Millaista on välinehuoltajan koulutus/työ?
Etsin itselleni uutta alaa, jota opiskella. Olen nyt restonominpapereillani ollut n. 5v varasto- ja elintarviketyöntekijänhommissa ja koen, että tämä ei ole loppusijoituspaikkani ja olen täten alkanut katselemaan mitä opiskelisin tulevaisuudessa. Silmääni pisti tämä välinehuoltajan koulutus. Ajattelin, että olisi EHKÄ helpohko työ sairalaassa, eli paikassa, jossa töitä riittää ja on jopa työntekijöistä pulaa. Työssä ei myöskään tarvitsisi katsella verta ja kuolevia ihmisiä. Palkalla ilmeisesti tulee toimeen? Onko kenelläkään kokemusta opinnoista/työstä? Millaista työ on ja onko palkka hyvä? m31v
Kommentit (11)
Olen lähihoitaja, yritin päästä välinehuoltajan koulutukseen. En päässyt. Haluaisin pois lähihoitajan työstä.
Missä ap asut?
Olen itse valmistunut välinehuoltajaksi 2021 syksyllä ja valmistuin samantien työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Missä ap asut?
Olen itse valmistunut välinehuoltajaksi 2021 syksyllä ja valmistuin samantien työttömäksi.
Kuopiossa asun.
Olen laitoshuoltaja. Pesen eritteet pois, jottei kenenkään tarvitse katella niitä.
Kannattaa selvittää ensin onko töitä ettet valmistu työttömäksi.
Olen itse hakenut pihlajalinnaan, Mehiläiseen, yksityisille hammaslääkäreille töitä ei ole täällä omalla paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos et verta halua nähdä niin älä ainakaan välinehuoltajaksi ala.
Kirjoitin vähän typerästi tuohon keskustelun aloitukseen liian kiireellä. Siis veren näkeminen on ihan ok.. sitä osaan siltä työltä odottaa. Kunhan ei itse tarvitse verisiä ihmisiä hoitaa niin kaikki ok. :) -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ap asut?
Kuopiossa asun.
Sinuna yrittäisin hakeutua oppisopimuksella välinehuoltajaksi niin on mahdollisuus työllistyä valmistuttua!
Työvoimakoulutuksena taidetaan suurin osa kouluttaa. Pyrin aikoinaan enkä päässyt ja minusta tuli sitten laitoshuoltaja. Olisi kyllä mielenkiintoista puuhaa. Ne välineet varmasti huudellaan ennen kuin varsinainen puhdistaminen tapahtuu, että varmasti kaikki sietää jonkun ruuvin väliin jääneen pienen veripisaran näkemisen :)
Veristen instrumenttien pesua joita käytetty esim leikkauksissa. Luusahat sun muut viedään pesuun ja tilataan puhtaat tilalle.
Toki on muitakin osastoja, joissa täytetään kaappeja tarvittavilla välineillä ja ne pitää mennä oikein, eikä sinnepäin. Elvytysvaunujen täyttöä.