Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten riitelette puolisosi kanssa?

Vierailija
30.05.2015 |

Miten riitelette puolisosi kanssa? Onko suhteesi hyvä/huono/keskiverto?
.
Meillä on yhtä vuoristorataa. On hyviä hetkiä, mutta olen koko ajan varpaillani odottaen mistä mies seuraavaksi räjähtää. Ilman lasta en sietäisi päivääkään. Minä olen korkeasti koulutettu, ja nyt suhteen kestäessä on käynyt selväksi mikä ero meillä on sivistyksessä. En välitä kirjatiedon puuttumisesta, vaan siitä, ettei mies osaa ajatella asioita analyyttisesti monelta kkannalta tai näe kokonaiskuvaa, mies vain näkee itsensä, tämän hetken vain hänen kannaltaan. Mies riitelee todella epäreilusti.
.
Minä inhoan huutamista, ja mielestäni asioista pitää voida keskustella. Mies 95 % ajasta kommunikoi huutamalla käskyjä, ja jos sanon jotain, takaisin ttulee "Turpa kiinni! Painu sen vauvan kanssa nyt nukkumaan!" tms. Jos yritän puhua, mies joko sulkeutuu ja välttelee, ei vastaa yhtään mitään, korkeintaan "blah blah blah" kuin olisi 5. Jos vastaa, huutaa ja nimittelee minua idiootiksi ym. Joskus jopa tönäisee/potkaisee/lläppää, mutta sitten joko kiistää koko jutun tai vähättelee sitä, kun ei kerran "lyö kovaa/koske kasvoihin". Usein tuntien riidan kjälkeen (= yritän saada miestä puhumaan pari tuntia, sitten viimein riidellään, jolloin mies nimittelee, kaivaa mukaan vanhat jutut tai sellaiset jotka ei kuulu asiaan) mies pyytää ehkä anteeksi, sanoo että "joojoo, kaikki on hyvin, mee nnukkumaan!" ja lupaa muuttua, mutta aamusta sama meno taas jatkuu.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas: Luin viestini uudestaan, ja en tarkoittanut koulutuksen maininnalla sitä, että yleensä pitäisin tätä seikkaa ihmistä määrittävänä asiana, mutta meidän kohdalla mielestäni se voi hyvinkin selittää meidän eroavaisuuksia ja miehen tapaa käsitellä useita asioita. Olen OTM, ja hioessani pitkään gradua, minua loukkasi se, ettei mieheni halunut kuulla ikinä aiheesta mitään ja miehen vanhempien kysellessä asiasta, mies ei edes tiennyt graduni aihetta saati missä vaiheessa se on, milloin valmistun tms. vaikka kuinka yritin kertoa. Minulla on työpäivinä hirveä ikävä lasta, mutta töissä minusta on aivan ihanaa puhua mieskollegan (ei mitään kiinnostusta puolin tai toisin) kanssa oikeista asioista, ja niin ettei minun käsketä pitää turpaa kiinni eikä minua hoputeta tai huudeta. Tuolloin ajattelen, että tein niin tyhmästi kun valitsin oman mieheni enkä ssellaista, jonka kanssa meillä on enemmän yhteistä.

Vierailija
2/6 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa : olen niin turhautunut tilanteeseen, että annoin itselleni alapeukun. Haluaisin kuulla teidän riitelytavoista ja suhteen tilasta , koska olen vakuuttunut, että hyvässä suhteessa osataan riidellä reilulla tavalla. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fist fight.

Vierailija
4/6 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies mököttää sanaharkan jälkeen. Ärsyttää mua suunnattomasti. Minä olen aina se joka joutuu avaamaan keskustelun uudestaan molempien rauhoituttua. Sen jälkeen keskustelu kuitenkin saadaan rauhallisesti sovittua ja molemman näkökulmat otetaan huomioon. Mutta ikinä ei sanota toisillemme rumasti, haukuta, huudeta jne. Ei kyllä kuulosta kivalta miehesi tyyli. Tosi ikävää itse asiassa... :( en tiedä mitä tuohon neuvoisin? Tuskin se tapojaan muuttaa jos ei ole tähänkään mennessä muuttanut.. Olisitko onnellisempi ilman häntä?

Vierailija
5/6 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan samanlaista paitsi että en ole koulutettu minäkään.

Vierailija
6/6 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies etääntyy ja mököttää. ... Olen pääsääntöisesti ilmaa.... Ja sillon mulla pelaa käämi. Vastaan ihan samalla mitalla sit takaisin. Tilannetta saattaa kestää jonkin aikaa ja sit se laukee. Yleensä tähän ajaa miehen työvaiheet, jotka heijastuu kiukutteluna kotona. Nytkin sillä on kiireinen työputki: aamusta iltaan töissä. Ei jaksa läheisyyttä, seksiä ainakaan pariin viikkoon. Itsellä on olo kuin märällä lapasella .... Minkä teet. En minäkään ole aina se ihanin puoliso. Ymmärrän miestä mut vihaan sydämeni pohjasta tätä tilannetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi