Onko tässä viiva???
Anteeksi jos tän pitäisi olla jossain tietyssä ketjussa, mutta iski nyt semmonen paniikki etten ehtinyt sellaista etsiskellä. Tein just raskaustestin ja olin jo luopumassa toivosta kun ei minuutissa näyttänyt viivaa ilmestyvän, mutta sitten... aloin tiirailla ja erottaa viivan MAHDOLLISUUDEN... ja ihan kuin se olisi vähän voimistunut tässä odotellessa..? Sanokaa nyt, onko tässä viiva! Mulla on nyt kp 30 (edelliset kierrot 28, 26, 29, 28 päivää) ja oon syönyt clomeja muutaman kuukauden. Mutta onko normaalia että viiva on noin heikko? Kuvittelin aina että se olisi yksiselitteisesti tulkittavissa. En uskalla vielä riemastua.
Kommentit (12)
No, ostin apteekista pari testiä lisää. Noi aiemmat oli herkkyydeltään 25 mikäonkaanmittayksikköä ja uudet ostin sellaisia joissa herkkyys on 10. Tein toisen nyt illalla. Kyllähän tossakin viiva on, eikö? Sanokaa etten ole hullu? Mutta on kyllä melkosen heikko. Tosi epävarma olo koko jutusta enkä uskalla kyllä yhtään riemuita. Kaiken kukkuraksi nimittäin tuli pientä ruskeaa tuhrua tänään ja koko päivän muutama tunti aamuisista testeistä alkaen on ollut äärimmäisen menkkamainen olo. Olenkin viettänyt päivän googlailemalla voiko ruskea vuoto olla normaalia alkuraskaudessa ja onko menkkamaiset kivut yleisiä... Voi ja on. Mutta silti. Mun mieskin on ulkomailla sunnuntaihin, joten piinailen yksin! Ää.
Ihan ensimmäisen kuvan perusteella olisin sanonut että onhan siellä viiva :) mutta sitten nuo jälkimmäiset. Punertaako viiva sinun silmääsi? Muuten voi olla vain viivanpaikka. Tai sitten haamuilee kovasti.
Viimeiseen testiin en osaa ottaa kantaa, kun ei noista ole itsellä sen enempää kokemusta. Viivahan siellä on, mutta olen ymmärtänyt että kyseisiin testeihin tulee helposti kaksi viivaa vaikka ei olisikaan raskaana (korjatkaahan joku jos se olikin jokin muu testi..)
Ehkä varminta olisi unohtaa testailut nyt pariksi päiväksi. Teet uuden testin vaikka sunnuntaina kun mieskin tulee kotiin? Voisit ainakin yllättää tuoreella testillä jos viiva on vahvistunut :)
Unohtaa pariksi päiväksi? :D Harmi etten pysty olemaan niin kylmähermoinen...
Olen nyt tehnyt kuusi testiä kahden vuorokauden aikana, kolmea erilaista testiä, aamulla, päivällä ja illalla. Viimeisimmät kaksi RFSU:n testejä, joissa taas herkkyys 25. Jokaiseen olen kyllä saanut jonkinlaisen viivan, mutta edelleen tosi tosi tosi heikkoja. Oliskin kiva jos voisin yllättää miehen vahvistuneella viivalla, mutta nyt vaikuttaa kyllä siltä että epätietoisuus varmaan painaa huomennakin.
En oikein tiedä tosta "viivan paikasta" yleensä. Paljonhan siitä puhutaan, mutta kun olen elämässäni jokusen raskaustestin tehnyt - useita eri merkkejä - niin joka kerta aiemmin olen ollut ihan tasan varma negatiivisesta tuloksesta, mitään viivan paikkaa ei ole koskaan tullut näkyviin. (Enkä ole koskaan bongaillut mitä niille testeille tapahtuu testiajan jälkeen roskiksessa.) Negatiivinen on aina ollut täysin yksiselitteisesti negatiivinen. Niinpä järjellä ja kokemuksella olisin taipuvainen uskomaan, että jos testiin ilmaantuu edes jotain, ja varsinkin KUUSI kertaa, vaikka kuinkakin heikkoa, niin ei se voi olla väärässä. Ja kyllä noi viivat mun mielestä selkeästi punertaa. Tietty kuvat ei näytä ihan samalta ikinä kuin miltä ne testit silmään näyttää, enkä tiedä sitten kumpi on varsinaisesti luotettavampi, kuva vai livehavainto.
Olen nyt pari päivää ahkerasti googlaillut näitä juttuja kun ei ole muutakaan tekemistä ollut ja tuntuu että yleinen käsitys on se, että negatiivinen tulos voi olla väärä, mutta positiivinen ei: jos viiva tulee, oli sitten kuinka heikko hyvänsä, se tarkoittaa raskautta (tai ainakin raskauden alun yritystä siinä tapauksessa että testaa tosi ajoissa).
