Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhlat ja vieraat tulossa, miehen osuus valmisteluihin

Vierailija
27.01.2022 |

Mies on jo ex, mutta en siis saanut 20 vuodessa opetettua miestä kunnolla osallistumaan valmisteluihin.
Ennen vieraiden tuloa levällään olevien tavaroiden paikoilleenvieminen, siivous, kaupassakäynti, tarjottavien teko ja esille laitto jne. Oli synttäreitä, joulua, rippijuhlia, jne
Aina sama show. Jos yritin nakittaa miehelle listan, aloitti tekemisen niin myöhään, että mun piti juosten tehdä itse niistä puolet, vaikka 90% hommista oli jo muutenkin mulla.
Jos taas annoin yhden tehtävän kerrallaan, hän jotenkin luuli, ettei tarvi muuta ja kiukutteli kun heti perään iski toinen nakki.
Ja joka helvatan kerta, kun puolituntia vieraiden saapumiseen ja viimeiset viimeistelyt, mies alkoi etsiä vaatteitaan, ajaa partaa jne, asioita jotka olis voinut tehdä hyvissä ajoin.
Kerran hermostuin todella, kun mies seisoi keskellä olohuonetta, eikä hajuakaan mitä pitäisi tehdä, vaikka matot oli pihalla, imuri nostettuna esiin, harrastuskamoja läjässä. Käskin itse käyttää järkeään ja mies lähti siivoamaan varastoa.
Vaikka sitten yo-juhliin teinkin kaiken yksin, kun olin potkaissut miehen pihalle, stressi ei ollut lainkaan niin suuri, kuin silloin kun piti potkia mieslasta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miestä ei kiinnosta järjestää juhlia, ehdottaa aina että vuokrataan tila ja ostetaan ruuat pitopalvelusta ja maksetaan loppusiivous, näin kummankaan ei tarvitse stressata asiasta. Sopi minullle.

Kun nyt kuitenkin oli kyse esim lasten synttäreistä, jonne tuli 10-12 hlö lähisukua, niin ei siinä mitään tiloja ja pitopalveluita tarvita. Kakun tosin ostin valmiina.

Miehen osuus oli lähinnä kerätä omat romunsa pois keittiöstä, olohuoneesta ja eteisestä, sängyn petaaminen ja kaupassa käynti valmiin listan kanssa. Ja viihdyttää lapsia sen aikaa, että minä sain siivottua ja hoidettua tarjoilut.

Olisin itseasiassa halunnut, että ihan arjessakin olis ollut samat asiat miehen omatoimisesti tekemänä. Juu, olen jotenkin katkera vieläkin

Ap

Miksi kutsut väkeä kotiin, jos et suostu siivoamaan?

Minä en näe tuossa kuin sängyn petaamisen ja miehen omien tavaroiden siivoaminen pois. Mikä tuossa on niin suuritöistä, että mies ei siihen kykene?

Vierailija
22/29 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään keksi, miksi päätetään järjestää juhlat ja sitten nainen tekee miehelle listoja siitä, mitä pitää tehdä. Juhlat voi järjestää pitopalvelun tiloissa, ei siivousta eikä stressiä.

Meillä juhlija organisoi itse juhlansa kuntoon eli kun mies päättää kutsua sukunsa synttäreilleen, niin minä en edes harkitse sitä, että siivoaisin. Sohvalla voi olla pino likaisia sukkiaan, en niihin  koske.

Aikamoinen budjetti saa olla, jos kaikille vaikka kolmelle lapselle järjestää synttärit, rippijuhlat, yo-juhlat ja muut aina pitopalvelun tiloissa. Noita kekkereitähän tulee sitten aina vähintään kolmet vuodessa, ei mikään pikkunakki maksaa ja varailla tiloja ja safkoja.

Naurettava ajatus vallalla vauvapalstalla, että oikeasti olisi monellekaan mitenkään realistista pitää aina tavanomaiset perhejuhlat ulkoistettujen palveluiden avulla.

Se on eri asia jos toinen pitää omatoimisesti juhlat omille vierailleen. Mutta aapeen tapauksessa tästä ei ollut kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miestä ei kiinnosta järjestää juhlia, ehdottaa aina että vuokrataan tila ja ostetaan ruuat pitopalvelusta ja maksetaan loppusiivous, näin kummankaan ei tarvitse stressata asiasta. Sopi minullle.

Kun nyt kuitenkin oli kyse esim lasten synttäreistä, jonne tuli 10-12 hlö lähisukua, niin ei siinä mitään tiloja ja pitopalveluita tarvita. Kakun tosin ostin valmiina.

Miehen osuus oli lähinnä kerätä omat romunsa pois keittiöstä, olohuoneesta ja eteisestä, sängyn petaaminen ja kaupassa käynti valmiin listan kanssa. Ja viihdyttää lapsia sen aikaa, että minä sain siivottua ja hoidettua tarjoilut.

Olisin itseasiassa halunnut, että ihan arjessakin olis ollut samat asiat miehen omatoimisesti tekemänä. Juu, olen jotenkin katkera vieläkin

Ap

Minä en näe tuossa kuin sängyn petaamisen ja miehen omien tavaroiden siivoaminen pois. Mikä tuossa on niin suuritöistä, että mies ei siihen kykene?

Monelle teinille myös lähes ylivoimaista.

Vierailija
24/29 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pidetään nyt lapset ja aikuiset erillään, ei voi verrata.

Vierailija
25/29 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pidetään nyt lapset ja aikuiset erillään, ei voi verrata.

Suhteen lopussa mulla oli 3 kiukuttelevaa teiniä ja mitta tuli täyteen. Yksi sai lähteä.

Ap.

Vierailija
26/29 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ne juhlat halusi järjestää?

Touchè, asia mielestäni loppuunkäsitelty.

Vierailija
27/29 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun nyt vaan on niin, että niitä juhlia on vähän pakko pitää, jos on lapsia. Kun on lapset yhteisiä, niin sillon ihan itsestään selvää, että molemmat vanhemmat osallistuu asiaan. Meillä ei ole onneksi tarvinnut vääntää asiasta, puoliso on jo kotonaan oppinut, että mieskin voi siivota ja laittaa ruokaa. Appiukkoni on sen verran fiksu ikäisekseen, että osasi esim. viikkosiivouksen hoitaa lauantaina ihan itse, jos anopilla sattui olemaan siinä työvuoro ja siinä sivussa myös laittoi ruokaa lapsille. 

Vierailija
28/29 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ne juhlat halusi järjestää?

Touchè, asia mielestäni loppuunkäsitelty.

Jees. Eli kun ongelmana on mies joka luistelee vapaamatkustajana lasten juhlavalmistelujen läpi jättäen vaimon hoitamaan kaiken alusta loppuun, ratkaisu on se, ettei järkätä koskaan mitään juhlia lapsille.

Vierailija
29/29 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kylläpä vähästä olet katkera! Elämällä voi olla sinulle vielä muitakin epämiellyttäviä yllätyksiä jos tällainen asia ahdistaa ja katkeroittaa vielä eron jälkeenkin.

Vai onko nyt kyse siitä, että käytit tätä erosyynä ja nyt on alkanut kaduttaa?