Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästän leipäjonon avulla n. 250-300 €/kk

Vierailija
26.01.2022 |

Käyn leipäjonossa 3 kertaa viikossa. Saan sieltä melkein kaiken ruuan mitä syön ja myyn loput kavereille. Osan joudun antamaan ilmaiseksi pois tai laittamaan roskiin, kun laatu on niin huokoa. Jonossa seisomiseen kuluu alle tunti kerralla ja sinä aikana voi vaikka somettaa. Matkat sujuu helposti kävellen ja ne on hyvää hyötyliikuntaa. Leipäjonossa on mukava käydä. Parasta on, että ilmaisesta ruuasta ei maksaa veroja eikä se pienennä lainkaan toimeentulotukea. Leipäjono on köyhän paras ystävä.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipäjonoon saa kaikki mennä.

Ruokahan on myynnistä poistettua.

No täälläpäin ainakin tarttee diakonilta tai sossusta sinne lähetteen. Minulla ei ainakaan työttömänä, mutta omaisuutta omaavana, ole sinne mitään mahdollisuutta päästä. Siellä käy lähinnä tt-tuen saajat.

Minkä ihmeen lähetteen? Täällä erään epävirallisen seurakunnan leipäjonossa käyvät eläkeläiset katumaastureillaan siinä kuin kaikki muutkin. Ja eu-kassin saavat kaikki halukkaat.

Vierailija
22/70 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla on aikaa käydä noin usein leipäjonossa? Itse olen ainakin töissä eikä ole tuollaisee edes mahdollisuutta.

Se on ammatinvalintakysymys. Olen projektinjohtaja ja päätän ajankäytöstä itse. Pääasia, että duunit tulee tehtyä, ei sillä ole väliä milloin ne tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin, duunipaikan lähellä Myllypurossa on leipäjono ja käyn työpäivän aikana jonottamassa sieltä oman kassillisen. Bruttotuloni on yli 7000 €/kk. En käytä käytännössä mitään julkisia palveluita. Opintotuki on ainut tuki mitä olen joskus saanut ja siitäkin perittiin osa takaisin. Otan näin itselleni vähän veronpalautusta. Maksan kuitenkin omilla verorahoillani aika monen siinä samassa jonossa seisovan elämän joten miksi minulla ei olisi tähän oikeus? Sehän olisi eriarvoistamista ja syrjintää jos en voisi näin tehdä.

Aika naurettavaa huudella nenänvartta pitkin kuinka elättää muita, ja sitten lokittaa samassa jonossa niiden "elättiensä" kanssa jotain vähävaraisille tarkoitettuja eväitä 😅

Vierailija
24/70 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kehtaa mennä mitään almuja kerjäämään vaikka olenkin työtön ja köyhä. Sen verran on ylpeyttä jäljellä.

Vierailija
25/70 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika naurettavaa huudella nenänvartta pitkin kuinka elättää muita, ja sitten lokittaa samassa jonossa niiden "elättiensä" kanssa jotain vähävaraisille tarkoitettuja eväitä 😅

Ja sitten sitä ruokakassia ei ehkä riitä sille minimikansaneläkkeellä kituuttavalle mummolle joka ruoka-apua tosiasiassa tarvitsisi.

Vierailija
26/70 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Sirpa Lahdesta?

Vierailija
27/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän ne on EU:n taholta ehdotellut että ruoka-avustuksetkin pitäisi tehdä vastikkeellisiksi...

Mitä tarkoitat? Kertoisitko lisää?

Vierailija
28/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai sieltä leipäjonosta noin paljoa ruokaa saa? Miettikää paljonko 300 eurolla saa kaupasta ruokaa. Itellä ruokaostokset 30e/vko.

Samaa mietin. Onko ap suurperheellinen ehkä? Mulla yksin menee kuukaudessa ruokaan ehkä 150 euroa, joskus vähemmänkin. Huom. en laske hygieniatarvikkeita ja lemmikin ruokia, tuo 150 euroa on vain ja ainoastaan ruokatarvikkeita itselleni. 

Vierailija
29/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene Lääkäriin!!

Vuoden ensimmäisestä käynnistä tulee aina vuosimaksu, ei ole varaa.

Vierailija
30/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilareita, kauraleipiä ja sianlihaa.

Vierailija
31/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäjonoon saa kaikki mennä.

Ruokahan on myynnistä poistettua.

Siellä käy hyvin toimeentulevia eläkeläisiäkin ihan aikansa kuluksi.

Vierailija
32/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä maksavat sinun palkkasi? 

