Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Yksinaisyys
29.05.2015 |
Asun pienellä paikkakunnalla,ja olen kotona vauvani kanssa. vauva on nyt noin puoli vuotta. En ole oikein löytänyt muita äitikavereita ja eikä mulla ole päivisin juttuseuraa, Mies on töissä usein myöhään illalla ja saatttaa tulla vasta kun lapsi menee yöunille. Onneksi äitini asuu lähellä mutta kaipaisin muutakin seuraa. Työkaverit ovat toisella paikkakunnalla. mulla on harvoin auto kaytössa.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Hei vaan, kysymyksesi on tosi tärkeä. Hyvä kun ajattelet juuri noin! Vauvan kanssa kaiket päivät yksin, on välillä aikuista "upottavaa" vaikka kaikki olisi ihan hyvin. Kysypä vaikka neuvolasta ensiksi, onko paikkakunnallanne jotan järjestöä tms. joka voisi ryhtyä organisoimaan pienten lasten äideille toimintaa? Vaikka kerran viikossa? Olen itse muinoin järjestänyt tällaisia monta kertaa ja niiden käyntiin saaminen on loppujen lopuksi aika yksinkertaista. Jos löytyy se yksi aktiivinen, joka innostuu, niin se riittää. Jotain ohjelmaa, nimenomaa mukavaa, kivaa ja virkistävää siihen voi aluksi järjestää, mutta kokemukseni mukaan yleensä äideillä on keskenään niin paljon puhuttavaa, että mitään luentoja tms. ei kaivata. Kuppi kahvia ja jotain hyvää, pientä syötävää on myös sitä ihanaa arjen luksusta. Toivottavasti tämä onnistuu!