Mitä luulette, nouseeko itsemurhatilastot?
Masennukseen taipuvaisille ja mielenterveysongelmaisillehan nämä leikkaukset ovat pahimpia.
Vai tuleeko lisää työpaikkoja mitkä sitten pelastavat?
Itsekin köyhän lapsuuden eläneenä ja koulukiusattuna yritin itsemurhaa nuorena.
Kommentit (32)
Nousee. Perhesurmat ja vakuutuspetokset myös
Leikkaustenkin jälkeen ollaan kaukana edellä sosiaaliturvassa valtaosaa maailmasta, eikä muu maailma ole vaipunut mihinkään anarkiaan. Onko suomalaiset muka niin vässykkää porukkaa että heti vaivutaan epätoivoon?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 07:55"]
Ei nouse.
Mitkä leikkaukset kohdistuu eniten mt ongelmaisiin?
[/quote]
Lääkekorvaukset pienenevät. Julkinen terveydenhuolto kuormittuu entisestään, kun yksityisiltä saatavia korvauksia alennetaan. Ja niin edelleen.
En usko. Aina voi varastaa ja ruveta yhteiskunnan loiseksi. En mä ainakaan noille lahopäille anna sitä iloa, että lahtaisin itteni. Ei paljoa kiinnosta mitä noi tuolla tekee. Oon ite pienitulonen. Sitten kun rupeaa tarpeeks kyllästyttää, niin meen vaikka linnaan istumaan. Tarpeeks moni ku ajattelee samalla tavalla, niin tää yhteiskunta kaatuu. Ehkä noi sitten kuuntelee..
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:01"]En usko. Aina voi varastaa ja ruveta yhteiskunnan loiseksi. En mä ainakaan noille lahopäille anna sitä iloa, että lahtaisin itteni. Ei paljoa kiinnosta mitä noi tuolla tekee. Oon ite pienitulonen. Sitten kun rupeaa tarpeeks kyllästyttää, niin meen vaikka linnaan istumaan. Tarpeeks moni ku ajattelee samalla tavalla, niin tää yhteiskunta kaatuu. Ehkä noi sitten kuuntelee..
[/quote]
Toisille vaan se itsemurha on helpompi ja nopeampi ratkaisu. Toiset taas tappavat lapsensa jos kokevat että eivät kykene huolehtimaan. Voi olla että huostaanototkin lisääntyvät.
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:05"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:01"]En usko. Aina voi varastaa ja ruveta yhteiskunnan loiseksi. En mä ainakaan noille lahopäille anna sitä iloa, että lahtaisin itteni. Ei paljoa kiinnosta mitä noi tuolla tekee. Oon ite pienitulonen. Sitten kun rupeaa tarpeeks kyllästyttää, niin meen vaikka linnaan istumaan. Tarpeeks moni ku ajattelee samalla tavalla, niin tää yhteiskunta kaatuu. Ehkä noi sitten kuuntelee..
[/quote]
Toisille vaan se itsemurha on helpompi ja nopeampi ratkaisu. Toiset taas tappavat lapsensa jos kokevat että eivät kykene huolehtimaan. Voi olla että huostaanototkin lisääntyvät.
Ap
[/quote]
Niin. Jokainen toimii tavallansa.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:05"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:01"]En usko. Aina voi varastaa ja ruveta yhteiskunnan loiseksi. En mä ainakaan noille lahopäille anna sitä iloa, että lahtaisin itteni. Ei paljoa kiinnosta mitä noi tuolla tekee. Oon ite pienitulonen. Sitten kun rupeaa tarpeeks kyllästyttää, niin meen vaikka linnaan istumaan. Tarpeeks moni ku ajattelee samalla tavalla, niin tää yhteiskunta kaatuu. Ehkä noi sitten kuuntelee..
[/quote]
Ap
[/quote]
Ja huostaanottoihin liittyen täytyy muistuttaa että lastensuojelulla on nyt jo resurssipula.
Tohon aiempaan aiheeseen täytyy vielä sanoa että uskon että kyseessä on tietty ryhmä sellaisiin tekoihin taipuvaisia. En osaa sanoa mutta voi olla että itsekin kuulun siihen ryhmään. 8 vuotta sitten toivuin masennuksesta mutta sitähän ei koskaan tiedä koska romahtaa. Jos romahtaa.
Ap
Esim. viime lamanhan aikana ja leikkausten seurauksena huostaanotot lisääntyivät. Tukien automaattinen leikkaaminen aiheuttaa useimmiten suurempia, pidemmällä aikavälillä eteentulevia kustannuksia. Ote väitöskirjan esittelystä, joka keskittyä -90-luvun laman vaikutuksista lapsiin: " Ilman apua jääminen kasvattikin muutaman vuoden viiveellä korjaavien palveluiden, esimerkiksi lasten huostaanottojen tarvetta, jolloin säästöt muuttuivat kuluiksi. Tätä laskua maksetaan sosiaalihuollossa osin vielä tänäkin päivänä."
Samoja virheitä toistetaan kerta toisensa jälkeen eikä ketään kiinnosta.
Jossain taisi olla tilastoja, joista kävi ilmi, että 1987 syntyneistä n. 25% käyttää mentaalipuolen nappeja laman jälkiseurauksena.
Todennäköisesti lisääntyy. Surullista.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:18"]
Jossain taisi olla tilastoja, joista kävi ilmi, että 1987 syntyneistä n. 25% käyttää mentaalipuolen nappeja laman jälkiseurauksena.
[/quote]
Ja samanaikaisesti rummutetaan, miten oma onni on vain itsestä kiinni.
Tosiasiassa yhteiskunta, sen tila ja rakenteet vaikuttavat suuresti siihen miten yksilö tulee selviytymään.
Ei nouse.
Mitkä leikkaukset kohdistuu eniten mt ongelmaisiin?