Kaikkihan me omalta osaltamme maksamme veroja, pienituloisetkin ALV:na. Ja muuten, miten työnantajasi suhtautuu siihen, että käytät työaikaasi ilmaisruoan jonottamiseen? Sehän on häneltä pois.

Vierailija
33/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin, duunipaikan lähellä Myllypurossa on leipäjono ja käyn työpäivän aikana jonottamassa sieltä oman kassillisen. Bruttotuloni on yli 7000 €/kk. En käytä käytännössä mitään julkisia palveluita. Opintotuki on ainut tuki mitä olen joskus saanut ja siitäkin perittiin osa takaisin. Otan näin itselleni vähän veronpalautusta. Maksan kuitenkin omilla verorahoillani aika monen siinä samassa jonossa seisovan elämän joten miksi minulla ei olisi tähän oikeus? Sehän olisi eriarvoistamista ja syrjintää jos en voisi näin tehdä.

Ketkä maksavat sinun palkkasi? 

Kaikkihan me omalta osaltamme maksamme veroja, pienituloisetkin ALV:na. Ja muuten, miten työnantajasi suhtautuu siihen, että käytät työaikaasi ilmaisruoan jonottamiseen? Sehän on häneltä pois.

Vierailija
34/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten sitä ruokakassia ei ehkä riitä sille minimikansaneläkkeellä kituuttavalle mummolle joka ruoka-apua tosiasiassa tarvitsisi.

Jos ei ole päivääkään tehnyt töitä niin silloinko sen mini eläkkeen saa. Onko ennen mini eläkettä tottunut isompaa tulotasoon. Toimeentulotuki on n.500 euroa, että sen verran pitää jäädä elämiseen. 

Vierailija
35/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin aion ensi hiihtolomalla käydä 2 kertaa viikossa hakemassa ruokajonosta ruokaa, siinä on jo 100 e edestä usein safkaa. Joulun uudenvuoden ja pääsiäisen jälkeen eniten. Joskus saa lohta ja naudan sisäfilettäkin ihan riippuu minkä vuoronumeron saa. itse olen säästänyt vuoronumeron 21 aina taskuun ja jos saan suuremman meen sillä, ei kehta joka kerta mennä numerolla 1 jos sellainen tulisi, alkaisivat epäilemään

Vierailija
36/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opinnot maksoit tietysti omasta pussista ja kirjatkin ostit itse etkä lainannut kirjastosta. Kela-korvaukset jätät hakematta niin terveydenhuollon käyntimaksuista kuin lääkkeistäkin. Ja sinne töihin tai leipäjonoon varmasti pääsee muuta reittiä kuin teitä pitkin.

En laskisi sitä veronpalautukseksi, että saa yksityissektorin lahjoittamaa ruokaa kolmannen sektorin koordinoimana. Tai no joo, kaupunki taitaa sentään tarjota tilat Myllypurossa, tai ainakin luulisi järjestön saavan vuokrasta alennusta.

Vierailija
37/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kuntarajalla. Naapurikunnassa on ruokajako tiettynä päivänä, sinne pitää vain soittaa ja varata ruokakassin hakuaika. Tämän tiedon esiinkaivaminen pelasti mut viime kuussa. Olen pienituloinen eläkeläinen. Menossa taas ensi viikolla. Ei nolota enkä ole liian ylpeä tähän. Köyhillehän ruokajako on tarkoitettu.

Vierailija
38/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuon edellisen kommentin nro 37 kirjoittaja. Syy, miksi en käänny oman asuinkuntani puoleen, johtuu siitä että siellä jako toteutetaan kaukana minusta, n 15 kilsan päässä. Tietää bussimatkoja. Naapurikunnan ruokajako on kolmen kilsan päässä.

Vierailija
39/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on aika erikoinen käsitys rahan säästämisestä jos kuvittelet oikeesti säästäväsi koko tuon summan. Vai ostaisitko muuten 300€ edestä ruokaa osittain poisheitettäväksi/jaettavaksi/myytäväksi? Toivottavasti kukaan muu ei joudu jäämään ilman kun käyt hakemassa enemmän kuin tarvitset.

Vierailija
40/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistin juuri uuniin 1 kg kalkkunarullan, sen sain viimeksi ruoka-avusta ja 2 fileerattua lohta ovh 28 e niissä kalkkunassa 15 e ja sitten olisi naudan sisäpaisti vielä, kaikki ruoka avusta yhdellä kertaa. lisäksi maidot ja muut härpäkkeet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan