Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronan oireena kuume - mikä lääke paras sen laskuun?

Vierailija
26.01.2022 |

Tuntuu, että otettuani Buranaa, kuume on pahentunut eikä Burana tunnu muutenkaan järin laskevan kuumetta. Otin aluksi Panadolia, mutta huomasin, että muut pakkaukset ovat menneet jo vanhoiksi. Panadol tuntui auttavan paremmin tai sitten tautini on vain pahentunut.

Kertokaa mitä minun kannattaa ostaa! ( Ps. En tietenkään itse ole menossa apteekkiin käymään)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsetamoliahan on suositeltu.

Vierailija
2/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon siis kuiten ymmärtänyt, että kuume on hyväksi ( siellä kehossa ne hyvät ja pahat pöpöt taistelevat keskenään), eikä alentavaa kannata ottaa ihan pikkulämmössä. Tyyliin vasta jos huitelee lähelle 40'c.

Sinulle sopivista lääkkeistä sun pitää puhua farmaseutin kanssa, eikä av raadin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ainakin v. 2020 oli paljon juttuja, joissa kyseenalaistettiin ibuprofeeni koronan hoidossa. Sen sijaan paracetamoli (esim. Panadol) on turvallisempi.

Vierailija
4/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen selasin ja suositellaan Parasetamolia. Burana kuormittaa sisäelimiä, jotka muutenkin kovilla koronan vuoksi. Ja koronan osalta ohje on että ei kannata päästää kuumetta korkealle vaan kannattaa lääkitä se pois. Kuume ei tapa koronaa. 

Vierailija
5/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. iäkkäämmille ei edes koskaan suositella ibuprofeenia (Burana) yhtään mihinkään vaivaan, kun sillä on paljon haittoja ja niiden riskit voimistuvat iän myötä.

En oleta, että olet iäkäs, mutta tämä on hyvä yleisesti tietää.

Vierailija
6/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasetamoli eli vaikka just se panadol. Toisaalta sitä kuumetta ei ole mikään pakko ainakaan aikuiselta edes laskea lääkkeillä pois, koska kuume ei ole vaarallista jos sitä siis ei ole aivan älyttömästi (tyyliin 40 astetta) monta päivää ja olo todella outo/sekava.

Kuume on elimistön normaali reaktio ja edesauttaa paranemista.

Pitää vain levätä ja muistaa juoda normaalia enemmän (1 extralitra/vrk jokaista kuumeastetta kohti)

Vierailija
7/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasetamoli tai tulehduskipulääke, tai näiden yhdistelmä.

Vierailija
8/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon siis kuiten ymmärtänyt, että kuume on hyväksi ( siellä kehossa ne hyvät ja pahat pöpöt taistelevat keskenään), eikä alentavaa kannata ottaa ihan pikkulämmössä. Tyyliin vasta jos huitelee lähelle 40'c.

Sinulle sopivista lääkkeistä sun pitää puhua farmaseutin kanssa, eikä av raadin kanssa.

Juuri näin, vasta oikeasti korkeaa kuumetta kannattaa ja on tarvekin laskea lääkkeillä.

Lisään vielä, että koronan hoitoon on suositeltu jo keväästä -20 asti parasetamolia ihan asiantuntijoiden/lääkärien suulla ja tämän kyllä pitäisi olla jo jokaisella tiedossa.

Vierailija
9/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain lääkäriltä ohjeen ottaa molempia, Buranaa ja parasetamolia. Auttoi hetkeksi ja sitten kuume taas nousi.

Vierailija
10/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen antanut yhdistelmän ja on laskenut tehokkaasti korkeaakin kuumetta.

Vierailija
11/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, vasta oikeasti korkeaa kuumetta kannattaa ja on tarvekin laskea lääkkeillä.

Lisään vielä, että koronan hoitoon on suositeltu jo keväästä -20 asti parasetamolia ihan asiantuntijoiden/lääkärien suulla ja tämän kyllä pitäisi olla jo jokaisella tiedossa.

Usein kipulääkettä joutuukin käyttämään ennemmin kuumeen aiheuttamien kovien lihaskipujen kuin itse kuumeen takia, mikä helpottaa nukkumistakin ja siten edistää paranemista. Jos kuume on enintään 39 ja olo siedettävä, niin ei tosiaan ole välttämätöntä ottaa kuumetta alentavaa lääkettä. Itselläni tosin pidän rajana ehkä reilua 38:n lämpöä, koska silloin alkaa olo käydä helposti niin kehnoksi. Lapsella myös alentaisin kuumetta ajoissa illalla, ettei sitten yön aikana pomppaa sinne 40 asteeseen tai yli.

Vierailija
12/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen antanut yhdistelmän ja on laskenut tehokkaasti korkeaakin kuumetta.

Saman tekee pelkkä parasetamolikin.

Vierailija
13/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää molempia. Toki pitää sitten katsoa se maksimipäiväannostus.

Vierailija
14/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se kuume pitäs saada laskettua? Ihan niinkö keho sen turhaa nostais... Muutenkin ihmeellistä tämä että kipeänä otetaan särkylääkkeitä, eikö vaan voi olla kipeänä ja jos on oikeasti sietämätön olo niin sitten harkita?

Vierailija
15/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke auttaa. Ota lääke ja peiton alle. Nestettä myös otettava.