Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tai keneltä saatte parisuhdeneuvoja?

Vierailija
27.01.2022 |

Aikuisuus on merkinnyt itselleni jonkinlaista avutonta haahuilua ihmissuhteiden mystisessä maailmassa. Minulla on melko huonot sosiaaliset taidot, olen ujo ja huonoitsetuntoinen sekä olen syyttänyt ulkonäköäni siitä, miksi kumppanin löytäminen on aina ollut niin äärimmäisen vaikeaa minulle. Miten te muut selviätte parisuhdeasioista?

Kuka teitä neuvoo ja tukee sellaisissa asioissa? Kenelle voitte kertoa, jos olette tavanneet uuden kumppaniehdokkaan ja pitäisi sitten arvioida, kannattaako häneen tutustua lisää? Tai keneltä kysytte neuvoa, jos parisuhteessa on suuria ongelmia, kenties väkivaltaa tai pettämistä?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono. Kun ollaan jo aikuisia, osataan ihan itse.

Vierailija
2/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono. Kun ollaan jo aikuisia, osataan ihan itse.

Mä en ainakaan oikein osaa tai ainakin teen koko ajan virheitä. Toivoisin, että olisi joku ystävä tai kaveri, jonka kanssa keskustella parisuhdejutuista tai sitten ainakin äiti, joka neuvoisi elämässä mua. Vaikka siis ihan aikuinen olenkin.

Eivät kaikki ihmiset ole niin superfiksuja käytännön jutuissa, että osaavat pähkäillä täysin itsenäisesti kaikki asiat. Mä tarvitsisin jonkun läheisen, jonka kanssa voisin puhua vaikeista asioista tai uskoutua tietyistä asioista elämässä. Vaan ei ole mulla sellaista ja oma äitini on pessyt kätensä kokonaan mun asioista. Korkeintaan hän neuvoo aina eroamaan, jos on ollut vastoinkäymisiä parisuhteissa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti? Onko tosiaan niin, ettei kenelläkään muullakaan ole sellaista luottoystävää/läheistä/vanhempaa, jonka kanssa miettiä, oisko joku mies X tai Y vaikkapa hyvä kumppani? Tai jonka kanssa pohtia, miten toimia, jos mies käyttäytyykin oudosti/ilkeästi jne.? Olen itse tehnyt aika hätäisiä päätelmiä, kun ei ole ollut ketään itseäni fiksumpaa neuvomassa.

Ap

Vierailija
4/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut sellaisen käsityksen, että sekä naisilla että miehillä kaveripiiri vaikuttaa voimakkaasti ja että teineillä vaikuttavat omat vanhemmat. Eli tuttavapiiri/vanhemmat arvioivat kumppanin sopivuutta ja sitten kertovat mielipiteensä. Olenko missannut jotain?

Vierailija
5/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti? Onko tosiaan niin, ettei kenelläkään muullakaan ole sellaista luottoystävää/läheistä/vanhempaa, jonka kanssa miettiä, oisko joku mies X tai Y vaikkapa hyvä kumppani? Tai jonka kanssa pohtia, miten toimia, jos mies käyttäytyykin oudosti/ilkeästi jne.? Olen itse tehnyt aika hätäisiä päätelmiä, kun ei ole ollut ketään itseäni fiksumpaa neuvomassa.

Ap

Ei ole. Eikä ole niitä vanhempiakaan. Se joka auttaa on NETTI. Etsin tietoa ja ohjeita sieltä.

Vierailija
6/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole. Eikä ole niitä vanhempiakaan. Se joka auttaa on NETTI. Etsin tietoa ja ohjeita sieltä.

Aika ikävää. Toivoisin, että muita kaltaisiani olisikaan, vaan että edes muilla olisi läheisiä ihmisiä elämässä heitä tukemassa.

Tuntuu, että olen todella heikoilla eväillä liikkeellä itse, kun olen myöskin netin varassa. Nykyaika on kyllä ihan /c:stä, kun läheiset eivät enää tue tai auta toisiaan, vaan pitää vain joko hakea tietoa 1. netistä tai 2. tilata terapeutille aika.

Muuten on elämä täysin heitteillä ja oman (huonon) arviointikyvyn varassa, ilman ketään läheisiä ihmisiä.

Ap

Vierailija
7/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina ei ollut edes nettiä josta kysyä. Ei ollut ketään ja sitä ajautui kauheisiin tilanteisiin vaarallisten miesten kanssa. Mutta nyt on todella viisas ja osaisi antaa ohjeita, arvioida persoonia.

Vierailija
8/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavuosina ei ollut edes nettiä josta kysyä. Ei ollut ketään ja sitä ajautui kauheisiin tilanteisiin vaarallisten miesten kanssa. Mutta nyt on todella viisas ja osaisi antaa ohjeita, arvioida persoonia.

On inhottavaa joutua oppimaan asioita kantapään kautta, kun kukaan ei neuvo tai auta. :( Olen todella varovainen ja mulla on ollut vain muutama parisuhde elämäni aikana (ei irtosuhteita myöskään), mutta silti olen päätynyt hakatuksi monta kertaa parisuhteissani. Kun KUKAAN EI NEUVO MUA koskaan.

