Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätyöpäivät vaikuttaa mukavilta.

Vierailija
27.01.2022 |

Tehdä töitä hiljaisuudessa omaan tahtiin, käydä wcssä vaikka kakkosasialla rauhassa, hoitaa 1h ulkoilulenkki jossain vaiheessa jonka jälkeen kuuma suihku ja takaisin koneelle töitä tekemään. Käydä vaikka pikaisesti ruokakaupassa kun, jos niikseen on. Tehdä töitä vaikka makalrin sängyllä maaten, jos ei jaksa työpöydän ääressä seisoa/istua ja naputella.

Joo-o, kelpaisi itsellekin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolla ollessa pidän tunnin treenitauon aamupäivällä ja menen työpaikan salille. Sen jälkeen hetki töitä ja lounaalle. Työt tulee hoidettua, vaikkei työaikani olekaan 8-16. Etänä olen tehnyt viikonloppuisin tai iltaisin hommia. 

Vierailija
22/26 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyötä kadehtivat yleensä on niitä, joille maksetaan työpaikalla olemisesta kun taas etätöissä useimmiten palkan saa sen työn tekemisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä etäpäivä on ehdottomasti mukavampi kuin että lähtisin konttorille saakka tekemään työt. 

Minun työpäiväni eivät kyllä ole niin leppoisia. Jos menen keskellä päivää jonnekin, niin se pitää kyllä etukäteen laittaa kalenteriin ja varata siihen aikaa. Oma työpäiväni koostuu aina 2-7 erilaisesta palaverista, joten niiden mukaan mennään, en ehdi käydä päivällä tunnin lenkillä tms. 

Väittäisin, että aika harvalla etätöitä tekevällä on tuollainen työnkuva, kun mitä ap tuossa kuvittelee. Että ikäänkuin yksinään teet töitä ja päätät täysin päivän työrytmin. 

Minulla ainakin on jo useammaksi viikoksi eteenpäin palaverivarauksia kalenteri pullollaan. Sieltä pitää etsimällä etsiä "lupporakoja".

Mutta silti tunnen, että etänä jaksan tätä tahtia paljon paremmin.

Vierailija
24/26 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyöt opettivat minulle oman rytmin. Aloitan aamulla kello 6. Noin kello 10 käyn jossakin liikkumassa noin tunnin verran ja sitten lounaalle. Kello 13 alkaen toinen työrupeama. Pieni tauko 16-17 ja illalla vielä 19-20 katson, että kaikki on tehty.  Jos töitä on viikonloppuna, teen ne pois, enkä enää siirrä niitä eteenpäin. Stressiä on vähemmän, työtunteja ehkä enemmän, mutta ei haittaa. 

Ei millään pahalla, mutta päiväsi kuulostaa kamalta. Koko päivä menee käytännössä työskentelyyn.

Tämä rytmi sopii minulle. Onhan tuolla taukoja. Ja pidän työstäni. Olisi todella hyvä, jos ihmiset saisivat itse kokeilla, mikä heille sopii.

Vierailija
25/26 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:llä on ruusunpunainen kuva etätöistä. Todellisuudessa ainakin tietotyöläisellä työtahti on etänä kovempi kun toimistolla, kun sosiaalinen ulottuvuus työkavereihin jää puuttumaan ja teams-palsua pukkaa peräjälkeen ja ne omatkin työt pitäisi ehtiä hoitamaan pois. Liian usein lounastauko pidetään teams-kokouksen keskellä silloin, kun pystyt pitämään mikrofonin kiinni ja kahvitauko menee sitten siinä koneella.

Niska- ja hartiat eivät ole hyvästä kotityöpisteestä huolimatta olleet näin jumissa ikinä toimistolla, vaikka salilla ja lenkkipolulla tuleekin käytyä.

Vierailija
26/26 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:llä on ruusunpunainen kuva etätöistä. Todellisuudessa ainakin tietotyöläisellä työtahti on etänä kovempi kun toimistolla, kun sosiaalinen ulottuvuus työkavereihin jää puuttumaan ja teams-palsua pukkaa peräjälkeen ja ne omatkin työt pitäisi ehtiä hoitamaan pois. Liian usein lounastauko pidetään teams-kokouksen keskellä silloin, kun pystyt pitämään mikrofonin kiinni ja kahvitauko menee sitten siinä koneella.

Niska- ja hartiat eivät ole hyvästä kotityöpisteestä huolimatta olleet näin jumissa ikinä toimistolla, vaikka salilla ja lenkkipolulla tuleekin käytyä.

Joo "Sori ei kai ketään haittaa, että mä pidän kameraa pois päältä kun mä syön samalla lounasta?" "Hei tää voi vähän pätkiä tää yhteys, kun mä oon puhelimella mukana, kun mä olen asiakaskäynniltä tulossa" "Jos mitenkään voitais pitää vaan 7 minuutin tauko, jos ehditte hakea kahvikupin tähän koneen ääreen?".