Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ratkaise mun mielenterveysongelma

Vierailija
28.05.2015 |

Tässä mun päivän sekoilut:

Miten mä voin olla oma itteni, jos en tiedä itestäni kaikkea?

Miten mä voin toimia omana ittenäni semmosessa ympäristössä, jossa mä en tiedä ittestäni ihan kaikkea?

On se jumalauta hauskaa kun tämmöset kysymykset junnaa päässä. Sori, "tyhmä kysymys" ei riitä ratkaisemaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu itseesi.

Vierailija
2/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä et sitten tiedä itsestäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso mitä teet, sittenhän sä tiedät miten sä käyttäydyt kussakin tilanteessa. :-)

Vierailija
4/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä olla mitään, ole vaan.

Vierailija
5/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:26"]

Mitä sä et sitten tiedä itsestäsi?

[/quote]

No vaikka v*ttu mitä. Mitä tunnen siitä jos joku puhuu rakkaudesta? No miten oma rakkauteni? No miten suhtaudun omaan rakkauteeni muiden varjossa? Minkälaista oma rakkauteni on ollut? Miksi? Ajattelenko näin koska on tiistai? Olisiko huomenna eri tavalla? Ajattelenko tästä oikealla tavalla? Jatkuu jatkuu jatkuu...

-ap

Vierailija
6/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi: Nuoruus
Ennuste: Ensin paranee pitkäksi aikaa, lopuksi potilas kuolee

Vierailija
7/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Et voi kokonaan koskaan tuntea itseäsi, niinkuin ei kukaan mukaan. Ajatukset muuttuu, asenteet muuttuu, käsitykset muuttuu, sinä opit, opit pois, päätät ja annat periksi. Et pysy samanlaisena.

Vierailija
8/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:38"]Diagnoosi: Nuoruus
Ennuste: Ensin paranee pitkäksi aikaa, lopuksi potilas kuolee
[/quote]
Hoito: Elämä

Vierailija
9/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, noniin homma etenee.

Pääsin semmoseen lopputulokseen että haluan tietää itsestäni helvetisti, koska joskus pelästyin yhtä asiaa, ja käsittelin sen. Sitten käsittelin toisen pelottavan asian, sitten toisen, sitten vähän muitakin asioita. Ihan viattomalla motiivilla että halusin tietää mitä ajattelin asioista.

Nyt parin vuoden jälkeen olen tottunut käsittelemään asioita niin paljon, että haluaisin järjettömästi tietää kaiken itsestäni.

Nyt ongelma on enää se, miten vakuutan itseni siitä, että se miten käsittelin asioita ennen tätä koko p*skaa oli ihan OK ja että voin palata siihen.

KIVAA ON, helvetti.

Vierailija
10/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäinen olet? voi liittyä vain ikään.

Vierailija
11/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 alkoi 26 iässä

Vierailija
12/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että sinulla on nyt menossa sellainen viimeinen "hallintapyristely", kuviteltu sellainen. Sellainen hetki, kun olet aika hiljattain tajunnut, tai juuri tajuamassa, ettet voi hallita kaikkea. Itselläni oli muutama vuosi sitten samanlainen fiilis. Jonkin aikaa kipuiltuani ylitin jonkin kynnyksen, päästin tavallaan irti ja aloin tarkkailla enemmän, mutta pyrin hallitsemaan vähemmän. Voisiko olla?

Vierailija
13/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, menee aika korkealentoiseksi mulle (se on mun ongelma, oon liian tyhmä käsitteleen monimutkaisia juttuja) mutta saattais olla. Alun perin nämä lähti ihan pelon kontrolloinnista/käsittelystä, ja sitten kaikki pelon käsittelyyn liittyvät jutut piti käsitellä, ja sitten siihen käsittelyn käsittelyyn, ja sitten lopulta päädyin käsittelemään kaiken itsestäni maasta taivaaseen jotta "kaikki ois varmasti ok ja cool" ja nyt olen tässä tilassa etten pysty tyytymään "normaaliin" käsittelyyn vaan pähkäilen kaikkea ihan helvetin tyhmää päivät pitkät, tai yritän (huonolla menestyksellä) olla käsittelemättä asioita joiden tiedän olevan älytöntä puuhaa.

