tuleeko luottotietojen menetyksestä kirje kotiin?
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:35"]Sikäli kun muistan ex-puolisoni kohdalta oikein, niin ei tule. Suomessa ei ole tapana tuollaisista pikkuasioista tiedottaa asianomaista henkilöä.
Luottohäiriömerkinnän huomaa sitten siitä, kun vakuutusyhtiöt ja operaattorit alkaa vaatia vakuuksia tai minkään sopimuksien teko ei tahdo enää onnistua.
[/quote]
Minusta taas tulee. Täytyyhän luottotiedottoman saada tietää, kestääkö merkintä hänen kohdallaan rekisterissä 2,3,4 vai 5 vuotta.
Minulle on tullut. Tosin tiesin itsekin siitä, ei tullut yllätyksenä.
Mitä ne eri maksuhäiriömerkinnät tarkoittaa?
Mulle tuli. Useampia merkintöjä, mutta vain ensimmäisistä tuli. Ilmeisesti siis kahdessa eri rekisterissä ja molemmista tuli ilmoitus ensimmäisestä.. ainakin siis eri "rekisterin" nimellä tuli
Ei tule. Sen voi kyllä tilata itselleen esim. Asiakastietorekisteristä, mutta mitenkään automaattisesti se ei tule.
Jos tulee Ulosotosta kirjettä niin jo se tarkoittaa että luottotiedot on mennyt/menossa....
Riippuu mistä ne menee. Siskoni menetti luottotiedot maksamattomien sairaakalaskujen takia. Ei tullut mitään ilmoitusta. Sairaalalaskut menee kuulema suoraan ulosottoon jos ei heti maksa. Itse voi kyllä tarkistaa onko omat luottotiedot mennyt.
Sikäli kun muistan ex-puolisoni kohdalta oikein, niin ei tule. Suomessa ei ole tapana tuollaisista pikkuasioista tiedottaa asianomaista henkilöä.
Luottohäiriömerkinnän huomaa sitten siitä, kun vakuutusyhtiöt ja operaattorit alkaa vaatia vakuuksia tai minkään sopimuksien teko ei tahdo enää onnistua.