Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sokoksen kosmetiikkamyyjät

Vierailija
30.05.2015 |

Onko näille myyjille ihan omat ohjeistuksensa olla koppavia ja nyrpeän näköisiä? Vai onko näin vain Lahdessa?

Olen huomannut, että mitä nuorempi myyjä, sitä miellyttävämpää palvelua olen saanut. Sitten taas mitä vanhempi myyjä, sitä varmemmin en saa edes katsekontaktia kassatapahtuman aikana. Olen pitemmän aikaa ihmetellyt tätä ja aion laittaa asiasta palautetta eteenpäin. Niin monta kertaa on tullut typertynyt olo ostotapahtuman jälkeen.

Oletteko muut huomanneet saman?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, esim. Stockalla on parempi palvelutaso. Opiskeluaikoina olin ostamassa Sokoksella Cliniquen tuotteita muutamia kertoja. Nuoret myyjät palvelivat hyvin ja auttoivat sävyvalinnoissa, mutta eräs vanhempi myyjä nyrpisteli ja katsoi piirteitäni arvostellen. En ole mikään palkintopossu, mutta haluan silti olla huolitellun näköinen, eikä myyjän asiana ole arvioida, kuka on riittävän nätti ostamaan mitäkin tuotteita.

Vierailija
2/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut! Monet kerrat pyörinyt ja hyörinyt kosmetiikkaosastolla joko ilman myyjää näköpiirissä, tai myyjät rupattelemassa keskenään. Toki olen palvelua saanut, kun olen sitä itse pyytänyt, mutta se ei mielestäni saisi olla oletusarvoinen tapa ja antaa huonon kuvan sokoksen asiasakaspalvelusta vaikka saatu palvelu hyvää olisikin.

Monet kosmetiikkamyyjät ei muuten tunnu ymmärtävän tuotenäytteiden merkitystä tuotteiden myynnin ja markkinoinnin edistämiseksi kun niitä saa aina erikseen pyytää ja hyvä jos niitä silloinkaan mukaansa saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut aina hyvää palvelua k.o. paikassa. Eihän siellä "vanhempia" myyjiä edes ole!? Kaikki vaikuttaa niin nuorilta. Muilla osastoilla ehkä, mutta ystävällisiä ovat aina olleet.

Vierailija
4/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, unohdin tarkentaa että sokoksella jossa asioin, on suuri osa myyjistä juuri vanhempia naisia. -3 Nuoret myyjät usein kysyvät omatoimisesti, että "Kuinka voin auttaa?"

-3

Vierailija
5/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, kun sokoksella on kuitenkin niin hyvä valikoima ja on lähimmän ruokakauppani yhteydessä, joten ei viitsisi lähteä muualle asioimaan. AP

Vierailija
6/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että ihan missä vaan kaupassa, niin vanhemmat myyjät vaikuttavat ilkeiltä ja katsovat nyrpeästi. Kassallakin eilen kysyin muovikassia ja vanhempi nainen kysyi ilkeään äänensävyyn "miksi?" Edellisellekkin asiakkaalle alkoi kyselemään "mitä varten?" Kun hän kysyi saisko saksia lainaan kun leikkaisi lapun kortista irti.
Nuoremmat myyjät ovat usein avuliaita ja tulevat kyselemään että tarviiko apua ja toivottaa vielä hyvät kesät. Vanhemmat ei aina edes moikkaa kassalla.
T: 15-vuotias tyttö

Vierailija
7/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 13:57"]

Olen huomannut! Monet kerrat pyörinyt ja hyörinyt kosmetiikkaosastolla joko ilman myyjää näköpiirissä, tai myyjät rupattelemassa keskenään. Toki olen palvelua saanut, kun olen sitä itse pyytänyt, mutta se ei mielestäni saisi olla oletusarvoinen tapa ja antaa huonon kuvan sokoksen asiasakaspalvelusta vaikka saatu palvelu hyvää olisikin.

Monet kosmetiikkamyyjät ei muuten tunnu ymmärtävän tuotenäytteiden merkitystä tuotteiden myynnin ja markkinoinnin edistämiseksi kun niitä saa aina erikseen pyytää ja hyvä jos niitä silloinkaan mukaansa saa.

[/quote]

Suurin osa myyjistä pistää tuotenäytteet yms. jakeluun tarkoitetut omaan taskuunsa. Sit niitä myydään kirppareila tai käytetään itse.

Vierailija
8/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 13:59"]

Itse olen saanut aina hyvää palvelua k.o. paikassa. Eihän siellä "vanhempia" myyjiä edes ole!? Kaikki vaikuttaa niin nuorilta. Muilla osastoilla ehkä, mutta ystävällisiä ovat aina olleet.

[/quote]

Tarkoitan "vanhemmilla" about keski-ikäisiä ja sen ylittäneitä. En keksinyt parempaakaan kuvausta.

Hyvä, että edes joku on saanut hyvää palvelua!  Alan epäillä, että palvelun taso riippuu asiakkaan iästä/ulkoisesta statuksesta. Itse näytän luultavasti parikymppiseltä opiskelijalta, mutta mielestäni ystävällinen palvelu kuuluu minullekin, vaikka olisinkin ostamassa muutaman euron ripsiväriä.

Vierailija
9/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alapeukuttajat voisivat valaista omia näkemyksiään. AP

Vierailija
10/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 14:17"]

Ja alapeukuttajat voisivat valaista omia näkemyksiään. AP

[/quote]

onkohan sama tyyppi kun jokaisessa vain yksi alapeukku :D

ootko alapeukuttaja sokoksen kosmetiikkamyyjä?

