Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hoitovapaalla 3v, koska haluan seurata kehitystä läheltä

Vierailija
28.05.2015 |

Minusta on todella outoa, kun suurin osa ihmisistä kysyy "etkö jo kaipaa töihin", "ootko kotona ikuisuuksia", "eikö käy aika pitkäksi", "kyllästyttääkö jo vaipan vaihto". Tuntuu että tähän ei edes "saa" vastata rehellisesti tai muuten pönkittää itseään tms.. Ihan rehellisesti haluan olla hoitovapaalla ja kituuttaa pienillä tuloilla, koska haluan olla lapseni kanssa ja seurata hänen kasvua ja kehitystä läheltä. Töissä käydessä näkisin häntä vain muutaman tunnin illalla, mikä on todella vähän. 3 vuotta menee nopeasti ja on lyhyt aika. Olen mielestäni etuoikeutettu, kun rahallisesti tämä on mahdollista. Onko muut törmänneet kummallisiin kysymyksiin? Läheiset toki tietää arvoni, mutta nämä kysymykset tulee sellaisilta, jotka eivät tunne minua hyvin ja ovat itse lähteneet pian töihin

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä ollessaan viimeistään pitää tavallaan oppia puolustamaan itseään ja valintojaan ja omaa perhettään. Aina on ihmettelijöitä. Kukin elää elämänsä tavallaan, siihen on oikeus eikä sitä tarvitse muille selitellä.

Itse vietin lasten kanssa kotona 5 vuotta, ja se oli ihanaa aikaa. Mitä vanhempia lapset ovat, sen paremmin näen sen ajan arvokkuuden. Lapset olivat aina siinä, hyvin hoidettuja, hyvinvoivia ja iloisia, meillä oli hauskaa yhdessä.  En enää nykyään tee lasten kanssa edes murto-osaa siitä mitä ennen. Ei me jakseta päivän päätteeksi mitään askarteluja tai tanssimista tai vain meidän yhdessä höpöttelyä, nauramista ja hassuttelua. Sellainen täysin vapaa ja rento yhdessäolo, että itsekin pääsee vähän sille lapsen ajatuksen tasolle, jossa on vaan tämä hetki, ei oikein ole. Se on vähän sääli, koska se kuitenkin tuo lapseen sellaisen aivan erilaisen yhteyden.

Että nauti ap siitä että saat olla pienen lapsesi äiti ja hänen kanssaan. Ei niitä hetkiä saa myöhemmin takaisin. Tulee hyviä hetkiä, tietenkin, mut pienen lapsen kanssa se intensiivisyys ja hoiva on vaan jotenkin erilaista. Kun lapsi kasvaa, on vaan luonnollsita olla enemmän erossa. Mut kun lapsi on ihan pieni, on vaan luonnollista olla aina yhdessä.

Vierailija
2/2 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa kun nykypäivänä voi jäädä kotiin yhteiskunnantuella. Mutta yritä ymmärtää tilanne että kaikilla ei ole ollut mahdollisuutta sellaiseen ja silti on perhe hoidettu. Vaikka se onkin todella hienoa että näin on niin silti välillä tulee mieleen että miksi yhteiskunnan tulee  maksaa siitä että ihmiset hoitaa omat lapsensa. Sillä niinhän ne kuuluukin hoitaa. Alunperin Kodinhoidontukisyseemi tehtiin kun  ei ollut tarvittavia hoitopaikkoja saatavilla. Haluttiin helpottaa perheiden elämää. Ja hieno juttu. Mutta kyllä Kodinhoidontuessakin pitäisi olla tuloraja. Nyt saa jopa käydä töissä ja yheiskunta maksaa. En voi ymmärtää että perhe saa kodinhoidontukea vaikka kumpikin vanhempi on töissä. Toinen tekee iltavuoroa toinen aamuvuoroa, tulot saattavat olla yhteensä jopa yli 6000e bruttona. Miksi ihmeessä vielä pitää maksaa yhteiskunnan heille. Tai jos äiti olisi muutenkin kotona. Perheellä on varaa pitää äitiä kotiäitinä ilman että se aiheuttaisi taloudellista ahdinkoa. Paljon on raakattavaa tässä yhteiskunnassa.

Ja onhan se niinkin että sellainen jolla ura on tärkeä tai näkee jo mitä tulee tapahtumaan eläkkeellä näkee asian toisella tavalla kuin äiti joka hoitaa lasta kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän