Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä luulette, nouseeko itsemurhatilastot?

Vierailija
28.05.2015 |

Masennukseen taipuvaisille ja mielenterveysongelmaisillehan nämä leikkaukset ovat pahimpia.

Vai tuleeko lisää työpaikkoja mitkä sitten pelastavat?

Itsekin köyhän lapsuuden eläneenä ja koulukiusattuna yritin itsemurhaa nuorena.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:21"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 07:53"]Masennukseen taipuvaisille ja mielenterveysongelmaisillehan nämä leikkaukset ovat pahimpia. Vai tuleeko lisää työpaikkoja mitkä sitten pelastavat? Itsekin köyhän lapsuuden eläneenä ja koulukiusattuna yritin itsemurhaa nuorena. [/quote] Mei nouse, lamassa ne usein laskee. Tulee muuta ajateltavaa kuin oma napa. Joutuu töihin, kun kaikki ei oo ilmaista

[/quote]

Kuulostaa noin sanottuna aika rajulta, mutta oon kyllä vähän samaa mieltä. En usko että köyhä lapsuus tai lama suoranaisesti aiheuttaa masennusta. Ennemminkin uskon pilalle hemmoteltujen rikkaiden perheiden lasten olevan alttiimpia masennukselle ja tämän olen myös ystäväpiirissäni ihan käytännössä huomannut.

[/quote]

Köyhä lapsuus tai lama eivät aiheuttaneet minun kohdallani masennusta, sen sijaan koulukiusatuksi joutuminen rikkoi syvältä turvallisuudentunteen ja luottamuksen muihin ihmisiin. Minun vanhemmillani puskurit riittivät siihen, että aina oli katto pään päällä, ruokaa pöydässä ja vaatteet päällä. Sen sijaan kiusaamistilanteiden purkamiseen ja minun sosiaalisen asemani kohottamiseen heidän voimansa eivät enää riittäneet.

Veikkaan, että lähivuosina tullaan näkemään poliitikkojen suista ennätyksellinen hyöky seuraavanlaisia lausuntoja: "Meidän täytyy nyt varmistaa, että ketään ei jätetä yksin." "Pidetään huolta toisistamme." "Autetaan yhdessä niitä, joilla ei mene hyvin." Tosiasiassa nämä ovat pelkkiä vetoomuksia kolmanteen sektoriin ja ihmisten omaantuntoon, kun julkisia hyvinvointipalveluita puretaan. Tosiasiassa ihmisillä on iso kynnys ottaa huono-osainen vapaaehtoisesti kannateltavakseen. Ihmisluonto nyt vain on sellainen, ettei kovin moni halua yksinään identifioitua sen porukan heikoimman kanssa samaan kastiin.

Vierailija
2/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leikataan köyhimmiltä niin se näkyy muiden ihmisten elämässä. Silloin varkaudet ja muut rahaan liittyvät rikokset lisääntyvät. Se sama rahamäärä pitää saada jostain kuitenkin käteen. En tuntisi mitään huonoa omaatuntoja jos varastaisin ruoan eteen. Olisin kuin robin hood.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 07:53"]Masennukseen taipuvaisille ja mielenterveysongelmaisillehan nämä leikkaukset ovat pahimpia.

Vai tuleeko lisää työpaikkoja mitkä sitten pelastavat?

Itsekin köyhän lapsuuden eläneenä ja koulukiusattuna yritin itsemurhaa nuorena.
[/quote]
Mei nouse, lamassa ne usein laskee. Tulee muuta ajateltavaa kuin oma napa. Joutuu töihin, kun kaikki ei oo ilmaista

Vierailija
4/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:05"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:01"]En usko. Aina voi varastaa ja ruveta yhteiskunnan loiseksi. En mä ainakaan noille lahopäille anna sitä iloa, että lahtaisin itteni. Ei paljoa kiinnosta mitä noi tuolla tekee. Oon ite pienitulonen. Sitten kun rupeaa tarpeeks kyllästyttää, niin meen vaikka linnaan istumaan. Tarpeeks moni ku ajattelee samalla tavalla, niin tää yhteiskunta kaatuu. Ehkä noi sitten kuuntelee..
[/quote]

Toisille vaan se itsemurha on helpompi ja nopeampi ratkaisu. Toiset taas tappavat lapsensa jos kokevat että eivät kykene huolehtimaan. Voi olla että huostaanototkin lisääntyvät.

Ap
[/quote]hyvin harvat silti, kyllä suurin osa on fiksua porukkaa ja ymmärtää, että Kreikassa on pirun paljon kurjempaa

Vierailija
5/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta sehän vasta säästöjä tuokin, kun sairaiden määrä vähenee... :-/ Suomi nousuun!

Vierailija
6/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:18"]Jossain taisi olla tilastoja, joista kävi ilmi, että 1987 syntyneistä n. 25% käyttää mentaalipuolen nappeja laman jälkiseurauksena.
[/quote]

Joo ne ei kestä sitä, että iskän omakotitalo muutui kämäseksi opiskelijasoluksi.

Vierailija
7/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:18"]Jossain taisi olla tilastoja, joista kävi ilmi, että 1987 syntyneistä n. 25% käyttää mentaalipuolen nappeja laman jälkiseurauksena. [/quote] Joo ne ei kestä sitä, että iskän omakotitalo muutui kämäseksi opiskelijasoluksi.

[/quote]

...sanoo joku, jolla oma ymmärrys ei riitä suurempien kokonaisuuksien ajattelemiseen. Anonyyminä ja etuoikeutettuna on hyvä huudella ylimielisiä kommentteja ryhmistä, joiden elämisestä sinulla ei ole koskaan ollut kokemusta.

Vierailija
8/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei on kivaa kun on mentävä duuniin ja tuilla ei elä. Kaikki ei oikeaan ilmaista ja opiskella pitää tehokkaasti eikä saa lorvailla.

Vierailija
9/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:21"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 07:53"]Masennukseen taipuvaisille ja mielenterveysongelmaisillehan nämä leikkaukset ovat pahimpia. Vai tuleeko lisää työpaikkoja mitkä sitten pelastavat? Itsekin köyhän lapsuuden eläneenä ja koulukiusattuna yritin itsemurhaa nuorena. [/quote] Mei nouse, lamassa ne usein laskee. Tulee muuta ajateltavaa kuin oma napa. Joutuu töihin, kun kaikki ei oo ilmaista

[/quote]

Kuulostaa noin sanottuna aika rajulta, mutta oon kyllä vähän samaa mieltä. En usko että köyhä lapsuus tai lama suoranaisesti aiheuttaa masennusta. Ennemminkin uskon pilalle hemmoteltujen rikkaiden perheiden lasten olevan alttiimpia masennukselle ja tämän olen myös ystäväpiirissäni ihan käytännössä huomannut.

Vierailija
10/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 07:53"]

Masennukseen taipuvaisille ja mielenterveysongelmaisillehan nämä leikkaukset ovat pahimpia. Vai tuleeko lisää työpaikkoja mitkä sitten pelastavat? Itsekin köyhän lapsuuden eläneenä ja koulukiusattuna yritin itsemurhaa nuorena.

[/quote]

Tuskin se köyhä lapsuus oli syy sun masentumiseesi?

Vierailija
11/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa betalar ihmiset masentuvat ja ne, jotka ovat päässet helpolla. Sitten on niitä, jotka ovat tehneet kovasti erilaisia töitä , harrastaneet ja opiskelleet. Niillä elintaso kohoaa, niillä, jotka eivät edes yritä, se laskee.

Vierailija
12/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on hauskoja nämä "uhriutujat"- koska muklla on ollut niin v*n vaikea lapsuus niin teidän pitää korvata sitä mulle koko elämä! Mä en itse voi tehdä mitään!

Onneksi viimeinkin joku vastuu siirtyy yksilölle itselleen

t. itsestään vastuun ottanut, myös paskasta noussut (että meitäkin on ;))

Vierailija
13/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:18"]Jossain taisi olla tilastoja, joista kävi ilmi, että 1987 syntyneistä n. 25% käyttää mentaalipuolen nappeja laman jälkiseurauksena. [/quote] Joo ne ei kestä sitä, että iskän omakotitalo muutui kämäseksi opiskelijasoluksi.

[/quote]

No höh sullekin. Nuo olivat n. 4-5 vanhoja, kun lama iski. Vanhemmilta loppui työt, oli kahden/kolmen asunnon loukkuja, valuuttalainoja, köysikiikkuja ym. shaissea lapsuus täynnä.

Vierailija
14/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon, että ihmisistä tulee onnellisempia, kun kaikki ei tule kuin manulle illallinen. Se, että pitää ottaa vastuuta, käyttää omaa luovuuttaan, olla yhteisöllisempään ja autta muita tuo merkityksellisyyden ja tarkoituksellisuuden tunnetta elämään ja tuo onnistumisen kokemuksia. 

Vierailija
15/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 07:53"]

Masennukseen taipuvaisille ja mielenterveysongelmaisillehan nämä leikkaukset ovat pahimpia. Vai tuleeko lisää työpaikkoja mitkä sitten pelastavat? Itsekin köyhän lapsuuden eläneenä ja koulukiusattuna yritin itsemurhaa nuorena.