Vierailija
11/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman ainakin Raisiossa ja Turussa.

Vierailija
12/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella myös ärsyttää tuotemerkkien omat myyjät! Olin kerran jonkun kalliimmaan merkin hyllyn kohdalla katselemassa huulipunia ja ilmeisesti merkin 'oma myyjä' tuli kyselemään tarvitsenko apua. No, sanoin, että etsin huulipunaa joka sopii minulle. Ihmettelin siinä sitten kun hän vain esitteli saman merkin tuotteita, ja kysyin että olisiko muilla merkeillä vastaavia vertailun vuoksi, niin hän pyysi minua etsimään sokoksen oman myyjän?! On siinä helppo duuni, jos koko päivän myyt vain yhden tuotemerkin tuotteita ja ohjaat asiakkaat muille jos he eivät tätä merkkiä haluakaan.

Sitten tämä sokoksen oma myyjä 'tunnusti' että kalliimmalla ja halvemmalla ei juuri mitään eroa, kun kysyin, että miksi tämä merkki on kalliimpi kuin tämä :D

Vierailija
13/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti. Enpä ole siellä ystävällisiä ihmisiä koskaan tavannut. Rautatieasemalla en saanut ikinä apua lastenvaunujen kanssa. Työelämässä suorastaan haistateltiin. Lähdin pikaisesti muualle ja nyt on toinen ääni kellossa.

Vierailija
14/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taas vaan hyviä kokemuksia Sokoksen myyjistä, niin "vanhemmista', kuin nuorista. Eilen vaan oli yllättynyt keski-ikäinen, kun sanoin olevani jo kolmenkympin tienoilla (meikkivoide oli kolmekymppisille suunnattu). Stockan myyjät taas ajattelevat, ettei minulla voi nuoren iän takia olla varaa näihin merkki tuotteisiin ja katsovat minua halveksuen, ilman minkään näköstä palvelua. Näytän siis todella nuorelta ja saan aina kummaksuvia katseita kertoessani ikäni

Vierailija
15/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on aika paksua, että myyjä kysyy, miksi tarvii muovipussin :D

mua henk.koht hävettäis ihan stanasti olla se viisikymppinen myyjä, joka kohtelee teinejä tai parikymppisiä kuin roskaa... Ilmeisesti jos teini valittaa asiasta, mitä varmasti harvemmin tapahtuu, niin teinin puheita ei usko sitten edes esimies... Mitä väliä sillä on, kuka ne tuotteet ostaa, maksavista asiakkaista on aina kyse!

jkl sokoksella ollut asiallinen meininki. Jotkin vanhimmat myyjät selektiivisellä puolella on kyllä sielläkin hyvin nuivia. Mutta eivät kaikki, eräs antoi minulle ihan oikean tuoksunäytteen J'adore Diorista, kun pähkäilin sen kanssa, ostanko nyt vai myöhemmin :).. Sama tapahtui myös hesan sokoksella, vanhempi myyjä antoi Sisleyn tuoksusta oikean näytteen (wow), vaikka en taaskaan sellaista pyytänyt, pähkäilin vain ostamisen kanssa :)

t. Entinen myyjä

Vierailija
16/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut pk-seudulla. Heille pitäisi antaa täydentävä koulutus palvelualalla.

Vierailija
17/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 14:02"]

Olen huomannut, että ihan missä vaan kaupassa, niin vanhemmat myyjät vaikuttavat ilkeiltä ja katsovat nyrpeästi. Kassallakin eilen kysyin muovikassia ja vanhempi nainen kysyi ilkeään äänensävyyn "miksi?" Edellisellekkin asiakkaalle alkoi kyselemään "mitä varten?" Kun hän kysyi saisko saksia lainaan kun leikkaisi lapun kortista irti. Nuoremmat myyjät ovat usein avuliaita ja tulevat kyselemään että tarviiko apua ja toivottaa vielä hyvät kesät. Vanhemmat ei aina edes moikkaa kassalla. T: 15-vuotias tyttö

[/quote]

Samaa huomannut. Eivätkä tervehdi nuorempia.

44n

Vierailija
18/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne vanhemmat alkaa olla jo aika kypsiä työhönsä. Miettikää nyt, parin tonnin bruttopalkalla pitää jaksaa hymyillä ja palvella. Nuoret ihan tykkäävät siitä hommasta eikä se ole vielä pakkopullaa. Pieni palkkakaan ei haittaa nuorena, jos oikeasti pitää työstään.

Vierailija
19/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 13:59"]

[/quote]

Tarkoitan "vanhemmilla" about keski-ikäisiä ja sen ylittäneitä. En keksinyt parempaakaan kuvausta.

Hyvä, että edes joku on saanut hyvää palvelua!  Alan epäillä, että palvelun taso riippuu asiakkaan iästä/ulkoisesta statuksesta. Itse näytän luultavasti parikymppiseltä opiskelijalta, mutta mielestäni ystävällinen palvelu kuuluu minullekin, vaikka olisinkin ostamassa muutaman euron ripsiväriä.

[/quote]

Ei voi riippua tästäkään... Harvoin ostan mitään kalliimpaa ja varmaan toi sama opiskelija-look / köyhä yh- look on mullakin :) Kai se on sit tuurista kiinni.

Vierailija
20/28 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin konsulenttina erään tietyn kosmetiikkabrändin alla Sokoksella. Sen takia siellä on omilla merkeillä omat myyjänsä jotta he osaavat kertoa faktaa ja nippelitietoa juuri kyseisen merkin tuotteista. Ei sokoksen omat myyjät pysty muistamaan joka merkiltä kaikkea.