Päätä särkee ikävästi stressauksen määrä. Itkettää myös helvetisti etten voi olla normaali.

Vierailija
14/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:27"]

Jaa-a, menee aika korkealentoiseksi mulle (se on mun ongelma, oon liian tyhmä käsitteleen monimutkaisia juttuja) mutta saattais olla. Alun perin nämä lähti ihan pelon kontrolloinnista/käsittelystä, ja sitten kaikki pelon käsittelyyn liittyvät jutut piti käsitellä, ja sitten siihen käsittelyn käsittelyyn, ja sitten lopulta päädyin käsittelemään kaiken itsestäni maasta taivaaseen jotta "kaikki ois varmasti ok ja cool" ja nyt olen tässä tilassa etten pysty tyytymään "normaaliin" käsittelyyn vaan pähkäilen kaikkea ihan helvetin tyhmää päivät pitkät, tai yritän (huonolla menestyksellä) olla käsittelemättä asioita joiden tiedän olevan älytöntä puuhaa.

Päätä särkee ikävästi stressauksen määrä. Itkettää myös helvetisti etten voi olla normaali.

[/quote]

Noh, jos se lohduttaa, niin et sinä kyllä tyhmä ole. Tyhmä ihminen ei onnistuisi päättelemään itseään noin syvälle pöpelikköön :)

Ihan kuulostaa siltä ylikontrolloinnilta. Sitä jotenkin kuvittelee hallitsevansa kaikkea, tai että kaikkeen on joku ratkaisu kunhan sen löytää. Yritä vähemmän; helpommin sanottu, kuin tehty. Tsemppiä!

-13

Vierailija
15/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:27"]

[/quote]

Noh, jos se lohduttaa, niin et sinä kyllä tyhmä ole. Tyhmä ihminen ei onnistuisi päättelemään itseään noin syvälle pöpelikköön :)

Ihan kuulostaa siltä ylikontrolloinnilta. Sitä jotenkin kuvittelee hallitsevansa kaikkea, tai että kaikkeen on joku ratkaisu kunhan sen löytää. Yritä vähemmän; helpommin sanottu, kuin tehty. Tsemppiä!

-13

[/quote]

Ap tässä, jep, todellakin helpommin sanottu kuin tehty. Mutta mitä meinaat vähemmän yrittämisellä?

"kaikkeen on joku ratkaisu kunhan sen löytää" -kuulostaa tutulta siinämielessä, että kaikki pitää ratkaista, ja mihinkään ei saa mielestäni tyytyä. En tiedä. Päätä rupeaa illan mittaan ikävästi särkemään kun on koko päivän miettinyt.

Tänään pääsin ehkä siinä eteenpäin etten enää luule pelkääväni olevani oma itseni, ainakaan hirveästi, vaan lähinnä pelkään tyytyä siihen asioiden käsittelyn vähäisempään määrään.

Asioiden käsittelyn vähäisempään määrään. Tämäkin lause kuulostaa oudolta. Voiko olla noin, vai enkö tajua jotain ilmiselvää, taas.

Vierailija
16/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, "enää luule pelkääväni olla oma itseni", ...itkettää korjailla tämmöisiä lauseita. Helvetti mussa on jotain pielessä. Kuka kirjoittaa tällaista.

Vierailija
17/17 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:44"]

Ap, "enää luule pelkääväni olla oma itseni", ...itkettää korjailla tämmöisiä lauseita. Helvetti mussa on jotain pielessä. Kuka kirjoittaa tällaista.

[/quote]

Ap, kun postasin en enää muistanut kirjoittavani "helvetti mussa on jotain pielessä". Pelkään tekeväni itselleni vahinkoa, mutten pysty lopettamaan.