Ap

Vierailija
9/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ikinä neuvo kukaan, ei vaikka pyytäisin neuvoa. Ei edes ihmiset joiden pitäisi ammattinsa puolesta neuvoa. Ihmiset ei vain välitä, sitä se on.

Vierailija
10/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On inhottavaa joutua oppimaan asioita kantapään kautta, kun kukaan ei neuvo tai auta. :( Olen todella varovainen ja mulla on ollut vain muutama parisuhde elämäni aikana (ei irtosuhteita myöskään), mutta silti olen päätynyt hakatuksi monta kertaa parisuhteissani. Kun KUKAAN EI NEUVO MUA koskaan.

Ap

Juu totta. Jos mies on negatiivinen tai pelottava, ei aidosti välitä sinusta, lähde heti neuvottelematta. Manipulointi tapahtuu, jos tuntuu ettei siitä pääse ikään kuin pois. Voit tehdä omia johtopäätöksiä ihan milloin tahansa, alussakin ja kriisipuhelin parempi kuin ei mitään. Moniin miehiin ei kannata tutustua, vaan katsoo tarkemmin.

Vierailija
12/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko sinullakin autismin kirjolaisuutta? Silloin täytyy kaikki törttöillä läpi, koska ei luonnostaan ymmärrä ihmisiä eikä sitä miten asiat toimii.

Vierailija
13/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko sinullakin autismin kirjolaisuutta? Silloin täytyy kaikki törttöillä läpi, koska ei luonnostaan ymmärrä ihmisiä eikä sitä miten asiat toimii.

En ole ap. Ei kyse ole aina autismista. Nuorena ei voi saada tietoa mistään, ehkä nykyään netistä, mutta ennen sitä ei ollut. Ei silloin selitetty asioita nuorille. Ei manipuloivassa suhteessa olevalle aina edes riitä kaverin kehoitus erota, se vaatii joskus vuoropuhelua jossa on ystävällinen ihminen.

Vierailija
14/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä valehtele. Olet saanut lukemattomia neuvoja täällä palstalla, mutta jostain syystä ignooraat ne aina. Minkä takia?

Vierailija
15/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut sellaisen käsityksen, että sekä naisilla että miehillä kaveripiiri vaikuttaa voimakkaasti ja että teineillä vaikuttavat omat vanhemmat. Eli tuttavapiiri/vanhemmat arvioivat kumppanin sopivuutta ja sitten kertovat mielipiteensä. Olenko missannut jotain?

Näin se menee.

Vierailija
16/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä valehtele. Olet saanut lukemattomia neuvoja täällä palstalla, mutta jostain syystä ignooraat ne aina. Minkä takia?

Häh? Millä logiikalla teet tuollaisen johtopäätöksen? En edes kertonut itsestäni mitään aloituksessa.

Ap

Vierailija
17/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apukoululaisten kokoontumisajot. Jos ei itse tiedä kenen ihmisen kanssa on hyvä olla, kannattaa jättää ne ihmissuhteet viisaammille.

Vierailija
18/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee.

Miten voi toimia, jos omat vanhemmat eivät vain välitä ja jos ei ole kunnollista, aidosti välittävää kaveripiiriä? Tai siis se ainoa kaveri vain toivoo mulle kateuksissaan epäonnistumisia (kuten mun tapauksessani on asiain laita)?

Mulla on siis yksi kaveri (chatin kautta) ja hän koettaa junailla mut vaikeuksiin, jos mulla joskus menee elämässä keskivertotilannettani mukavammin. En uskalla luopua silti hänestä, sillä ilman häntä mulla ei olisi ketään.

Ap

Vierailija
19/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Häh? Millä logiikalla teet tuollaisen johtopäätöksen? En edes kertonut itsestäni mitään aloituksessa.

Ap

Kyllä kerroit, niin paljon että sinut tunnistaa, mutta jätetään nyt se lempinimi sanomatta, kun pidät sitä ilkeilynä.

Pointti oli, että miksi et lue niitä hyviä neuvoja ja sisäistä niitä? Oletko jotenkin "sokea" niille? Aivot blokkaavat ne pois näkyvistä?

Vierailija
20/48 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apukoululaisten kokoontumisajot. Jos ei itse tiedä kenen ihmisen kanssa on hyvä olla, kannattaa jättää ne ihmissuhteet viisaammille.

Em nyt viitsi alkaa puolustella tai todistella mitään itsestäni, mutta muissa asioissa osaan toimia. Ihmissuhdeasioissa olen täysin hukassa. En tajua ihmisistä oikeastaan yhtään mitään, enkä osaa lukea sanattomia viestejä ym.

Olen vain kohtelias ja looginen, mutten osaa pelailla mitään, enkä välttämättä vuosikausiin huomaa muiden vilpillisiä aikeita tai sitä, jos joku valehtelee/manipuloi/feikkaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi