Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saisipa asia Turussa. Ajattelen aina, että voi onnellisia, kun jotkut voi vaihtaa Turun junaan Helsinkiin saapuvasta junasta

Vierailija
27.01.2022 |

Pääsisimpä minäkin syömään iltasämpyläni Aurajoen maisemat ikkunassani eikä Kallion

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykännyt Turun ilmapiiristä. Ollaan olevinaan niin nokkelia. Helsingissä viihdyn mainiosti.

No tämä. Koko ajan pitää ikäänkuin testata toisen tietämystä ja briljeerataan jollain termillä tai sanonnalla mikä pitäisi heti tietää tai täydentää. Vaikka onkin ihan hyvä yleissivistys, niin joskus on jotain mitä ei ole vielä ehtinyt kuulla, ja siitäkös riemu repeää.

Lisäksi on iso joukko sellaisia jotka saattavat ihan pokkana kesälomalta tultuaan, kertoa kuinka oli esim. oltu laskuvarjohyppykurssilla. No, ei minulla ole syytä alkaa ketään epäilemään, ja sanoa, kuten täällä yleensä kuuluu, että älä puhu pskaa!!!

Jos uskot, niin juttu senkun jatkuu, kunnes tuo snobi räkäisen naurun säestyksellä suorastaan huutonauraa, että et kai sä tyhmä uskonut? Tällaista häijyä porukkaa, ivallista.

Itse olen "naiivi" savolainen, Kuopiosta alunperin, enkä ymmärrä tuota tyyliä ollenkaan. Ei mitään järkeä. Sanotaan että savolaiset ovat kieroja, mutta täällä me ollaan kyllä aika rehdin oloisia verrattuna näihin ylimyksiin.

Kaikkialla muualla olen tullut aina hyvin ihmisten kans juttuun. Useissa kaupungeissa asunut ja paljon ystäviä muualta Suomesta.

Vierailija
22/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Turussa, mutta en pitänyt siitä kaupunkina. Tunnelma on ollut jotenkin pysähtynyt, viileä ja ikävä joka kerran kun olen siellä ollut. Yksi ystävä sai aikanaan opiskelupaikan Turusta, muttei viihtynyt siellä. Vaihtoi Tampereeseen ja myöhemmin Helsinkiin, joista molemmista tykkäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa ei homot eikä hipsterit mölyä.

Haluaisin asua siellä.

Vierailija
24/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä sitten vain muuttamaan. Ellet nyt vankilassa istu, niin asuinpaikan voi ihan itse valita.

Saramäessä on aika paljon tylsemmät maisemat.

Oletko pitkään niitä katsellut?

Ihan vaan ohi ajellut.

Vierailija
25/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Turussa ei homot eikä hipsterit mölyä.

Haluaisin asua siellä.

Ei ole tarvetta mölytä. Täällä kaikki kukat saa kukkia.

Vierailija
26/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku haluaa asua Turussa. Siellä on kaikki Helsingin huonot puolet, mutta se ei ole Helsinki. Joenvarsi on varmasti hieno, mutta jotenkin "poseeraajien paikka" mun mielestä. Liian "nähty ja tekemällä tehty", ei mitään särmää. Turussa tapahtuu myös ihan sairaita juttuja, ja mä sentään seuraan niitä vain pääuutisista. Eli se on vain jäävuoren huippu. Totuus on karmeampi? Ja mä sentään asuin Helsingissä monta vuotta ja seurasin siellä puskaradiota. En siis asu enää Helsingissäkään, tämä ei ole helsinkiläisen vihapurkaus.

Oi miksi oi miksi joudun muuttamaan miehen perässä Turkuun. En tiedä miten saisin aivoni käännettyä tykkäämään Turusta. Oon aivan musertunut tulevaisuuteni suhteen.

Mitä sairaita juttuja? Ei tämä ainakaan väkivaltaisempi ole kuin muut suuret kaupungit. 🤔 Huumeongelmiakin vähemmän kuin vaikkapa Tampereella.

Vierailija
27/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku haluaa asua Turussa. Siellä on kaikki Helsingin huonot puolet, mutta se ei ole Helsinki. Joenvarsi on varmasti hieno, mutta jotenkin "poseeraajien paikka" mun mielestä. Liian "nähty ja tekemällä tehty", ei mitään särmää. Turussa tapahtuu myös ihan sairaita juttuja, ja mä sentään seuraan niitä vain pääuutisista. Eli se on vain jäävuoren huippu. Totuus on karmeampi? Ja mä sentään asuin Helsingissä monta vuotta ja seurasin siellä puskaradiota. En siis asu enää Helsingissäkään, tämä ei ole helsinkiläisen vihapurkaus.

Oi miksi oi miksi joudun muuttamaan miehen perässä Turkuun. En tiedä miten saisin aivoni käännettyä tykkäämään Turusta. Oon aivan musertunut tulevaisuuteni suhteen.

Mitä sairaita juttuja? Ei tämä ainakaan väkivaltaisempi ole kuin muut suuret kaupungit. 🤔 Huumeongelmiakin vähemmän kuin vaikkapa Tampereella.

Turun tori 2017, opiskelijatytön sieppaus, ihan vain pari mainitakseni. Not even in Helsinki!

Vierailija
28/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana kaikesta on Turku.

Muistan opiskeluaikana hesasta kun junalla kuljin kohti perjantaisin pohjoista, aina tampereen asemalla tungeksi vaunuun turun junalta vaihtajia. Mietin, etten koskaan haluaisi siellä asua, tulivat kuin jostain pimeydestä.

Vierailija
29/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hienoa, kun meillä on pitkä ja iso maa asuttavaksi. jokainen voi asua ihan missä tykkää. Lapin perukoilta sinne saariston syleilyyn. Jokaisessa paikassa on hyvät puolet ja huonot puolet. Jokainen määrittelee itse kriteerinsä ja siihen on turha muiden puuttua.

Vierailija
30/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä sitten vain muuttamaan. Ellet nyt vankilassa istu, niin asuinpaikan voi ihan itse valita.

Vankikin saa valita asuinpaikkansa vapaammin kuin heterosuhteessa elävä nainen.

Vierailija
31/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👍 Minkäs kepposen tässä tekisi...?

Vierailija
32/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos haluaa kynnysmattona elää, niin toki sitten se mies päättää asuinpaikankin. Normaalissa parisuhteessa asumisesta päätetään yhdessä, eikä niin, että vain toisen mielipide/työ ratkaisee.

Vierailija
33/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut raiskattiin Ruissalossa rokkien aikaan.

Vierailija
34/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan opiskeluaikana hesasta kun junalla kuljin kohti perjantaisin pohjoista, aina tampereen asemalla tungeksi vaunuun turun junalta vaihtajia. Mietin, etten koskaan haluaisi siellä asua, tulivat kuin jostain pimeydestä.

Turusta pääsee nopeimmin Ruotsiin, ja päivävuoronlippu ei paljon maksa.

Olin nuorena Tukholmassa töissä vähän aikaa. Lähdin Suomeen, ja armeijassa ollut poikaystävä oli mennyt sillä aikaa kihloihin toisen tytön kanssa. Jäädyin ja jäin Suomeen ja petollisia miehiä riitti.

Älkää ikinä antako jonkun typerän ihastumisen tai kavereiden määrittää valintojanne. Nuorena pitää mennä, mielummin yksin, maailma on mahdollisuuksia täynnä.

Vierailija
36/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun tori 2017, opiskelijatytön sieppaus, ihan vain pari mainitakseni. Not even in Helsinki!

Ai ei?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/683bc265-e1ae-4086-9abc-0e32c2f7bd71

Ja hgin puukkoväkivallassa kuollut takuulla parina viimevuonna enemmän kuin turun torilla.

Vierailija
37/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turusta pääsee nopeimmin Ruotsiin, ja päivävuoronlippu ei paljon maksa.

Olin nuorena Tukholmassa töissä vähän aikaa. Lähdin Suomeen, ja armeijassa ollut poikaystävä oli mennyt sillä aikaa kihloihin toisen tytön kanssa. Jäädyin ja jäin Suomeen ja petollisia miehiä riitti.

Älkää ikinä antako jonkun typerän ihastumisen tai kavereiden määrittää valintojanne. Nuorena pitää mennä, mielummin yksin, maailma on mahdollisuuksia täynnä.

"Nopeesti Ruotsiin" ei paljoo lohduta vuonna 2022 eikä tulevaisuudessakaan. Mä asioin mieluummin Tallinnassa. Joo, ymmärrän, että joskus muinoin se on tarkoittanut lyhyttä matkaa sivistyksen pariin.

Vierailija
38/38 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ei?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/683bc265-e1ae-4086-9abc-0e32c2f7bd71

Ja hgin puukkoväkivallassa kuollut takuulla parina viimevuonna enemmän kuin turun torilla.

Yritän selittää; vaikka seuraa noita Helsingin juttuja läheltä ja suurennuslasilla ja kaiken maailman puskaradioista, joissa raportoidaan jokainen Pirjon näkemä murtovaras ja puistosta löytynyt päihderuisku, niin silti, hätkähdyttävimmät rikokset tuppaavat jostain syystä tapahtumaan Turussa. Enkä tiedä miksi.