[/quote]

Tuskin se köyhä lapsuus oli syy sun masentumiseesi?
[/quote]

Koulukiusaaminen oli syy. Kiusaaminen taas johtui köyhyydestä. Siitä kun kuljin liian pienissä kirppisvaatteissa. 80-90-luvulla ei ollut samanlaista sosiaalihuoltoa kuin nykypäivänä ja vaatteet olivat kalliimpia. Yh-äitini teki kahta työtä eikä rahat silti riittäneet. Toki elintaso oli ollut korkeampi ja isälläni oli ollut hyvä palkka. Tulot romahtivat rajusti kun vanhempani erosivat.

Ap

Vierailija
16/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:34"]Nämä on hauskoja nämä "uhriutujat"- koska muklla on ollut niin v*n vaikea lapsuus niin teidän pitää korvata sitä mulle koko elämä! Mä en itse voi tehdä mitään!

Onneksi viimeinkin joku vastuu siirtyy yksilölle itselleen

t. itsestään vastuun ottanut, myös paskasta noussut (että meitäkin on ;))
[/quote]

Mitä ihmettä sekoilet? Siis sinunko mielestäsi on lapsrn oma vika jos lapsi masentuu ja yrittää itsemurhaa?

En ole missään vaiheessa uhriutunut. Minä olen huolissani lapsista. Tottakai aikuinen on itse vastuussa itsestään mutta aikuinen on myös vastuussa lapsistaan! Vai onko mielestäsi lapsi itse vastuussa itsestään ja syypää ongelmiinsa?

Vierailija
17/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 07:53"]

[/quote]

Odotahan jahka asuntolainojen korot nousevat. Hallitus toimillaan nostanut elinkustannukset tappiin. Asuntolainoihin varattu koronnousuun tarkoitettu vara on jo menyt niihin.
Korkovähennyksen poisto laittaa monet varatankille.
Työttömyys kurjistaa talouden minimiin.
Palkat eivät nouse
Minipalkkaus
Päälle työttömyystukien leikkaus . Pommi on viritetty ja styslanka palaa jo.
 Hallitus lykkää lisämaksuja perheille lapsien kautta, v**tuskäyrä alkaa nousemaan ja epätoivo iskee...
Kun pakkohuutokaupat alkavat, hinat laskevat pohjamutiin. Ihmiset eivät saa kuin pikkuosa kodeistaan ja lainat jäävät niskoille.
Sijoittaja kumartaa ja saa yksityisomaisuuden pilkkahinalla. Asuntovelalliselle jää käteenluottotiedottomuus, vanhat velat loppuelämäksi, verotaakka, kun maksellaan taas pankkitukia luottotappioista ja sosiaalikuluja kohonneista vuokrista. Kaikki raha menee sijoittajille.

Khyl siinä moni päättää taas päivänsä. Veikkaa että noin 20 000 ihmistä, eli enemmän kuin viimeeksi. Viime lama 90-luvulla on pikkujuttu verrattuna siihen mitä nyt on tulossa.

Meille perustettiin perhe edellislama aikaan. Perhe elää toista lamaa ja kaksi lasta asuu vielä kotona. Pitkäaikaistyöttömyys. Ei plajon rahaa ole ja eläkettä ei kerry. Lapsille ei juuri mitään saa. Kova hinta sijoittajien kupruista. Käytännössä elämä mennyt näihin. Toista kertaa ostettiin talo. Edellinen maksettiin ulosoton kautta. Maksoimme talosta aikoinaan 600 000markkaa. Saimme pakkohuutokaupassa 4 vuoden päästä 100 000markkaa.  maksoimme tuota pois koko nousukauden.  Kun saimme luottiedot takaisin, ostimme jälleen uuden kodin ja taas iski lama...Päälle koti on nyt sitten hometalo ja hovioikeudessa.
Enää ei ole v*tun väliä.
Silti en tapa itseäni. Ihan kiusan vuoksi pysyn täällä...ja lasten.

Montakohan avioeroa ja alkoholistia lama luo....

Vierailija
18/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä onneksi ei ole enää asuntolainaa ja töitäkin on, vielä. Ajattelen kauhulla näitä, joilla on 300-400 tonnia lainaa ja korot lähtevät nousuun. Mitä sitten, kun talous menee aivan kuralle? Nimim. autolaina vuonna'92 16% korolla..

Vierailija
19/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielenterveysongelmat ja hullut näkyy katukuvassa enemmän ja rikollisuus lisääntyy, se ainakin selvä uudessa politiikassa.

Vierailija
20/32 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sillä tavalla pääsee kätevästi eroon yhteiskunnan taakoista kun he hoitavat itse itsensä pois täältä.

Ap