Suola ja sokeri kiellettävä
Suolasta ja sokerista aiheutuu niin valtavat terveysmenot valtiolle, että ne olisi kiellettävä aivan kokonaan. Samalla tavalla, kuin tupakka olisi kíellettävä kokonaan; tutkimuksen mukaan 56% suomalaisista kannattaa tupakan täyskieltoa.
Tupakin inhoajille sopii tupakoijien elämään puuttuminen. Entä jos on paljon sokeria ja suolaa kuluttava, ylipainoinen ihminen, joka inhoaa tupakkia haluten sille täyskiellon, niin kai hänelle sopii vastavuoroisesti sokerin ja suolan kieltäminen? Sillä kiellot ovat yhteiseksi parhaaksi, näinhän se meni? Korostan myös vastavuoroisuuden periaatetta.
Kommentit (4)
Kieltoja saa tehdä niiden kannattajien mukaan vain niihin asioihin, jotka eivät koske itseä. Ja tuo tupakkakielto olisi todennnäköisesti se viimeinen kielto. Sen jälkeen kiellot on tehty, kieltojen kannattajien uskomuksen mukaan. Joten tupakointia vastustavien omalle kohdalle ei napsahtanut yhtään omaa elämää haittaavaa kieltoa.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:07"]
Kieltoja saa tehdä niiden kannattajien mukaan vain niihin asioihin, jotka eivät koske itseä. Ja tuo tupakkakielto olisi todennnäköisesti se viimeinen kielto. Sen jälkeen kiellot on tehty, kieltojen kannattajien uskomuksen mukaan. Joten tupakointia vastustavien omalle kohdalle ei napsahtanut yhtään omaa elämää haittaavaa kieltoa.
[/quote]
Käytän vain julkista ja polkupyörää. Autot saatuttavat liikaa ja aiheutuu onnettomuuksia. Minulle sopii yksityisautojen kieltäminen, tai bensiinin hinnan triplaus. Sen sijaan mulle ei sovi suola- ja sokerikielto. Tupakkikielto sopii, koska en polta.
Muistaakseni Ylellä oli joskus artikkeli, jonka mukaan suomalaiset inhoavat holhoamista, paitsi jos sen kohteeksi joutuu joku muu kuin itse.
Ihminen tarvitsee suoloja. Ettäs tiiät!