkuus / kasvu. Menkkojen pois jäänti sai testaamaan. Eilen aamuna clearblue näytti raskaana 3+ :) laskujen mukaan nyt viikkoja 6+0 :)

Raskaus haaveissa jo pitkään.. En ole enää jaksanut stressata tai laskea ovulaatiopäiviä jne. Meillä taisi käydä niin että tärppäsi kun ei asiaa enää ajatellut. Monesti olen kuvitellut itselleni kaiken maailman rasksusoireet ja plussaa odottanut, nyt ei ollut pahemmin oireita ja plussa yllätti jopa minut :)

Vierailija
17/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viikon verran kestänyt kuvotus ja "krapulainen" olo vaikken ollut tippaakaan alkoholia juonut. Testi näytti heti vahvaa positiivista :)

Vierailija
18/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintojen arkuus ja kireys päivää ennen kuin olisi pitänyt alkaa, alavatsan pingotus, yökkiminen ja päänsärky n 2 vk jälkeen. Väsyttikin. Toisessa, kesken menneessä oli kova pissahätä (laajentunut kohtu painaa virtsarakkoa) ja jano.

Kolmas oli lähes oireeton, vain lievää pahoinvointia.

Vierailija
19/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi oli suunniteltu niin ei oireiden takia tehty testiä. Plussaamisen jälkeen rinnat tuli raskaammiksi ja hieman enemmän väsytti. Muita oireita ei ollut.

Vierailija
20/23 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oireita. Lasta yritettiin, niin tikuttelin raskiaustestejä päivittäin. Itse asiassa luulin, että ei ainakaan siinä kuussa tärppäisi.