Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun menee synnyttämään, täytyykö äidin käydä vielä vaa'alla sairaalassa?

Vierailija
26.01.2022 |

Otsikossa kysymys

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Äkillinen painonnousu voi kertoa esim raskausmyrkytyksestä.

Vierailija
2/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin ainakin otettiin tulo- ja lähtöpaino

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole ehtinyt vaa’alle. Mutta jos esimerkiksi tehdään käynnistys, niin olettaisin äidin painon olevan ihan kiva tieto lääkärille, jotta osaa määrätä oikeat lääkkeet.

Vierailija
4/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin -21 Husissa. Ei punnittu synnärillä missään vaiheessa.

Vierailija
5/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti synnyttänyt eikä kummallakaan kerralla punnittu

Vierailija
6/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kummallakaan kerralla. Toki oltiin jo aika tilanne päällä sairaalaan tullessa. 

Vierailija
7/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUSissa ei ainakaan punnittu missään vaiheessa -22.

Vierailija
8/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei punnita, kannattaa itse olla hyvin perillä painosta koska vaikuttaa lääkityksiin.

T. kiire sektioon joutunut

Vierailija
9/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys.

Vierailija
10/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paino unohtuu, käy kotona etukäteen jotta osaat kertoa tarvittaessa. Kesken hel…. kipujen ei enää paljoa innosta vaakalle nousta.

Vierailija
11/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo kysymys.

No mikä tuossa nyt on outoa? Outo vastaus pikemminkin.

Vierailija
12/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ellei ole suunniteltu sektio kyseessä.

Vierailija
13/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin lyllersin ihan itse vaa'alle kun näin sellaisen käytävällä, mutta ei siihen kukaan pakottanut. Sama lähtiessä.

Vierailija
14/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo kysymys.

No mikä tuossa nyt on outoa? Outo vastaus pikemminkin.

Raskaanaollessa nainen käy vaa'alla usein. Mitä merkitystä tuleeko punnitus synnytyslaitoksella?

Vierailija
15/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei punnittu. Hus-21. Mutta olin ollut neuvolassa edellisenä päivänä, jossa oli punnittu.

Vierailija
16/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei punnita, kannattaa itse olla hyvin perillä painosta koska vaikuttaa lääkityksiin.

T. kiire sektioon joutunut

Itse jouduin hätäsektioon myös, eikä kukaan sitä painoa kysellyt missään välissä ja itselläni myös muuta lääkitystä.

Vierailija
17/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä milloin punnittu viimeksi.

Vierailija
18/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa käynnistyksen kautta synnyttänyt, ei punnittu, paino katsottiin neuvolakortista koska olin edeltävän päivänä ollut hakemassa neuvolasta lähetteen käynnistykseen.

Vierailija
19/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että ei haluaisi miehen nähden tai kuullen alkaa painoa ottaa esille. En minäkään. Eri asia normaalipainoisilla. Mutta joillekin paino on oikeasti hyvin henkilökohtainen ja arka juttu. Siihen saattaa liittyä jopa traumoja jos on joutunut häpeämään tai tullut häpäistyksi sen vuoksi esim. neuvolassa, koulun terveystarkastuksissa tai vaikka vanhempien, puolison tai kenen tahansa toimesta.

Vierailija
20/45 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että ei haluaisi miehen nähden tai kuullen alkaa painoa ottaa esille. En minäkään. Eri asia normaalipainoisilla. Mutta joillekin paino on oikeasti hyvin henkilökohtainen ja arka juttu. Siihen saattaa liittyä jopa traumoja jos on joutunut häpeämään tai tullut häpäistyksi sen vuoksi esim. neuvolassa, koulun terveystarkastuksissa tai vaikka vanhempien, puolison tai kenen tahansa toimesta.

En ole synnyttänyt tai raskaana, mutta syömishäiriötaustaisena ihmisenä tämä painon "julkinen" seuranta aiheuttaisi melkoisen stressipaniikin ihan ajatuksenkin tasolla. Vaikka kuinka siinä tilanteessa varmaankin yrittäisi ajatella sitä lasta, niin silti asia voi olla toisille käytännössä trauman tasolla. Sellaisen ihmisen voi olla vaikea tätä ymmärtää, joka ei ole elänyt anoreksian kanssa. Joo tiedän, että alapeukkuja tälle kommentille tulossa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi