Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne muuttaa eläkkeellä asumaan (ulkomaat)?

Vierailija
26.01.2022 |

Jos on saanut tarpeeksensa pakkasista ja sohjosta, niin minne sitä kannattaisi eläkkeellä muuttaa vai olisiko hyvä idea ostaa kesä/talvi asunto lämpöisestä missä viettää talven ajan?

Tässä on vielä nainen vaimoksikin hakusessa, joten parhaimmillaan sitä nai vaimonsa sieltä etelän lämmöstä mihin muuttaisi.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ulkomailla 17-vuotiaasta asti joten eläkkeellä muutan takaisin Helsinkiin.

Vierailija
2/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floridaan tai Australiaan, riittää lämpöä, toisin kuin Euroopassa.. Molempiin muuttaminen tosin on suhteellisen hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut ulkomailla 17-vuotiaasta asti joten eläkkeellä muutan takaisin Helsinkiin.

Aika kallista tuo helsingissä asuminen nykyään. Mutta entäs ulkomaat, näitä edullisia hintatason maita löytyy vaikka minkälaisia ja tässä voisi alkaa miettimään asioita.

Kuinka paljon esim asunto maksaa thaimaassa tai vuokra? Saako 200e- 300e?

Vierailija
4/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Floridaan tai Australiaan, riittää lämpöä, toisin kuin Euroopassa.. Molempiin muuttaminen tosin on suhteellisen hankalaa.

Paljonko Australiassa tarvii rahaa per kuukausi, jos meinais eleskellä siellä esim. 4-5kk

Vierailija
5/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kallista tuo helsingissä asuminen nykyään. Mutta entäs ulkomaat, näitä edullisia hintatason maita löytyy vaikka minkälaisia ja tässä voisi alkaa miettimään asioita.

Onko sun kielitaidossa puutteita niin paljon ettet voi esim. googlata englanniksi paljonko ne vuokrat sielä Thaimaassa ovat?

Jos asia on näin niin jää sovinnolla Suomeen. Netti nimittäin on täynnä saitteja joista kohdemaan hintatason saa halutessaan tarkistettua.Mutta se tosiaan vaatii edes alkeellista englannin kielen taitoa.

Vierailija
6/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko Australiassa tarvii rahaa per kuukausi, jos meinais eleskellä siellä esim. 4-5kk

KVG

Vierailija
7/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on minun näkövinkkelistäni halpa.

Asun tällä hetkellä isossa miljoonakaupungissa, asuntojen hinnat moninkertaisia Helsinkiin verrattuna.

Thaimaan vuokrataso taitaa olla halpa.

Vierailija
8/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, että jos on tämmöinen pieni tuloinen ja eläkkeellä niin missähän päin maailmaa sitä tulisi toimeen. Jos eläke on esim 1200e, niin tuleeko tuolla toimeen missään päin maailmaa jos tarkoitus asua tuo aiemmin mainittu 4kk-5kk ja tulla sitten kesäksi takaisin suomeen?

Vierailija
9/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan, että jos on tämmöinen pieni tuloinen ja eläkkeellä niin missähän päin maailmaa sitä tulisi toimeen. Jos eläke on esim 1200e, niin tuleeko tuolla toimeen missään päin maailmaa jos tarkoitus asua tuo aiemmin mainittu 4kk-5kk ja tulla sitten kesäksi takaisin suomeen?

Jossain Afrikassa ehkä. Australiaan jo viisumi haukkaa satasia

Vierailija
10/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun tällä hetkellä isossa miljoonakaupungissa, asuntojen hinnat moninkertaisia Helsinkiin verrattuna.

Muuta ennen Tallinnaan. Jos sinulla on rahaa paljon, sosialisti-Suomi yrittää ne viedä tavalla tai toisella.

Vierailija
11/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta ennen Tallinnaan. Jos sinulla on rahaa paljon, sosialisti-Suomi yrittää ne viedä tavalla tai toisella.

Kiinnostaisi enemmän aurinkoiset maat. Mitäs näitä on aiemmin mainitut australia, thaimaa, etelä-amerikka, väli-amerikka, jnej

Pitäis vaan tietää miten siellä tulee pienellä eläkkeellä toimeen?

Vierailija
12/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi enemmän aurinkoiset maat. Mitäs näitä on aiemmin mainitut australia, thaimaa, etelä-amerikka, väli-amerikka, jnej

Erittäin vaatimaton raha Suomi turistille missä tahansa. Minkälainen kielitaito?

Vierailija
13/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin vaatimaton raha Suomi turistille missä tahansa. Minkälainen kielitaito?

Kielitaitona suomi ja englanti. Onhan tuo melko vaatimaton summa, mutta jos tulee vähällä toimeen niin missäpäin maailmaa pärjää vaikka sen 4kk?

Vierailija
14/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksia otetaan vastaan? Tai ootteko ikinä miettinyt että asuisitte muuallakin kuin suomessa, edes osa-aikaisesti vuodessa?

Vierailija
15/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit unohtaa Etelä ja Väli-Amerikan heti kielitaidon ja rahan takia, Australia liian kallis. Ehkä Kambodza, Laos muut Kaakkois-Aasian köyhät maat, jossain maaseudulla on halpaa ja rahasi riittävät perus elämään, tosin englanninkielisiä vähän, samoin Pohjois-Thaimaan maaseutu. Luksusta ei tule olemaan mutta, aurinkoa kyllä. Tutustu expat forumeihin esim. https://thethaiger.com

Vierailija
16/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosituksia otetaan vastaan? Tai ootteko ikinä miettinyt että asuisitte muuallakin kuin suomessa, edes osa-aikaisesti vuodessa?

Et kai ole muuttamassa vieraaseen maahan tuntematta sen ilmastoa, terveydenhoitoa ja yleisesti asumista ja oloja,?

Käy ensin turistina muutamissa mahdollisissa.

Vierailija
17/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se espanja on alkuun ihan hyvä, aurinkoa riittää ja edullisia asuntoja, helppo mennä  ja tulla. Itse olen viettänyt siellä toistakymmentä vuotta talvet, etsittiin ensin bulgariasta, kreikasta ja turkista, mutta espanja oli niistä paras.

Vierailija
18/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intian ghetossa asunnon kuukausivuokra on jotain vajaa 3e.

Vierailija
19/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intian ghetossa asunnon kuukausivuokra on jotain vajaa 3e.

Intian slummeja suosittelen minäkin, todella halpaa asumista.

Vierailija
20/52 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portugali houkuttelee minua. Eläkepäiviin olisi yli 30 vuotta, eli hyvin ehtii aloittaa säästämisen.