Mutta... miksei se viiva vahvistu??? Argh! Noissa RFSU:n testeissä eilen päivällä ja tänään aamulla viiva oli niin heikko etten edes viitsi laittaa kuvaa kun siinä ei mitään näy. Kuitenkin näin sen silmillä. Mutta jos joku keskenmeno tms. olisi meneillään ja viiva sen takia heikkenisi, niin eikös sitten pitäisi jo vuodon alkaa??? (Ja eihän eri testien viivat ole keskenään vertailukelpoisia. Jos tohon testiin nyt vaan tulee vieläkin haaleampi viiva?)
En vaan pysty uskomaan ilman vedenpitäviä todisteita että olisin raskaana, koska ollaan jo puolitoista vuotta yritetty. Siitä syystä en myöskään ole yhtään kylmähermoinen tämän suhteen vaan ahdistaa niin etten pysty edes nukkumaan kunnolla. Olisi ihan kamalaa nyt pettyä kun ekaa kertaa ikinä saan jotain tikkuun! :/
No, ruskeaa tuhrua ei ainakaan ole tullut sen jälkeen kun torstaina ihan vähän ja menkkamaiset vihlonnat jatkuu samaan malliin. Mitään muita "raskausoireita" en kuitenkaan meinaa keksiä. Ihan hirveä tappoväsymyskin jota on ollut viikon pari on tässä nyt vaan hellittänyt. Mutta ehkä käyn ylikierroksilla kun ajattelen tätä koko ajan? Nälkä on kyllä hirveä, tunnissa syömisen jälkeen maha alkaa kurnia uudestaan. Mutta tissit ei ole yhtään turvoksissa eikä mitään... AAAAARGH. Miten ihmiset selviää alkuraskauden epävarmuudesta? :O
Pitäisköhän ostaa digitaalinen testi? Toisaalta samalla periaatteellahan sekin vaan toimii... Mutta antaako ne samalla periaatteella tuloksen, että jos "viiva" on tosi tosi tosi heikko, niin ne ilmoittaa että olet raskaana? Niin no tietty, kai, kunhan se hormonin määrä ylittää sen herkkyysrajan?
Okei, sori että pälpätän tänne näin tolkuttomasti. Täytyy jotenkin prosessoida kun mies tosiaan on poissa enkä halua tätä kellekään kaverille vatvoa kun ei olla puhuttu yrittämisestäkään kenellekään. Kiitos Mamalukki sulle että vaivauduit vastaamaan. :)
Ymmärrän malttamattomuuden ja halun saada tietoa, itse olen ihan samanlainen himotestaaja ;) :D Kannattaisiko ostaa Clear Bluen digitaalinen testi, johon ilmestyy teksti "raskaana" + vko määrä tai "ei raskaana"? Ei tarvitse tulkita viivojen vahvuuksia yms. Pidän peukkuja että plussa lähtee vahvistumaan!
Kiitos Pioni. Mietin kans kannattaisko, mutta googlailin kokemuksia Clearbluesta paljon ja tuli sellainen tunne että niidenkin luotettavuus on liioiteltua eikä ne aina anna oikeaa tietoa. Toisaalta näissä asioissa löytää ihan mitä vaan mielipiteitä kun vaan etsii, raskaustestit reagoi hyvin eri lailla eri ihmisillä eri kierron päivinä ja ilmeisesti erittäin haaleat viivat on myös tosi yleisiä. Mulla ei vaan ole kovin hyvä kuva Clearbluesta valmiiksi, koska en saanut sen ovulaatiotesteillä koskaan bongattua ovulaatiota (vaikka labratestin mukaan se tapahtui).
Oikeesti ehkä mua pelottaa eniten että saisin sellaisella testillä julmasti "ei raskaana". :/
Kaipa mä vielä tänään ja huomenna aamulla testaan tolla RFSU:lla ja huomenna sit siirryn järeämpiin aseisiin kun mies tulee kotiin.
Ai niin, en voinut sitten vastustaa kiusausta ja tongin sen aamuisen testin roskiksesta monta tuntia myöhemmin. Vahva viiva oli. Mutta sehän ei kerro yhtään mitään. :D
Nää RFSU:t on kyllä aivan susia. Ihan mahdotonta sanoa onko tossa hailurassa väriä vai ei! Kävin apteekissa jo ostamassa sen Clearbluen viikkonäytöllisen, mutta teen sen vasta aamulla jotta varmasti tulee totuudenmukainen tulos. Oli meinaan kallista lystiä, melkein 15 euroa yks testi!
Tällainen siitä tuli lopulta siinä ajassa kun testin saa lukea, eli puolessa tunnissa.
No niin, loppu vatvominen! Vitsit, en olisi kyllä ikinä uskonut, että liuskatestit on oikeasti noin surkeita. Opetus: jos kuvittelet että siinä on viiva, siinä ON viiva?
Hei, näkeekö muut tässä viivaa vai olenko jo niin vauvakuumeissani että näen?
Tein toisen testin, samasta virtsasta. Eikös nää nyt kuitenkin viivoja ole??? Täytyy käydä apteekissa hakemassa lisää testejä. Jos on näin haalea viiva niin näkyyköhän varmasti jossain Clearbluessa? En ole meinaan ikinä saanut niiden ovulaatiotesteillä ovulaatiota bongattua...